Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cu ocazia aniversarii a 10 ani de la tiparirea primului numar al revistei Tranzit, Trafic Media, editorul revistelor Tranzit si Logistica, a organizat o competitie pentru desemnarea celor mai eficiente companii de transport si logistica din Romania si a celor mai eficienti manageri din aceste domenii, dupa rezultatele financiare obtinute in ultimii trei ani. Am luat in calcul nu numai cifra de afaceri si profitul, ci si marja de profit, „sanatatea“ portofoliului de clienti si al afacerii, valoarea activelor detinute, datoriile, creantele de colectat, numarul de angajati si flota.

De precizat ca, in cazul companiilor care efectueaza atat activitati de transport, cat si de logistica (sau chiar de distributie), veniturile obtinute pe fiecare dintre aceste activitati au fost luate in calcul separat pentru cele doua categorii: transport si logistica. De asemenea, pentru a nu distorsiona rezultatele nici la categoria „logistica“, am eliminat casele de expeditii sau companiile care efectueaza preponderent activitati de expeditie, pe langa logistica sau transport, asta deoarece marja de profit pentru activitatea de expeditii este de peste 40%, in timp ce la transporturi sau logistica media de crestere este intre 1 si 3%.
 

Logistic E van Wijk, cea mai eficienta firma de transport 
Din cele 10 finaliste – Aquila Prod Com, Com Divers Auto Ro, Dianthus, edy International Spedition, Fartud, H. Essers, International Lazar Company, Logistic E van Wijk, Ravitex si Vlase Spedition – firma clujeana Logistic E van Wijk a castigat trofeul de „cea mai eficienta companie de transport din Romania”.
Alegerea s-a datorat nu numai marjei de profit ridicate obtinute an de an intre 2008 si 2010, ci, mai ales, faptului ca si-a dezvoltat un portofoliu de clienti foarte sanatos. Spre deosebire de Aquila, edy Spedition sau International Lazar Company, care conduc in Top 100 al firmelor de transport din punct de vedere al cifrei de afaceri realizate, Logistic E van Wijk s-a dezvoltat ca o firma de transport si expeditii clasica, fara a depinde de 3-4 clienti importanti.
Astfel, numarul total de clienti deserviti in 2010 a depasit 500, 117 dintre acestia asigurand un rulaj de peste 20.000 de euro fiecare. De asemenea, veniturile realizate din contractele cu principalii doi clienti nu depasesc 15% din cifra de afaceri pe 2010. Aceasta structura a permis companiei sa inregistreze un profit mai bun decat al altora, dependente de 4-5 clienti, stiut fiind ca orice contract mare implica si o marja foarte mica de profit.
Pe de alta parte, sa lucrezi cu atat de multi clienti necesita o infrastructura de dispecerizare si contabilitate mult mai larga. Totusi, Logistic E van Wijk nu a avut in 2010 decat 251 de angajati, fata de cei 1.681 ai Aquila sau 388 ai Transpeco, primele doua companii din topul firmelor de transport din punct de vedere al profitabilitatii. Astfel, rata de eficienta este, la firma clujeana, de 25.108 lei/angajat, in timp ce la Aquila, cel mai bine plasata din punct de vedere al volumului de activitate, este de aproape 6.000 de lei/angajat.
In contextul primirii premiului, Gabi Mircean, directorul general al firmei, a declarat ca „aceasta recunoastere s-a realizat in urma analizei unor criterii obiective clar cuantificate si a unor observatii venite de pe piata care sunt mai greu masurabile. Rezultatele competitiei organizate de Tranzit sunt apropiate de realitate, dar credem ca cel mai mare neajuns a fost legat de perceptia firmelor impartite in companii de transport si companii de logistica. In cazul nostru, chiar daca dispunem de trei depozite, cu peste 20.000 m2, suntem perceputi drept o companie de transport, si nu una care ofera servicii integrate de transport si logistica.“ Iar in ceea ce priveste rezultatele obtinute, „ele se datoreaza in principal echipelor care dezvolta fiecare relatie de afaceri in transportul international, regional, distributie si logistica. Din acest punct de vedere, suntem in pozitia fericita de a avea o echipa tanara, omogena, dar si cu experienta pe fiecare directie de business. Am fost atenti la fluctuatiile pietei si am reactionat prin decizii corecte chiar daca nu intotdeauna atat de repede pe cat ar fi trebuit. Ne-am urmarit si gestionat foarte atent costurile si am reusit sa reducem consumul de carburant cu peste 7% in ultimii trei ani. Un alt argument pentru rezultatele obtinute este gradul mare de retentie a clientilor nostri, datorat serviciilor de calitate oferite.“
Cu ocazia evenimentului de aniversare a celor 10 ani de existenta a revistei Tranzit, cei aproape 400 de invitati au avut posibilitatea de a-si vota si singuri favoritii. Astfel, dupa votul publicului, cele mai eficiente companii de transport din Romania au iesit Aquila, H.Essers si Ravitex.
Bujor Stanescu, cel mai eficient
manager de transport
Cel mai eficient manager de transport din Romania a fost desemnat Bujor Stanescu, director de logistica Aquila Part Prod Com SRL. Alegerea lui s-a datorat cresterii considerabile a profitabilitatii diviziilor de transport si logistica ale firmei de distributie prahoveana. Astfel, din 2007 si pana in prezent, activitatea de transport cu camioane de 40 t a crescut de la 15 la 25% din totalul activitatilor efectuate de Aquila. Mai mult, 50% din profitul obtinut in 2010 provine din transport si logistica, iar restul de 50%, din distributie, chiar daca acest segment realizeaza 75% din veniturile companiei.
„Extinderea Aquila pe piata transporturilor rutiere de marfa a fost o necesitate rezultata din activitatea de distributie: pe masura ce volumele din distributie au crescut, a aparut nevoia de achizitie de camioane; aceste camioane erau folosite pentru transport propriu pe numai 50% din distante, iar pentru restul de 50% s-au cautat clienti terti; pe masura ce numarul de clienti terti a crescut s-a ajuns la masa critica la care activitatea de transport a putut fi organizata ca o divizie separata, cu resurse si indicatori financiari proprii“, a explicat Bujor Stanescu, director logistica a Aquila. Acesta considera ca „activitatea de distributie traditionala se va diminua pe masura ce comertul traditional va fi inlocuit de comertul modern prin retele IKA; pe de alta parte, operarea unor depozite de distributie este extrem de asemanatoare cu cea a unor depozite logistice, difera doar scara si modul de administrare (WMS vs. solutii punctuale), astfel incat tranzitia de la distribuitor la 3PLP nu a reprezentat o problema“, a declarat Bujor Stanescu.
Aquila realizeaza preponderent transport intracomunitar pentru multinationale cu standarde ridicate ale calitatii serviciului, ruland flota de camioane grele mai ales in afara tarii. Cu un profit de 9,96 de milioane de lei si cea mai mare cifra de afaceri de pe segmentul transporturilor si logisticii, de 426.500.181 de lei, compania prahoveana este pe primul loc si in 2010 din punct de vedere al cifrei de afaceri si al profitului realizat.
Asa cum declara Bujor Stanescu, „singurul merit pe care mi l-as putea aroga in obtinerea premiului este formarea unei echipe excelente, pe care stiu ca ma pot baza oricand. Restul sunt munca si meritele lor si cred ca premiul lor li se cuvine. In ceea ce ma priveste, am fost surprins de rezultatul competitiei: oricare din cei 10 finalisti putea castiga, deoarece sunt nume importante, care au un cuvant greu de spus in industria transporturilor.“
Directorul de logistica Aquila explica si strategia castigatoare: acum trei ani, compania a ajuns la concluzia ca a face transport de marfa in Romania sau in sistemul clasic de export din Romania urmat de import este o afacere paguboasa, cu multe incertitudini si neajunsuri, deci a iesit pe piata intracomunitara, unde are ca avantaje predictibilitatea, seriozitatea clientilor, tarifele, volumele de marfa s.a. In plus, „Aquila nu este un transportator ieftin, dar cu siguranta este unul foarte bun, performanta serviciului nostru (plecare/sosire la timp, rata a incidentelor, comportament al angajatilor, flexibilitate s.a.) este masurata de fiecare client si pana acum rezultatele au fost excelente.“
In ceea ce priveste rolul de imagine pe care il are acest premiu, Bujor Stanescu declara: „pentru mine inseamna mult, inseamna ca am reusit sa identific si sa am alaturi oameni capabili, carora le pasa. Mai mult, inseamna ca directia in care merge Aquila este cea corecta. Simpla mentionare de catre Tranzit a distinctiei obtinute de Aquila este un element de marketing extrem de puternic.“
Printre finalistii competitiei s-au mai numarat Alexandru Popa (Com Divers Auto Ro), Daniela Midvichi (International Lazar Company), Decebal Popescu (Cartrans), Dorin Jurjut (Ravitex), Gabi Mircean (Logistic E van Wijk), Gheorghe Vlase (Vlase Spedition), Florentina Munteanu (Dunca Expeditii), Lucia Apostol (Dumagas) si Marc Paulissen (H. Essers). Dupa votul publicului prezent la evenimentul de aniversare, castigatori au fost Gabi Mircean (locul I), Florentina Munteanu (locul II) si Bujor Stanescu (locul III). O mentiune speciala s-a dus la Daniela Midvichi, de la International Lazar Company.

Gefco, cea mai eficienta companie de logistica
Tranzit a premiat Gefco Romania pentru cele mai bune performante pe segmentul logistic. A contat nu numai obtinerea celei mai bune marje de profit din 2008 pana in 2010, ci si structura diversificata a portofoliului de clienti, de la domeniul automotive pana la retail, confectii sau alimentar. „Acesta este primul premiu pe care il obtinem in Romania de la infiintarea filialei, in 2005. Suntem mandri ca am obtinut aceasta recunoastere din partea Tranzit si avem siguranta ca alegerea a fost facuta de o echipa de specialisti in logistica si transport. Vom promova acest rezultat pe plan intern si extern, ca o recunoastere oficiala si o marturie a profesionalismului nostru”, a declarat Tolga Oran, sales&marketing country manager Gefco, adaugand: „vrem sa multumim revistei Tranzit pentru acest studiu care livreaza un top corect pe categorii. Gefco este de parere ca toate aspectele majore au fost luate in considerare – cifra de afaceri, profitul, forta de munca, orientarea strategica si planurile de dezvoltare – lucru deloc surprinzator pentru o     organizatie de top din segmentul logisticii si transportului, cum e revista Tranzit”. 
Gefco Romania deruleaza si o importanta activitate de transport intermodal nu numai pe calea ferata, ci si pe naval, transportand in principal pentru Dacia, de la fabrica din Mioveni pana la Constanta (pe tren) si apoi pe mare pana in Spania, Franta si Italia.
Gefco Romania opereaza 105.000 m2 de depozitare (din care 5.000 m2 acoperiti si 100.000 m2 neacoperiti, pentru activitati legate de segmentul automotive) si lucreaza pentru clienti precum Electrolux, Arctic, Beko, Delphi, Hyundai, Timken, SNR Rulmenti, Dacia, Valeo, Leoni, Mitsubishi, Ford, Kiabi, Carrefour, Mega Image, Flextronics.
Printre finalistele la categoria „cea mai eficienta companie de logistica” s-au mai clasat CEVA Logistics, DSV Solutions, FM Romania, Gebrüder Weiss, H.Essers, Karl Heinz Dietrich, KLG Europe, Tibbett Logistics (considerata „la pachet” cu Tibbett Retail&Services, luand in seama si cifrele obtinute de Delamode Logistics si Delamode Contract, firme care, practic, au devenit Tibbett Logistics si, respectiv, Tibbett Retail&Services) si Vectra International.
Publicul prezent la evenimentul Tranzit a votat pentru FM (premiul I), Gebrüder Weiss (premiul al II-lea) si H.Essers (premiul al III-lea).
De mentionat ca firmele a caror activitate consta in proportie de peste 90% in servicii de expeditie au fost excluse din Top companii de logistica, deoarece profiturile obtinute in 2010 din activitati de expeditii au fost mult mai ridicate decat cele din transporturi si, mai ales, decat cele din logistica.

David Goldsborough, cel mai eficient manager de logistica
Desi firmele pe care le conduce – Tibbett Logistics si Tibbett Retail&Services – au fost infiintate abia spre finalul lui 2010, David Goldsborough a fost desemnat drept „cel mai eficient manager de logistica” mai ales tinand cont de dezvoltarea Delamode Logistics si Delamode Contract, provenita din Exel Delamode, prima firma care a castigat o licitatie pentru efectuarea de servicii de logistica pentru o firma de retail: Metro.
Cu o suprafata operata de aproape 90.000 m2 de depozitare si circa 800 de angajati, cele doua „Tibbett” din subordinea lui David Goldsborough au adunat o multime de retaileri importanti – Metro, Kaufland, real etc. – sau multinationale precum Procter&Gamble, Pepsi Cola, Coca Cola s.a. Mai mult decat atat, Tibbett Logistics a inceput de curand operarea unui terminal feroviar in parcul logistic Europolis din Bucuresti (Militari), compania fiind interesata de dezvoltarea operatiunilor de transport combinat, desi detine peste 400 de vehicule de transport rutier de marfa.
In legatura cu distinctia acordata, David Goldsborough a declarat ca ea, ca si pozitia pe piata a companiilor pe care le conduce, se datoreaza muncii intense si dedicarii de care a dat dovada intreaga echipa din Romania. „De aceea, chiar daca premiul este pentru mine personal, il vad ca pe un premiu acordat intregii echipe, fara de care nu l-as fi putut obtine. Rezultatele bune obtinute in ultimii trei ani se datoreaza si faptului ca s-au pus bazele unor relatii foarte bune cu clientii din sectoarele de retail si automotive, unde exigentele sunt foarte mari, iar asta ne-a conferit o pozitie si volume care sa ne permita sa ne diversificam activitatea, oferind din ce in ce mai multe servicii pentru producatorii FMCG“.
Printre finalistii de la aceasta categorie s-au numarat si Dragos Geletu (KLG Europe), Catalin Olteanu (FM Logistic), Cristian Ofiteru (CEVA Logistics), Danor Ionescu (Delamode Romania), Emil Ion (Wim Bosman), Marc Paulissen (H.Essers), Sergiu Iordache (DSV Solutions) si Viorel Leca (Gebrüder Weiss).
Pe primul loc, dupa votul publicului s-au situat Dragos Geletu si Catalin Olteanu, urmati de Marc Paulissen si Danor Ionescu.

H.Essers, cel mai eficient integrator de servicii de transport, logistica si expeditii
 H. Essers s-a clasat in toate cele patru finale – si la cele mai eficiente companii, si la cei mai eficienti manageri din transport si logistica – drept pentru care i s-a acordat un trofeu special, de „cel mai eficient integrator de servicii de transport, logistica si expeditii”.
Cu aceasta ocazie, Marc Paulissen, country managerul companiei, a declarat ca „premiul inseamna foarte mult pentru mine, deoarece nu a fost usor sa conving top managementul din Belgia acum cativa ani sa ne orientam afacerea in aceasta directie. Dar faptul ca am facut pasul cu succes ne deschide noi oportunitati si avem deja idei in acest sens. Recunoasterea din partea Tranzit este importanta si pentru echipa mea, care a avut o perioada grea si aglomerata in ultimii doi ani si care a lucrat constant pentru obtinerea rezultatelor de azi. Premiul ii aduce o adevarata satisfactie si sper ca o va incuraja sa-mi fie alaturi si pentru initiativele viitoare. Pentru echipa din Belgia, acest lucru arata, inca o data, ca alegerea de a crede in noi si de a selecta Romania ca a doua baza a operatiunilor a fost una corecta.” Managerul H.Essers a mai adaugat ca toti clientii vor fi informati de obtinerea premiului.
Daca adunam profiturile si cifrele de afaceri ale tuturor celor cinci firme din Grupul H.Essers – H.Essers, H.Essers Transport, H.Essers Logistica, H.Essers Expeditii si H.Essers Investitii – compania s-ar clasa cu succes in Top 10 la oricare dintre categoriile premiate de Tranzit.
Cu un numar total de aproape 500 de angajati, compania belgiana isi creste constant suprafata de depozitare operata, ajunsa la aproape 80.000 m2, Romania fiind a doua piata ca si importanta si „desfasurare de forte”, dupa piata proprie – Belgia.
De asemenea, activitatea de transport intermodal – naveta feroviara derulata intre Genk (Belgia) si Oradea – a inceput sa devina profitabila, compania desfasurand saptamanal cate cinci curse intre cele doua tari.
Investitiile in sisteme de informatica performante, care permit clientilor sa detina un control absolut asupra marfurilor proprii, a dus la recunoasterea companiei belgiene drept cel mai important integrator de servicii de transport, logistica si expeditii din Romania. 

