Comisia Europeană a desemnat în mod oficial magazinul online Temu drept “o platformă online foarte mare” (VLOP), conform Legii privind serviciile digitale (DSA). Temu a raportat o medie de peste 45 de milioane de utilizatori lunari în Uniunea Europeană, depășind astfel pragul stabilit de DSA pentru această clasificare.
Ca urmare a acestei desemnări, Temu trebuie să respecte cele mai stricte reguli din cadrul DSA în termen de patru luni de la notificare, adică până la finalul lui septembrie 2024. Printre obligațiile impuse se numără evaluarea și atenuarea riscurilor sistemice asociate serviciilor sale, inclusiv prevenirea listării și vânzării de bunuri contrafăcute, produse nesigure sau ilegale, și articole care încalcă drepturile de proprietate intelectuală.
Obligațiile suplimentare impuse platformei Temu includ o supraveghere mai atentă a produselor ilegale. Temu trebuie să analizeze riscurile sistemice specifice legate de difuzarea de conținut și produse ilegale, datorate designului și funcționării serviciului său și a sistemelor aferente. Rapoartele de evaluare a riscurilor vor fi furnizate Comisiei la 4 luni de la notificarea desemnării oficiale și ulterior anual.
De asemenea, Temu trebuie să implementeze măsuri de atenuare a riscurilor, cum ar fi prevenirea listării și vânzării de bunuri contrafăcute, produse nesigure și articole care încalcă drepturile de proprietate intelectuală. Aceste măsuri pot include modificarea condițiilor de serviciu, îmbunătățirea designului interfeței pentru o mai bună raportare și detectare a listărilor suspecte, îmbunătățirea proceselor de moderare pentru eliminarea rapidă a articolelor ilegale și perfecționarea algoritmilor pentru a preveni promovarea și vânzarea de bunuri interzise.
Temu trebuie să adopte măsuri sporite de protecție a consumatorilor, inclusiv întocmirea anuală de rapoarte de evaluare a riscurilor, care să analizeze efectele negative potențiale asupra sănătății și siguranței consumatorilor, cu un accent special pe bunăstarea fizică și psihică a minorilor.
Platforma trebuie să fie structurată astfel încât să prevină riscurile pentru siguranța și bunăstarea consumatorilor. Aceasta include sisteme eficiente de verificare a vârstei pentru a restricționa accesul la articole cu restricții de vârstă.
În primul trimestru al anului 2024, vânzările Grupului Michelin au înregistrat o scădere de 2,7% la cursuri de schimb constante, în principal din cauza volumelor slabe. Cu toate acestea, mixul de produse s-a dezvoltat pozitiv, reflectând performanța solidă a grupului în segmentele cu cea mai mare valoare adăugată.
În trimestrul recent, piețele globale de vânzare-primire au generat o ușoară creștere, stimulată de cererea de înlocuire. Cererea pentru anvelope PC/LT a crescut cu 2%, în special datorită cererii solide din America de Nord și China. Cererea de anvelope OE a rămas stabilă pe tot parcursul trimestrului, după un început de an puternic. Nivelurile stocurilor din distribuție au fost aproape de nivelul normativ.
O creștere de 2% s-au înregistrat pe piețele de anvelope pentru camioane din afara Chinei, cu cereri pentru înlocuire în creștere cu 4%, alimentată de activitatea economică susținută din America de Nord și de Sud, precum și de creșterea importurilor de anvelope asiatice în America de Nord înainte de impunerea taxelor antidumping planificate. Cu toate acestea, cererea de anvelope OE a scăzut cu 7%, în principal din cauza comparațiilor nefavorabile din Europa și America de Nord.
Piețele de anvelope speciale au înregistrat rezultate mixte în această perioadă. Anvelopele pentru construcții, echipamentele originale agricole și anvelopele pe două roți au scăzut, în timp ce cererea pentru anvelopele destinate industriei miniere s-a îmbunătățit, dar a fost afectată de reducerea stocurilor. În plus, piețele de anvelope pentru avioane au marcat o tendință ascendentă.
Mai mult, piețele de alte produse decât anvelopele au fost stabile per general, reflectând un mediu economic incert. Vânzările consolidate au scăzut cu 4,6% în perioada analizată, din care 1,9% din cauza fluctuațiilor valutare. Performanța în segmentele cu cea mai mare creștere a valorii a dus la un mix mai puternic. Scăderea volumelor de 4,1%, în special în anvelopele pentru camioane și anvelopele speciale, este rezultatul cererii generale scăzute și a unei selecții mai stricte a segmentelor de piață.
Vânzările de anvelope pentru autoturisme de 18 inci și mai mari au înregistrat o creștere constantă. Un efect pozitiv de 0,7% al mixului de prețuri a fost observat, combinând impactul negativ preconizat al prețurilor din cauza clauzelor de indexare din contracte cu un efect puternic al mixului, reflectând performanța solidă a Grupului în segmentele de piață prioritare.
De asemenea, vânzările de produse non-pneumatice au crescut cu 0,7% datorită consolidării FCG, achiziționată în 2023, însă au rămas neschimbate în comparație cu anul precedent din cauza unor comparații ridicate. Cu toate acestea, o tendință negativă pe piața valutară, de 1,9%, a influențat piața, având în vedere deprecierea majorității monedelor față de euro.
Grupul Michelin își menține scenariul preconizat pentru piețele de desfacere, cu volume de vânzări care se așteaptă să se situeze în intervalul -2% – 0% până la finalul anului. Obiectivele pentru 2024 rămân la fel, cu un venit operațional pe segment de peste 3,5 miliarde de euro la cursuri de schimb constante și un flux de numerar liber raportat, excluzând fuziunile și achizițiile, de peste 1,5 miliarde de euro.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit