Aceasta are greutate proprie cu 1,5 t mai mică, deci sarcină utilă mai mare, permite reducerea cu până la 10% a numărului de curse necesare pentru aceeași cantitate de marfă și se pretează și la utilizare împreună cu autotractoare electrice.
Noul vehicul are design special ușor, care are drept caracteristică triunghiul Reuleaux ce permite îndepărtarea unei cantități mari de material de pe bara L fără a afecta negativ rezistența și stabilitatea, ceea ce crește sarcina utilă.
Noua semiremorcă este potrivită mai ales pentru operațiuni de transport care necesită o sarcină utilă mare și este considerată cel mai ușor vehicul de pe piață, având o greutate proprie începând de la 4,7 t. În plus, pentru a maximiza sarcina utilă fără a supraîncărca axa motoare, a fost dezvoltată o versiune îmbunătățită cu un ampatament mai scurt. Asta deoarece în activitatea de transport axele motoare sunt frecvent supraîncărcate, în special atunci când sunt utilizate camioane electrice, care sunt mai grele. Deci pentru a rezolva această provocare cele trei punți ale ecoCHAMP LTO au fost repoziționate, iar ampatamentul a fost redus, respectând în același timp raza de viraj definită. Astfel se exercită mai puțină presiune asupra cuiului de cuplare și axei motoare a camionului și se pot transporta mai multe mărfuri fără supraîncărcare, folosind întreaga sarcină utilă a semiremorcii – de exemplu atunci când este vorba de băuturi și încărcături de lemn și când se folosesc camioane electrice.
ecoCHAMP LTO este certificată pentru transportul băuturilor (un singur rând de lăzi de băuturi pe paleți plus butoaie) și mărfuri în conformitate cu DIN EN 12642 Cod XL, DIN EN 12195-1 și VDI 2700 pentru sarcină utilă maximă.
Autovehiculul poate fi echipat opțional cu prelată Power Curtain de la Schmitz Cargobull, care permite încărcare/descărcare rapide și eficiente și a cărei rigiditate certificată (conform DIN EN 12642 Cod XL) este obținută chiar și fără șipci de susținere datorită ranforsărilor verticale și orizontale și unei țesături standard de protecție antifurt.
Calitățile noului vehicul îi permit să scadă și emisiile de CO2 și uzura.
De la începutul anului trecut clienții pot achiziționa semiremorci speciale ușoare BERGERecotrail® în rețeaua europeană de vânzări Schmitz Cargobull și beneficiază de piese de schimb, dar și de finanțare, asigurare și telematică TrailerConnect®.
Schmitz Cargobull, cu 83 de puncte, s-a clasat pe locul întâi la categoria Mediu dein cadrul Trailer Innovation, concurând cu semiremorca aerodinamică S.CS Ecoflex cu Power Curtain și Eco Pack, care a fost prezentată și clienților români la începutul verii.
Reamintim că gama de semiremorci aerodinamice EcoGeneration permit o economie de carburant de până la 5% și este disponibilă în trei variante: EcoFIX, EcoFLEX și EcoVARIOS.
EcoGeneration are la bază conceptul de parte din spate liftabilă, care îi conferă o formă aerodinamică și reduce rezistența aerodinamică. Acoperișul se poate ridica ușor dacă semiremorca trebuie să fie încărcată până la nivelul maxim pe înălțime și se coboară când se transportă mărfuri de greutate, care nu ating tavanul, fără a crește costurile și fără a modifica semnificativ performanța transportului și manevrarea.
În funcție de tipul transportului, gama Eco poate fi echipată cu prelată standard sau Power Curtain care nu necesită obloane și de aceea reduce și mai mult consumul nu numai din aerodinamică, ci și din greutatea proprie mai mică.
Ca și celelalte semiremorci Schmitz cu prelată, Eco beneficiază de toate certificatele, deoarece are la bază același șasiu înnoit Modulos, care, datorită conceptului modular, permite un design interior flexibil și diverse modalități de ancorare.
Dintre cele trei modele ale noii game, EcoFLEX se pretează la transport de mărfuri generale și de băuturi, deoarece propune un acoperiș care se poate coborî în partea din spate, astfel încât înălțimea totală maximă să fie de 4 m atât în față, cât și în spate, dar să poată scădea flexibil, în spate, ceea ce duce la o formă aerodinamică și deci la economii de carburant.
Pe locul al doilea, cu 75 de puncte a fost Sono Motors, care a înscris în competiție un vehicul cu panouri solare fotovoltaice (ViPV), iar pe locul al treilea, cu 73 de puncte, a fost Thermo King, cu sistemul Axlepower, realizat împreună cu BPW, care reprezintă o nouă tehnologie pentru refrigerarea remorcilor cu emisii zero.
02.10.2020
Ultimul număr: Mai 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit