FREJA Transport & Logistics este un client tradițional, de aproape 20 de ani, al Schmitz Cargobull, cu sediul în Danemarca, și una dintre primele companii care a folosit, în urmă cu 12 ani, sistemul telematic al producătorului german.
Din cauza restricțiilor din perioada pandemiei însă, cele două companii nu au putut sărbători acum doi ani aniversarea unui deceniu de colaborare în ceea ce privește soluția de management al flotei, astfel că festivitățile s-au organizat abia zilele trecute.
Compania daneză a echipat cu TrailerConnect® și semiremorcile izoterme, și prelatele, și pe cele frigorifice, astfel încât să știe locația acestora, dar și să aibă acces la diagnoză rapidă a tuturor componentelor și la informațiile despre temperatura din spațiul de marfă și să crească eficiența și siguranța transportului.
Până în prezent peste 2.000 de semiremorci ale FREJA au fost echipate cu TrailerConnect®, pentru optimizarea proceselor de transport și a transparenței.
Un alt avantaj al folosirii soluției telematice este reducerea de emisii de CO2, prin evitarea curselor fără încărcătură.
Flota firmei daneze include mai ales semiremorci Schmitz Cargobull, dintre care peste 75% sunt prelate. Toate beneficiază și de contract de service, pentru disponibilitate mai mare și costuri de exploatare mai mici, și cu ele se transportă mai ales confecții, produse farmaceutice și mărfuri generale.
Comenzile de semiremorci au început să-și revină în iulie 2020, amintește Roland W. Schacht, Regional Director Central Europe în cadrul Schmitz Cargobull, după care octombrie 2020 a fost o altă lună foarte bună, iar vârful a fost atins în februarie 2021, astfel încât și rezultatul de anul trecut al companiei a fost peste așteptări: 1.800 de semiremorci noi vândute în România, față de aproximativ 1.000 în 2020.
Pe piața autohtonă de semiremorci prelatele dețin ponderea cea mai mare – de la 80% acum mulți ani la 40% în 2020 și 53% în 2021 – urmate de basculante, cu 38%, după ce în 2020 depășiseră 40%. În cazul Schmitz, circa 50% dintre semiremorcile noi vândute în România sunt prelate și mare parte din restul de 50% sunt basculante. Basculantele pentru agricultură s-au vândut bine, deoarece recolta a fost bună, dar cele de construcții au înregistrat o ușoară scădere față de 2020, deoarece au fost mai puține proiecte guvernamentale. Însă investițiile în infrastructură necesare îi fac pe reprezentanții Schmitz Cargobull să se aștepte la o nouă creștere a cererii.
Din punct de vedere al cotei din România, producătorul german deține 43% din piața de prelate, 39% din cea de basculante și peste 80% din piața de frigorifice, dar acestea din urmă reprezintă un segment mic la noi în țară.
Primii clienți care au început să comande semiremorci după începutul pandemiei au fost cei de flote – atât de prelate, cât și de basculante și de frigorifice – în octombrie-noiembrie 2020, iar ca medie lunară 50% din vânzările de semiremorci ale Schmitz în România sunt către astfel de firme mari.
Asamblarea de kit-uri în România nu a fost în ultimul timp o activitate atractivă, însă are șanse să crească pe viitor pentru segmentul de 3,5 și 5,5 t, pentru distribuție last mile.
Circa 30% dintre semiremorcile vândute în 2021 au fost finanțate prin Cargobull Finance, „ceea ce este bine, dat fiind faptul că depindem și de partenerii noștri, băncile, care nu au fost foarte deschise anul trecut, din cauza riscului prea mare“.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit