Ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Ștefan-Radu Oprea, a anunțat pe rețetele sale de socializare că Borusan Pipe va deschide în curând o nouă unitate de producție în Parcul Industrial Alinso din comuna Ariceștii Rahtivani.
Fabrica va produce amortizoare pentru industria auto, având ca principalii clienți Dacia și Ford Otosan, dar și alte companii din Germania, Slovacia, Ungaria, Cehia sau Polonia. Investiția inițială este de 15 milioane de euro, cu posibilitatea de a fi dublată în viitor, în funcție de cerere. În prima fază, vor fi create 60 de noi locuri de muncă.
Grupul Borusan, unul dintre cele mai importante companii din Turcia din industria țevilor din oțel, cu o cifră de afaceri totală de 7,9 miliarde de dolari, își propune să-și extindă investițiile și în alte domenii de activitate, nu doar în cel al componentelor auto.
Reprezentanții autorităților județene și locale, inclusiv Virgiliu-Daniel Nanu, candidatul #PSD la funcția de Președinte al CJ Prahova și actualul Prefect, Emil Draganescu, împreună cu Primarul Gheorghe Orbu, au participat la o întrunire pentru a transmite un mesaj de sprijin clar pentru noile investiții din Prahova și din Ariceștii Rahtivani.
Potrivit Ministrului Economiei atunci când investitorii, fie cu capital românesc, fie străin, beneficiază de sprijinul autorităților locale, județene sau guvernamentale, proiectele se dezvoltă în mod eficient și la timp, generând locuri de muncă și prosperitate în localitățile respective.
După doar doi ani de la inaugurarea fabricii din Aricestii Rahtivani, unde s-au investit peste 70 de milioane de euro, producătorul de frigidere din județul Prahova, Haier a anunțat disponibilizarea a 40% din personal, potrivit presei locale.
Motivul subliniat de companie ar fi generată de efectul post-pandemic și de crizele recente în Europa, precum și cele la nivel global. Mediul actual de piață impactează negativ operațiunile de producție ale companiei Haier cauzate de inflația ridicată, creșterea prețurilor la energie și presiunilor geopolitice asupra lanțului de furnizori.
Compania intenționează să mențină peste 60% din personal și să investească în strategii de dezvoltare care să ajute angajații. De asemenea, Haier Tech va continua să-și mențină în același timp atât clienții, cât și consumatorii în cel mai bun mod, pe toate piețele. Campania menționează că va colabora cu autoritățile și reprezentanții angajaților pentru a găsi soluții personalizate, inclusiv programe de outplacement și pachete salariale, menite să protejeze angajații afectați.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit