Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Începând cu data de 31 martie, toate containerele de import care sosesc în portul Rotterdam din America Latină vor fi eliberate în mod sigur și fiabil doar prin intermediul lanțului securizat. Noua abordare operațională creează un lanț logistic închis care cuprinde doar părți familiare și autorizate. Acesta face parte dintr-o abordare mai amplă desfășurată de sectoarele public și privat pentru a prezenta un front unit împotriva criminalității legate de droguri în portul Rotterdam.

În cadrul lanțului securizat, companiile își transmit reciproc, în mod digital, autorizația de colectare a unui container de la terminal. Numai un operator din interior care a fost autorizat prin intermediul lanțului securizat poate avea acces la terminal. Colectarea containerelor cu ajutorul codurilor PIN, care sunt susceptibile de posibile abuzuri, va lua sfârșit. “Vremea codurilor PIN împărtășite pe scară largă prin e-mail a luat sfârșit. În Lanțul Securizat, toate informațiile necesare pentru colectarea sigură și fiabilă a unui container sunt transferate digital de la o legătură la alta”, spune purtătorul de cuvânt al Lanțului Securizat.

Lanțul securizat face ca lanțurile logistice portuare olandeze să fie mai rezistente la influențe externe nedorite. Pentru ca lanțul securizat să funcționeze, este nevoie de acțiuni din partea tuturor părților implicate în lanțul logistic. Aceasta începe cu linia de transport maritim/agentul maritim și continuă prin expeditor, expeditor și operatorul terestru (camion, tren, navigație interioară) până la terminal. Lanțul securizat presupune o nouă abordare operațională pentru toate aceste părți. Autoritatea portuară a contribuit la facilitarea acestei cooperări în interesul unui port sigur și rezistent.

CMA CGM, COSCO Shipping, Maersk, MSC, ONE OOCL și ZIM sunt liniile maritime/agenți de transport maritim care deservesc Rotterdam din America Latină. În prezent, acestea sunt în curs de conectare a clienților lor în etape. HMM, Yang Ming și (în curând) Evergreen sunt, de asemenea, deja conectate la lanțul securizat. După containerele de import din America Latină, companiile de transport maritim/agenții de transport maritim se vor concentra asupra implementării treptate a lanțului securizat pentru alte containere de mare adâncime care sosesc.

Lanțul securizat este o inițiativă comună a mediului de afaceri și a autorităților pentru a spori rezistența digitală a proceselor logistice portuare actuale. Eliberarea și colectarea sigură și fiabilă a containerelor de import în porturile olandeze reprezintă o componentă importantă a acestei inițiative.

Lanțul securizat funcționează în mare parte prin intermediul sistemului Port Community System al Portbase, platforma logistică neutră pentru porturile olandeze. Pentru a găzdui lanțul securizat, Portbase a adăugat un nivel suplimentar de autorizare peste mai multe servicii digitale existente. Acest lucru face posibilă transmiterea în siguranță a autorizației de colectare a unui container de către diferite legături. În plus, toate părțile pot funcționa cu o mai mare eficiență. De exemplu, participanții beneficiază de reutilizarea inteligentă a datelor și obțin o perspectivă optimă asupra stării și planificării containerelor de import de-a lungul întregului lanț.

sursa foto: Portul Rotterdam

Cepsa și GETEC, furnizori de servicii energetice europene, au încheiat un acord de cooperare în baza căruia, începând din 2026, compania spaniolă Cepsa va furniza hidrogen verde și derivatele sale companiei GETEC, cu sediul în Germania, pentru a fi utilizate de clienții săi din industrie în cadrul obiectivelor lor de decarbonizare.

Acordul dintre Cepsa și GETEC, semnat la Summitul Mondial al Hidrogenului din Rotterdam, reprezintă primul acord comercial de export pentru compania spaniolă de la anunțarea, la sfârșitul anului trecut, a lansării Andalusian Green Hydrogen Valley în sudul Spaniei și a acordului său cu Portul Rotterdam pentru crearea primului coridor maritim verde între Europa de Sud și Europa de Nord.

GETEC furnizează încălzire, răcire și energie electrică clienților din diverse sectoare industriale, în timp ce Cepsa intenționează să înceapă primele exporturi de hidrogen verde din Spania în 2026.

În special, aprovizionarea de hidrogen verde va ajunge în portul Rotterdam, unde infrastructura de hidrogen este dezvoltată în acest scop, și de acolo va fi livrată către punctele finale de aprovizionare, pregătită pentru utilizare în forma solicitată de clienții GETEC.

„La Cepsa ne concentrăm în continuare pe producția și implementarea hidrogenului verde și suntem încântați să încheiem acest acord cu GETEC pentru a furniza combustibil verde clienților lor din Europa. Aceasta este încă o dovadă a oportunităților de soluții de decarbonizare în colaborare, posibile datorită coridorului de hidrogen verde între Andalusian Green Hydrogen Valley și Portul Rotterdam.”, a declarat Carlos Barrasa, directorul Commercial & Clean Energies al Cepsa.