Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP), impreuna cu minicipalitatile din Brasov si Timisoara, va organiza o licitatie pentru achizitia a 56 de autobuze electrice articulate, de 18 m lungime, plus statiile de alimentare aferente cu energie (56 de statii cu incarcare lenta si 19 cu incarcare rapida). 12 dintre cele 56 de autobuze vor mege la Brasov, iar restul de 44, la Timisoara. Investitia, estimata la aproximativ 39 de milioane de euro, va fi finantata partial cu fonduri europene.

Intre timp, Primaria Municipiului Bucuresti a publicat – la inceputul lui februarie a.c. – caietul de sarcini pentru achizitia a 100 de troleibuze IMC cu baterii, valoarea totala a investitiei ridicandu-se la 45 de milioane de euro. Avantajul troleibuzelor de ultima generatie cu baterii este acela ca dispun de o autonomie de 20 km. Vehiculele vor fi utilizate atat in zonele sub-urbane ale Capitalei, cat si in interiorul orasului. Termenul limita pentru depunerea dosarelor este 15 aprilie, iar evaluarile vor fi facute pana la 15 septembrie a.c.
O alta licitatie pentru 51 de autobuze electrice solo s-ar putea finaliza in martie 2019, beneficiarii lotului de vehicule fiind municipalitatile din Alba Iulia, Buzau, Constanta si Ploiesti.

Otokar Europe SA – Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi a fost desemnata castigatoarea licitatiei organizate de Primaria Municipiului Bucuresti pentru cumpararea a 400 de autobuze urbane diesel destinate innoirii parcului de transport urban al Capitalei. Valoarea totala a contractului este de 100 de milioane de euro, cu un pret de 250.000 de euro plus TVA pentru fiecare autobuz. Primarul general, Gabriela Firea, a declarat ca, daca nu vor exista contestatii privind licitatia, PMB va discuta cu producatorul turc de autobuze pentru a stabili calendarul de livrare. Primele autobuze ar fi asteptate in vara, iar intreg lotul de 400 de unitati ar trebui livrat in decursul a 12 luni. Si achizitiile nu se opresc aici: municipalitatea pregateste o noua procedura de achizitii pentru un lot de inca 400 de unitati. Oricum, pentru ca autobuzele sa vina ritmic, iar calatoriile sa fie predictibile, se pare ca ar fi nevoie de 1.500 de autobuze.
 

In conformitate cu caietul de sarcini, autobuzele achizitionate vor fi dotate cu aer conditionat, incalzire, sistem de informare a pasagerilor, acces facil pentru persoanele cu dizabilitati, supraveghere video interior/exterior, sisteme de taxare si monitorizare moderne.
Procedura nu este inca finalizata, termenul legal de contestare a licitatiei la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) fiind de zece zile. In cazul in care rezultatul este contestat, CNSC are obligatia sa solutioneze speta in termen de 20 de zile. La licitatia castigata de Otokar au mai participat Karsan Otomotiv Sanayi ve Ticaret AS, MAN Truck&Bus AG si Mercedes Benz Romania SRL.