Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Rotterdam încetinește în ceea ce privește containerele în 2022, dar crește la ro-ro

Războiul din Ucraina a afectat cel mai important port de containere din Europa, Rotterdam, care în 2022 înregistrează o scădere a manipulării de 5,5% în TEU și 9,5% în tone. În valori absolute, portul olandez a manevrat 14,455 milioane de teu, care au transportat 139.657 de tone de mărfuri. Diferența de evoluție între teu și tone arată un dezechilibru între traficul de intrare și cel de ieșire.

Autoritatea portuară explică faptul că diferența dintre cele două cifre se datorează creșterii puternice a sosirilor de containere pline din Asia în primele nouă luni ale anului, din cauza cererii ridicate de bunuri de consum. În același timp, exporturile au scăzut și, prin urmare, mult mai multe containere goale au fost trimise înapoi.

În ceea ce privește tendința generală, scăderea s-a datorat atât consecințelor pandemiei de Covid-19 din China, care a încetinit fluxul de containere din țara asiatică în primele luni ale anului, cât și sancțiunilor împotriva Rusiei, care au anulat transbordarea din Rotterdam către porturile rusești. Înainte de războiul din Ucraina, 8% din traficul de containere din Rotterdam era legat de Rusia, cu o cotă de piață de 40% în ceea ce privește transbordarea. Volumele vor dispărea practic după martie 2022. În cele din urmă, inflația a redus consumul în Europa, erodând alte tipuri de trafic.

În schimb, traficul ro-ro al Rotterdamului a crescut cu 13,5%, ajungând la 27.252 de tone. Și în acest caz, apare un dezechilibru între traficul ro-ro de ieșire (16 368 de tone) și cel de intrare (10 884 de tone). Autoritatea portuară consideră că această creștere a fost cauzată în principal de sfârșitul perioadei de tranziție Brexit pe 1 ianuarie 2021. Acest lucru a dus la o creștere a transporturilor la sfârșitul anului 2020 și la o scădere a transporturilor ro-ro la începutul anului 2021.

Articole similare

Ad