Etapa a opta a raliului Dakar din acest an s-a desfășurat pe ruta Al-Dawadimi-Wadi al-Dawasir, incluzând 435 km de legătură și 395 km de cursă specială (unul dintre cele mai lungi trasee din 2022), și i-a adus liderului clasamentului general, Dmitry Sotnikov (Kamaz) o nouă victorie, la 3’11” de Andrey Karginov (Kamaz) și la 6’11” de Eduard Nikolaev (Kamaz). Acesta din urmă continuă să fie al doilea în clasamentul general, la 11’25” în urma liderului, ei fiind urmați de Anton Shibalov (Kamaz), la 40’23” de lider. Ales Loprais (Praga) este singurul pilot care rupe rândurile rușilor, fiind al patrulea, la 1:29:27 de Sotnikov, iar Karginov este al cincilea, la 1:41:01. Încă doi piloți se află la distanță mai mică de trei ore de lider și încă unul la mai puțin de patru ore.


Relieful etapei a opta a fost foarte divers, incluzând o porțiune de nisip cu o trecere prin dune mici, drumuri înguste cu o mulțime de pietre și pietriș umed și apoi dune cu nivel de dificultate 2 și 3, unde o greșeală la apăsarea pedalei de accelerație sau de frână putea duce la blocare în nisip. Și navigația a fost complicată din cauza numeroaselor urme de pe nisip și din cauza schimbărilor frecvente de decor. Numeroase echipaje au primit penalizări mari, uneori de ordinul orelor, pentru că nu au trecut prin toate punctele de control, și numai 29 de camioane din 52 au ajuns la destinație într-un timp rezonabil – ceilalți au întârziat enorm.
Piloții Kamaz însă au mers constant bine, deși fiecare a avut câte un mic impediment. Shibalov nu a fost lăsat de o mașină să depășească, astfel că a trebuit să încetinească, pierzând timp mai ales când mașina nu a putut trece din prima o dună și camionul a trebuit să se învârtă în spatele ei. Nikolaev a avut probleme tehnice cu mecanismul de direcție încă din prima jumătate a cursei, iar pentru a încheia ziua în siguranță a decis să nu-și asume niciun risc și să meargă încet, decizie care s-a dovedit corectă. Iar Sotnikov nu a reușit nici el să treacă din prima de o dună de nivelul trei, cu nisip mult mai uscat și mai moale decât cel din etapa anterioară.
Etapa a noua, o buclă cu plecare din Wadi-ad-Dawasir și întoarcere la Wadi-ad-Dawasir, are 204 km de legătură și 287 km den cursă specială.
Etapa a noua, o buclă cu plecare din Wadi-ad-Dawasir și întoarcere la Wadi-ad-Dawasir, are 204 km de legătură și 287 km den cursă specială.


Învingătorul de la Dakar 2021, pilotul Kamaz Dmitry Sotnikov, a câștigat prima etapă a ediției din acest an a raliului, la 38 de secunde de Eduard Nikolaev (Kamaz) și la 9’15” de Ales Loprais (Praga), ce intervine astfel între primele două și următoarele două echipaje Kamaz, care au pierdut timp pentru că au avut anvelope înțepate sau au comis erori de navigație. Această ordine se păstrează și în clasamentul general.

Etapa întâi, denumită oficial 1B, a avut plecarea la Ha’il și întoarcerea tot la Ha’il și a inclus 333 km de cursă specială și 181 km de legătură, iar la finalul ei în bivuac a plouat puternic, ceea ce nu a modificat semnificativ activitatea echipajelor. Doar că s-a inundat tabăra din Al-Artawiyah, unde concurenții urmau să stea la finalul celei de-a doua etape, astfel că bivuacul a fost mutat rapid la Al-Qaisumah, unde era planificat finalul etapei a treia.


Traseul etapei 1B as inclus porțiuni nisipoase și peisaje montane, adică a fost rapid în prima treime, urmat de porțiuni cu dune mari pe suprafețe dure cu nisip, iar de la km 127 viteza a scăzut deoarece s-a intrat deja în zona muntoasă.

Următoarea etapă, a doua, are 338 km de cursă specială și se desfășoară între Ha’il și Al-Qaisumah.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit