Compania israeliană ZIM a lansat o nouă linie maritimă de transport mărfuri, Levant – Black Sea Express (LBX), care face legătura între Egipt, Israel şi sud-estul Turciei către România şi Rusia. Acest serviciu este conceput pentru a extinde sfera atribuţiilor ZIM din regiune printr-o acoperire mai amplă a porturilor şi o sincronizare mai precisă între liniile principale ZIM care se conectează la Asia şi America.
Linia companiei ZIM, Levant – Black Sea Express, a fost lansată pe 7 octombrie, din portul Haifa, cu prima navă care foloseşte această rută, CONTSHIP DON. LBX oferă o acoperire sporită a zonei Est Mediterane – Marea Neagră şi se va conecta cu serviciile internaţionale de transport pe distanţe lungi ale ZIM către Asia şi America prin porturile Said East si Haifa. De asemenea, va completa ruta săptămânală Israel – Turcia – Marea Neagră.
„Introducerea noului serviciu LBX în oferta comercială a DP World Constanța aduce rețeaua noastră regională la un nou nivel, cu un domeniu de aplicare și o acoperire îmbunătățită și conexiuni facile către liniile principale, toate adaptate pentru nevoile clienților noștri din regiune”, a declarat Rani Ben-Yehuda, ZIM EVP Cross Suez şi Atlantic BU.
LBX, operată în întregime de ZIM, va deservi prin rotaţie completă, prin cele trei nave ale sale care au o capacitate de 1,200 TEU fiecare, următoarele porturi:
Port Said East – Alexandria – Mersin – Novorossiysk – Constanta – Aliaga – Mersin – Haifa – Port Said East.
In cadrul conferintei "Romania, bine ai venit in Uniunea Vamala Europeana!", consultantul olandez independent Robin Martens a evidentiat importanta si potentialul Portului Constanta in situatia in care, la nivel european, se previzioneaza o dublare a fluxului de marfa containerizata. Aceste cresteri de volume vor presupune crearea unor noi porti de intrare a marfurilor in Europa, in special in est, iar daca Romania vrea sa intre in carti pe acest segment trebuie sa devina competitiva nu numai din punct de vedere al infrastructurii si al instruirii angajatilor, ci si al costurilor de handling si de distributie, care in prezent se afla cu mult peste ale celorlalte porturi din zona.
Robin Martens a subliniat, in prezentarea "Constanta, poarta de intrare in Europa – influente asupra lantului de aprovizionare", ca piata comerciala se maturizeaza si creste in permanenta, aparand implicit si cerinte noi, care privesc in special eficientizarea procesului de vamuire. "Anual, in Europa, sunt manipulate peste 55 de milioane de TEU de marfuri containerizate, din care 70% vin din Orientul Indepartat. Astfel, circa 35 de milioane de containere trebuie sa inconjoare Europa pe apa si sa hotarasca ce poarta de intrare prefera", a punctat acesta, completand: "cu toate ca circa 5,5 milioane de TEU sunt destinate statelor din Europa Centrala si de Est, acestea ajung in prezent in porturile din Europa de Vest".
Cum a ajuns Olanda centrul logistic al Europei
Conform prognozelor, in perioada urmatoare fluxurile de marfa se vor dubla in Europa, iar infrastructura actuala nu va mai putea face fata fara modernizare si fara noi porti de intrare a acestor bunuri. "Companiile isi doresc lanturi de aprovizionare cat mai scurte, care sa presupuna costuri si riscuri cat mai mici", a precizat consultantul olandez, care este de parere ca, din punct de vedere logistic, Romania are cele mai bune sanse, Constanta oferind mari oportunitati. "Din perspectiva pietei, va trebui sa valorificam aceste oportunitati. Nu vorbim doar despre transport, ci mai mult de logistica, mai putin interesanta din cauza valorii adaugate, necesitand un cost pe care cineva trebuie sa-l suporte."
De aceea, in Olanda, mai ales in situatia in care sunt importate produse semifinite sau individuale, care trebuie asamblate si transportate foarte rapid catre beneficiarul final ce suporta toate costurile, la un moment dat s-a pus problema locului unde vor merge produsele finite astfel incat sa poata fi distribuite eficient catre clienti. "Aceste intrebari constituie motivul pentru care Olanda a devenit astazi centrul logistic al Europei", a punctat Robin Martens, completand: "am beneficiat de ajutorul unei politici fiscale proactive, autoritatile intelegand ca, daca atragem mai multe firme ce folosesc depozite si antrepozite din Olanda, dar si forta de munca olandeza, vom castiga foarte multi bani din taxe, impozite si
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit