Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Doi furnizori de trenuri de containere s-au unit și oferă o conexiune intermodală între Marea Baltică și Marea Adriatică: Loconi oferă 5 trenuri de containere pe săptămână între Gdynia și Wrocław, iar Baltic Rail oferă 3 până la 5 trenuri pe săptămână între Wroclaw și Koper. Clienții pot utiliza acum o ofertă intermodală combinată Gdynia-Koper-Gdynia.

Întreaga rută poate fi rezervată cu un singur bilet, cu reîncărcarea între trenuri incluse în preț. Stopul intermediar este numit un buffer practic de către furnizori. Potrivit portului Koper, acest serviciu va conecta toate porturile cheie din Scandinavia și din centrul și estul Mediteranei. 

Ideea a fost de a combina soluțiile existente și de a mai detensiona presiunea de pe piata de transport a containerelor. Acest lucru ar putea duce chiar la avantaje pentru destinațiile de pe Marea Roșie și din regiunea Golfului. De exemplu, un transport maritim de la Oslo la Haifa ar dura 30 de zile, în timp ce ruta intermodală mare-terminal-mare prin Gdynia și Koper ar dura doar 14 zile.

In aceste zile, in portul sloven Koper au fost demarate principalele lucrari de constructie pentru extinderea partii de sud a Digului I. Prima faza a proiectului consta in extinderea cheiului cu 98,5 m lungime si 34,4 m latime. Este de asteptat ca lucrarile sa fie finalizate in martie 2021, aducand astfel lungimea totala a cheiului la 695 m.

In a doua faza, vor fi construite zone suplimentare de stivuire pentru containere (24.830 m2), lucrari ce ar trebui finalizate in 2022. Odata cu extinderea Digului I, capacitatea anuala a terminalului de containere va creste la 1,3 milioane TEU, dar impreuna cu optimizarea diferitelor procese, capacitatea va ajunge la 1,5 milioane TEU / an. Utilizarea medie a spatiului variaza in 2020 intre 60 si 70%, ceea ce permite operatiuni linistite pe toate nivelurile, dar noile zone de stivuire vor oferi spatiu suplimentar pentru manipulare in cazul perioadelor ocazionale de varf, cand utilizarea zilnica a santierului poate depasi 90% din capacitate.

Valoarea investitiei se ridica la 45,6 milioane de euro, fiind partial co-finantata din proiectul NAPA4CORE al programului Connecting Europe Facility (CEF).