Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Partenerii coridorului de transport maritim verde și digital Rotterdam-Singapore (GDSC) au realizat cu succes un proiect pilot pentru aprovizionarea cu biometan lichefiat (LBM) echilibrat în masă în Portul Rotterdam (PoR) pe19 octombrie. Shell a furnizat un total de 100 de tone de biometan lichefiat echilibrat în masă pentru nava container alimentată cu gaz natural lichefiat CMA CGM TIVOLI.

Produs din materii prime pe bază de deșeuri, LBM utilizat în acest proiect pilot oferă o alternativă cu emisii reduse la combustibilii marini convenționali. Această inițiativă sprijină angajamentul mai larg al GDSC de a promova adoptarea combustibililor cu emisii aproape zero de-a lungul uneia dintre cele mai aglomerate rute comerciale de transport maritim din lume.

Ca parte a proiectului pilot, Shell a emis un certificat Proof of Sustainability care verifică dacă combustibilul LBM furnizat respectă reglementările Uniunii Europene. Certificatul va fi supus auditării de către părți terțe acreditate de International Sustainability and Carbon Certification-European Union (ISCC-EU).

Proiectul pilot a aplicat metodologia bilanțului masic pentru a urmări mișcarea LBM de-a lungul lanțului de aprovizionare și pentru a asigura conformitatea cu standardele de certificare ISCC-UE, cu Directiva II privind energia regenerabilă și cu reglementările maritime FuelEU. Această certificare și urmărire de la un capăt la altul sprijină dezvoltarea de metodologii care vor trebui să fie coerente cu cadrul contabil adoptat de țări în temeiul Convenției-cadru a ONU privind schimbările climatice. Acest test va oferi, de asemenea, CMA CGM oportunitatea de a se asigura că LBM cu masă echilibrată este recunoscut în mod corespunzător de către autorități în ceea ce privește regulamentul privind sistemul UE de comercializare a emisiilor (ETS). În Portul Singapore este planificat un pilot similar de bunchering LBM cu certificare completă a sustenabilității.

Înființat în august 2022 de către PoR și Autoritatea Maritimă și Portuară din Singapore (MPA), GDSC Rotterdam-Singapore își propune să accelereze decarbonizarea și digitalizarea maritimă și să promoveze colaborarea între porturile și părțile interesate la nivel mondial. Până în prezent, inițiativa GDSC a reunit 28 de parteneri globali din lanțul valoric, printre care linii maritime, furnizori de combustibil, autorități și operatori portuari, coaliții industriale, bănci, institute de învățământ superior de vârf și parteneri de cunoaștere.  

Grupul de lucru pentru bio-metan, condus de SEA-LNG, este unul dintre grupurile de lucru înființate pentru a încuraja adoptarea combustibililor cu emisii zero și aproape zero. Alte grupuri de lucru explorează, de asemenea, căi pentru combustibili alternativi precum metanolul, amoniacul și hidrogenul.

Prima navă de containere cu două tipuri de combustibil care navighează cu metanol din Rotterdam a fost botezată Eco Maestro. Rotterdam va fi portul de origine pentru toate cele paisprezece nave ale Singapore X-Press Feeders

X-press Feeders își propune ca aceste „nave ecologice” să navigheze în principal pe rute din Europa, ceea ce înseamnă că va exista o primă rețea de nave care utilizează metanol ecologic în Europa. Compania de transport maritim de containere Evergreen Feeders din Taiwan a semnat un contract în acest sens cu compania de transport maritim de alimentare din Singapore. Pentru moment, rețeaua este formată din două servicii de linie. Green Finland X-Press (GFX) navighează de la Rotterdam la Anvers, Helsinki (Finlanda), Tallinn (Estonia) și HaminaKotka (Finlanda) De asemenea, Green Baltic X-Press navighează spre Klaipėda (Lituania) și Riga (Letonia), precum și spre Rotterdam și Anvers

Compania de transport maritim X-Press a ales portul Rotterdam ca bază deoarece metanolul verde poate fi bunkereizat acolo. Compania a încheiat un acord în acest sens anul trecut cu furnizorul olandez de combustibil OCI Global. Cisternele Unibarge și TankMatch vor aproviziona rezervoarele. Autoritatea portuară din Rotterdam este mulțumită de această evoluție. Aceasta stimulează sustenabilitatea sporită a transportului maritim, de exemplu, prin susținerea sigiliilor de calitate precum Green Award și Environmental Ship Index și prin creșterea sustenabilității combustibililor marini în special.