Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Portul Göteborg, Portul Mării Nordului și DFDS urează bun venit Portului Antwerp-Bruges în Coridorul maritim verde și consolidează ambițiile ecologice ale proiectului. Până în 2030, se așteaptă ca două nave ro-ro alimentate cu amoniac să opereze pe rutele dintre Suedia și Belgia, iar porturile își vor intensifica eforturile în ceea ce privește electrificarea și alimentarea cu amoniac, ceea ce ar putea face din acest coridor primul coridor de transport maritim ecologic cu amoniac din lume pentru navele de marfă.

2.500 de kilometri – aceasta este distanța dintre punctul cel mai nordic și cel mai sudic al coridorului de transport maritim verde dintre Suedia și Belgia, pe care Portul Göteborg, North Sea Port, DFDS și Portul Anvers-Bruges doresc să îl creeze pentru a promova transportul cu emisii aproape zero.

Coridorul ar putea conecta 11 țări europene prin rute maritime, terestre și feroviare, de la Norvegia, în nordul Europei, până în Spania, în sud. În acest coridor, porturile Göteborg, North Sea Port și Anvers-Bruges funcționează ca noduri de transport, precum și ca importante zone de origine și destinație a activității industriale.

Obiectivul este de a avea cel puțin două nave DFDS alimentate cu amoniac în exploatare pe coridor începând cu 2030, parte a ambiției DFDS de a avea șase nave cu emisii reduse sau aproape zero până în 2030.

Navele cu amoniac vor fi completate de camioane electrice și de transportul feroviar pe uscat, precum și de alimentarea cu energie electrică pe uscat pentru nave Prin urmare, porturile își intensifică eforturile pentru a facilita operațiunile cu terminale electrice și pentru a permite alimentarea cu amoniac în condiții de siguranță.

În plus, partenerii intenționează să înceapă să producă cantități semnificative de energie electrică din surse regenerabile.

Cei trei parteneri inițiali au semnat un memorandum de înțelegere în 2022 pentru a colabora în vederea decarbonizării coridorului maritim dintre Suedia și Belgia și pentru a crea o soluție scalabilă. Adăugarea portului Antwerp-Bruges la această coaliție consolidează acest angajament. DFDS a depus o cerere de finanțare pentru un total de patru nave alimentate cu amoniac și, în cazul în care finanțarea va fi acordată, se preconizează că proiectul, inclusiv electrificarea porturilor, va reduce 328.000 t de emisii de CO2e pe an, ceea ce corespunde la aproximativ 11% din emisiile de GES din domeniul de aplicare 1 ale DFDS, comparativ cu 2023.

sursa foto: Gothenburg Port Authority

Logent Ports and Terminals a operat cu succes terminalul auto din Portul Göteborg din 2011, dar contractul urmează să expire în 2026. Autoritatea portuară din Göteborg a inițiat acum procesul de achiziție a unui viitor operator de terminal în cel mai mare port auto din Suedia.

Numărul de vehicule manipulate în port a crescut cu aproape 100.000 de unități de când compania Logent Ports and Terminals a preluat operațiunile terminalului auto al portului în 2011. Aceasta reprezintă o creștere de aproximativ 60% în 15 ani. Doar în 2023, volumul de vehicule din port a crescut cu 14%.

Deși volumele au variat ușor de la un an la altul, tendința pe termen lung este în mod clar în creștere. Infrastructura portului a fost dezvoltată în mai multe etape, atât pe uscat, cât și pe mare, în timp ce companiile Volvo – cu sediul central și o mare parte din producția lor globală la o aruncătură de băț – au cunoscut o dezvoltare puternică de-a lungul timpului Aceștia sunt câțiva dintre factorii de succes.

„Dar această creștere nu ar fi fost posibilă fără oferta competitivă a Logent, așa că ei joacă un rol important în capacitatea noastră de a ne intitula astăzi cel mai mare port auto din Suedia”, spune Magnus Nordfeldt, șeful departamentului de afaceri Cargo din cadrul Autorității Portuare din Göteborg. „Întrucât contractul expiră peste doi ani, a sosit momentul să achiziționăm un operator pentru perioada următoare, din 2026 și după aceea. Vedem un mare interes până acum și sperăm că un număr cât mai mare de operatori competenți vor profita de această oportunitate. Există, de fapt, un mare potențial de piață. În prezent, portul deține aproximativ 36% din piața suedeză de vehicule, iar noi suntem nerăbdători să lucrăm împreună cu viitorul operator pentru a crește acest număr.”

Valoare de 10 milioane de euro pe an

Conform documentelor de concurs cu data finală de aplicare 10 iunie 2024, viitoarea concesiune are o perioadă contractuală de cel puțin 7 ani. Durata contractului depinde în principal de disponibilitatea de a investi – cu cât investițiile mai mari pe care operatorul este dispus să le facă, cu atât mai lung este contractul pe care Autoritatea Portuară este pregătită să îl ofere. Autoritatea Portuară estimează că valoarea este de aproximativ 10 milioane de euro pe an.

Pe lângă încărcarea și descărcarea vehiculelor, autoritatea portuară solicită, de asemenea, ca operatorul terminalului să ofere PDI (Inspecție înainte de livrare) pentru vehicule, precum și capacitatea de a manipula, într-o anumită măsură, încărcături pentru proiecte mai mari și mărfuri grele și de mare tonaj.„Pe lângă aceasta, viitorul operator va avea mari oportunități de a-și crea și dezvolta propria afacere prin dezvoltarea de noi aranjamente de transport, domenii de produse și segmente de clienți, bineînțeles cu sprijinul Autorității Portuare din Göteborg”, spune Magnus Nordfeldt.