Potopul din județele Galați și Vaslui a adus mari suferințe pentru mii de oameni, afectând atât locuințele cât și gospodăriile lor. Printre cei afectați s-au numărat și angajații Poștei Române, care, din cauza inundațiilor, și-au văzut activitatea perturbată în comunele Cudalbi, Corod, Pechea, Slobozia, Valea Mărului, Suhurlui (din Galați), Grivița și Gara Docăneasa (din Vaslui). În plus, poștașii din aceste zone au fost și ei loviți de revărsarea apelor, având propriile case și gospodării afectate de inundații.
Mulți salariați ai Poștei Române, asemenea vecinilor lor, și-au pierdut aproape totul în urma inundațiilor din 13-14 septembrie. Au rămas fără case, animale, haine, iar copiii lor nu mai au posibilitatea să meargă la școală din cauza lipsei de materiale și a drumurilor distruse. Tot ce au muncit și acumulat de-a lungul vieții a fost distrus de ape sau îngropat în mâl. Cu toate acestea, poștașii continuă să își facă datoria față de comunitățile lor.
Grigore Boboc, poștaș din Gara Docăneasa, județul Vaslui, și-a văzut gospodăria inundată, dar a avut o singură prioritate, așa cum să salveze geanta cu banii de pensii. Chiar a doua zi după dezastru, a mers să distribuie pensiile celor afectați. Deși cupoanele erau ude, a insistat să ajungă la oameni, mărturisind că „Am cupoanele cam ude, dar mă duc așa, că oamenii sunt necăjiți de ceea ce s-a întâmplat. Măcar pensia să le-o dau, măcar atât să aibă”. În timp ce Grigore își îndeplinea datoria, soția lui plângea neputincioasă, privind casa distrusă de viitură.
Nici în Grivița situația nu a fost prea bună. ”Am reușit să salvez câteva animale din ogradă. Din casă am reușit să salvez geanta Poștei, pe care mi-o pregătisem și o agățasem într-un cui. Am mai salvat o păturică a fetei, niște acte ale băiatului, cam atât. M-a bușit plânsul, tot ce am făcut este distrus. Tot ce am muncit. Acum stăm la niște rude, dar aici nu avem căldură. O să vedem ce o să facem. Eu vreau să fiu tare, să le dau curaj alor mei, sper să mă ajute Dumnezeu.”, precizează poștărița din Grivița, Viorica Novac.
Colegii poștașilor din Cudalbi, Pechea și alte localități afectate de inundații, deși necăjiți și amărâți, rămân dedicați comunităților pe care le servesc de zeci de ani, fiind considerați piloni ai acestor comunități. Fundația Poșta Română a intervenit pentru a ajuta cei nouă poștași din județele Galați și Vaslui, oferindu-le sume importante de bani și donații, cum ar fi lenjerii, pături, apă și electrocasnice. De asemenea, fundația a mobilizat rețeaua poștală pentru a sprijini colegii afectați prin curățarea și igienizarea locuințelor, unele fiind chiar sedii ale Poștei. Fundația reprezintă angajamentul Poștei Române de a susține comunitatea și de a nu lăsa pe nimeni în urmă.
200 de autoutilitare marca Renault au fost achiziționate de către Compania Națională Poșta Română în scopul reînnoirii parcului auto, ca parte din procesul de modernizare a Companiei. Mașinile vor ajunge la angajați poștali din întreaga țară.
Achiziția numără 30 de mașini Renault Master și 170 Renault Express, în culoarea roșie specifică Poștei Române.
Vehiculele Renault Master din această flotă sunt în versiune Furgon 2+1 locuri, motor 2.3 Blue dCi Euro6 (Twin Turbo), tracțiune 3.5T oferind ca dotări specifice podea de lemn anti-derapantă, protecții laterale complete din lemn în spațiul de marfă, inele laterale de ancorare marfă, apărători de noroi pentru toate roțile și un set de 4 anvelope iarnă. De asemenea, Renault Master conține o serie variată de echipamente gândite să simplifice viața la volan, dintre care distingem următoarele: bancheta cu 2 locuri și spătar rabatabil, masă retractabilă (inovație Renault), spații de depozitare ce totalizează 105 L (record în clasa sa), mânere ajutătoare pentru urcare în zona de încărcare, sistem multimedia R-LINK Evolution sau Media Nav Evolution cu ecran tactil, iluminare cu leduri pentru spațiul de marfă și nu în ultimul rând unul din cele mai joase praguri ale zonei de încărcare la acest segment de autovehicule.
Vehiculele Renault Express din flotă sunt în versiune Confort, motor Blue dCi 75 (diesel), putere 55 KW, oferind ca dotări specifice pachet climă, airbaguri tip cortină și la nivelul toracelor, protecție zona cargo din lemn pentru podea si pereți laterali, însoțite de inele de ancorare pe stâlpii C si D.
Renault Express se remarcă totodată printr-o gamă largă de funcționalități cu sporit caracter practic, printre care enumerăm sarcină utilă mărită până la 700 kg și iluminare cu leduri de trei ori mai puternică decât soluțiile standard, pentru a putea lucra în cele mai bune condiții, atât ziua, cât și noaptea.
„Suntem încântați de colaborarea noastră cu Poșta Română pentru achiziția celor 200 de autoutilitare. Aceste vehicule asigură cel mai bun raport calitate-preț la nivelul pieței, răspunzând în egală măsură nevoilor esențiale ale clientului în materie de mobilitate crescută și eficiență printr-o serie de dotări concepute special pentru a îmbunătăți considerabil condițiile de lucru zilnic în domeniul transporturilor de marfă. De asemenea, vehiculele beneficiază de o nouă gamă de motoare, care vor asigura o experiență mai plăcută la volan și un consum redus de carburant”, declară Istvan Lorinczi – Director Vânzări Speciale Renault Commercial Roumanie.
Modernizarea Companiei Naționale Poșta Română este un proces în continuă desfășurare, iar etapa actuală de reînnoire a flotei auto reprezintă un punct esențial pe lista de priorități curente, eficientizând astfel viteza și calitatea serviciilor.
„Cu această investiție am mai făcut încă un pas spre modernizarea și creșterea mobilității Companiei. Cele 200 de mașini reprezintă aproximativ 20% din parcul auto al Poștei. Continuăm să reînnoim parcul auto vechi, lucru care ne va ajuta să optimizăm calitatea serviciilor de coletărie. Poșta livrează, în acest moment, foarte multe produse și servicii. Țintim să ne specializăm pe câteva produse bune și acolo să oferim calitate”, a declarat Valentin Ștefan, director general al Companiei Naționale Poșta Română.
02.10.2020
Ultimul număr: Mai 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit