Elefant.ro își extinde rețeaua de puncte de livrare cu 628 de oficii poștale la nivel național printr-un recent parteneriat cu Poșta Română. Acordul a intrat în vigoare începând de astăzi, 7 decembrie.
„Prin intermediul acestui parteneriat cu Poșta Română dorim să oferim tuturor clienților elefant.ro acces la opțiuni variate de livrare, indiferent unde se află. Am ascultat mereu vocea clienților și, în ultimul an, am investit o mare parte din eforturile noastre de dezvoltare către îmbunătățirea experienței acestora, de la primul click pe site până când intră în posesia produselor comandate”, explică Sergiu Chircă, CEO la elefant.ro.
Astfel, rețeaua disponibilă pentru cei peste 2,5 milioane de clienți ai elefant.ro se extinde cu 628 de oficii poștale, aflate pe întreg teritoriul țării.
„Contractul cu elefant.ro este extrem de important în strategia Poştei Române de a-şi extinde cota de piaţă pe segmentul comerţului online. Ne îndreptăm permanent către zona de clienţi netradiţională a Poştei Române, iar parteneriatul cu elefant.ro ne reconfirmă ca avem capacitatea de a ne adapta rapid la schimbările de pe piaţa serviciilor poștale”, a declarat Horia Grigorescu, Directorul General al Poştei Române.
Recent, elefant.ro a semnat un parteneriat și cu easybox pentru utilizarea în procesul de livrare a celor peste 800 de pachetomate deținute de partenerul său la nivel național. Prin cele două parteneriate, elefant.ro ajunge astfel la o rețea totală de peste 1500 de puncte de livrare, acoperind toate județele țării.
La nivel de logistică, elefant.ro deține un centru de fullfilment în apropierea Bucureștiului, a cărui suprafață a fost majorată cu 30% în cursul acestui an. În total, compania deține în prezent peste 8000 mp de spații logistice. Odată cu dezvoltarea centrului de fullfilment, a crescut și echipa alocată operațiunilor logistice, aceasta depășind în prezent o pondere de 30% la nivel de companie.
Dacă afacerile curierilor au crescut, profitul nu a mai înregistrat un plus, ci o diminuare de circa 3 milioane de euro, pentru un total de 42,5 de milioane de euro. Din totalul celor mai importante 30 de jucători din piața de curierat, doar 22 dintre aceștia au făcut profit.
După pierderi constante în anii precedenți, Poșta Română a reușit să se mențină pe plus și în anul 2019, cu un profit net de 5,13 milioane de euro, potrivit datelor analizate de Tranzit. Evoluția profitului este însă în scădere față de aceeași perioadă din 2018, atunci când profitabilitatea companiei de stat depășea 8 milioane de euro. Chiar dacă vorbim de un minus de 49,2 milioane de euro, compania de stat stă bine și la capitolul „Creanțe minus Datorii“, ținând cont de faptul că în urmă cu doi ani încă avea de rambursat 76,6 milioane de euro după ce încasa toate creanțele. Iar anul acesta, adică în 2020, liniile de credit contractate în anii trecuți – cu o valoare maximă de 90 de milioane de lei – vor ajunge la scadență, ceea ce va scădea și mai mult cifra pentru datele pe care le vom publica anul viitor. Din punct de vedere al profitabilității, FAN Courier înregistrează cea mai mare cifră, cu un profit net similar celui din 2018, de circa 17,45 milioane de euro, reinvestit constant de către cei trei acționari. Însă compania fondată de frații Adrian și Neculai Mihai, alături de Felix Pătrășcanu, are de recuperat creanțe în valoare de circa 5 milioane de euro, asta după ce în 2018 avea de plătit 14,8 milioane de euro, cât reprezenta diferența dintre Creanțe versus Datorii. Între cele două companii menționate anterior se situează GLS General Logistics Systems România, care a înregistrat un profit net în 2019 de 8,68 milioane de euro, în creștere cu 28% față de 2018. Ca și Poșta Română, compania sibiană și-a dublat și ea datoriile, pentru un minus de circa 6,22 milioane de euro, față de 3,93 milioane de euro în 2018, la rubrica „Creanțe minus Datorii“. De remarcat însă că doar 22 de companii de curierat din cele 30 analizate au înregistrat profit, pentru un total de 42,5 milioane de euro, în scădere cu 3,12 milioane de euro față de 2018. Iar 94% din această cifră este realizată de primele 10 companii analizate. În timp ce diferența dintre creanțe și datorii este de aproape 23 de milioane de euro în favoarea creanțelor.
O analiză completă a TOP 30 companii de curierat puteți citi în ediția de septembrie a revistei Logistica.
Foto: freepik.com
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit