Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Observatorul costurilor, preturilor si activitatii de transport rutier de marfa din Spania, folosind datele oferite de Ministerul Transporturilor, Mobilitatii si Agendei Urbane, arata o scadere a costurilor companiilor de transport, dar si o contractare a preturilor, in vreme ce activitatea generala a avut un comportament inegal, in functie de raza de actiune. Scaderile aparute se datoreaza in mare parte costului combustibilului, care a inregistrat variatii negative cuprinse intre 17,9% si 18,2% din aprilie 2019, pana in aprilie 2020.
Astfel, observatorul evidentiaza ca, in primul trimestru al lui 2020, preturile fara TVA, pe kilometru, au scazut pana la 1,028 – 1,21 euro/km. Fata de trimestrul anterior, reducerea preturilor s-a evidentiat pe distantele mai mici de 50 km si pentru cele mai mari de 300 km. Tarifele pentru distantele de incarcare cuprinse intre 50 si 200 de kilometri s-au mentinut la acelasi nivel, in vreme ce preturile pentru distantele de incarcare cuprinse intre 200 si 300 de kilometri au crescut.
Referitor la activitati, in primul trimestru al lui 2020, tonele-kilometri transportate au crescut comparativ cu trimestrul precedent, majorarile din transporturile inter-regionale si internationale compensand scaderile din transportul intra-regional.

„Parcarile din zona Sucevei, dar si din Belgia, Olanda sau Austria, sunt pline cu camioane romanesti. Transportul se duce in jos cu Pachetul Mobilitate aprobat acum. Nu avem nicio perspectiva de viitor, decat una sumbra.“
 
Din cele 25 de camioane ale companiei Deli Trans, in prezent lucreaza numai 8, pe Comunitate, insa, dupa cum spune administratorul companiei, Petrica Vasiliu, la tarife dezastruoase. „Am adus un camion in tara cu 1.200 de euro, dar altii au venit si cu 1.000 de euro, din Belgia sau Olanda. Acum, nici macar la pretul asta nu mai e de munca.“
Insa cea mai mare temere a transportatorului sucevean este legata de Pachetul Mobilitate aprobat. „Planul meu si al colegilor mei din Suceava, este sa ne deschidem cat de repede firma in Germania sau in Polonia, sau unde are fiecare relatii mai bune, ca sa putem merge inainte.“