Intr-o perioada in care putini au fost cei care si-au dezvoltat afacerile, daramite sa deschida noi directii de business, Inter Cars Romania si-a construit o puternica retea de distributie a pieselor de schimb si de la inceputul anului a dezvoltat activitatea prin intrarea pe segmentul pieselor de schimb pentru vehicule comerciale. Rezultatele, in primele noua luni, sunt peste asteptari, astfel ca fiecare distribuitor din retea va trebui sa isi formeze echipa de vanzari pentru acest segment de activitate. Reteaua de distribuitori este de tip franciza, astfel ca profitul fiecaruia depinde de cat de interesat este sa obtina rezultate foarte bune.

 
Cu bazele in Polonia, Inter Cars a venit in Romania in 2008, dupa o perioada de pregatire de circa un an. In septembrie 2008 au inceput vanzarile intr-o singura locatie, iar in prezent functioneaza 18 locatii, care opereaza in regim de franciza. Astfel, partenerilor li se pune la dispozitie tot ce inseamna partea logistica si tehnica, iar ei se ocupa strict de partea comerciala.
In opinia lui Marius Mujdei, CEO Inter Cars Romania, acest sistem de afaceri are foarte multe avantaje. „Printre cele mai importante se numara constientizarea de catre orice om din retea a faptului ca acesta este un business pe care, daca nu il faci bine, platesti pretul.“ Fiecare distribuitor din retea isi poate dezvolta o strategie la nivel local, astfel ca fiecare franciza poate adopta strategia potrivita pietei locale. „Firmele in sistem centralizat au marele dezavantaj ca lucrurile sunt vazute global, nu specific fiecarei zone.
De exemplu, sunt zone in Romania unde flotele de camioane care au fost vandute fac ca sortimentul de marci sa fie foarte diferit fata de alte zone. Pe piata de autoturisme, in partea de vest a tarii, marcile germane au o pondere mult mai mare decat in partea de sud, unde sunt preferate marcile franceze si italiene. Din aceasta cauza, pentru noi, sistemul in franciza este un mare avantaj, care ne-a permis in 2008 sa plecam de la zero si acum sa ajungem la 22 de milioane de euro. Dezavantajele sunt cel mai adesea problemele de comunicare. Aceasta libertate acordata filialelor, in cele mai multe cazuri se transpune intr-o profitabilitate foarte rapida. Pana acum nu a fost reziliat niciun contract cu niciun partener“, a explicat Marius Mujdei.

Noua directie de business, succes dovedit
La inceputul acestui an, Inter Cars a dezvoltat inca o directie de business, pe segmentul after-market, cu piese de schimb pentru vehicule comerciale. In cele noua luni de activitate pe acest segment, cresterea programului a fost mai rapida decat cea inregistrata de cifra de afaceri. In momentul de fata circa 40% din filialele Inter Cars au echipe specializate in vanzari, dar toti distribuitorii au obiectiv ca pana la sfarsitul anului sa isi angajeze personal specializat pe piese de vehicule comerciale.
„Acest segment este unul foarte bun pentru noi avand in vedere faptul ca, din punctul de vedere al marcilor si produselor, Inter Cars va rivaliza cu cei mai mari jucatori europeni din domeniul after-market pe piese de camioane si autoutilitare. Avem rezultate nesperate si pentru ca nu e o competitie atat de mare si acerba precum cea de pe piata pieselor de schimb auto pentru turisme“, considera Marius Mujdei.
In Polonia, situatia este cu totul altfel, exista o retea de 40 de distribuitori care vand exclusiv piese de vehicule comerciale. In Romania, acestea vor fi vandute prin reteaua deja existenta, deoarece aici segmentul after-market pentru vehicule comerciale nu este atat de mare.

Livrari din Romania sau din Polonia
Sistemul logistic al Inter Cars este foarte complex. Depozitul central din Brasov aprovizioneaza toate filialele, insa fiecare filiala din Romania poate sa primeasca piese din Polonia in 24-48 de ore, in functie de localizare. Este vorba de piesele care nu exista pe stoc la Brasov.
Depozitul are o suprafata de 4.000 m2 pe patru nivele si capacitate de pana la 80.000 de repere. In momentul de fata in depozit exista circa 50.000 de repere.
Externalizarea a fost o optiune pentru partea de distributie, logistica fiind inca realizata de personalul Inter Cars. Aceasta activitate nu a fost inca externalizata, deoarece mai intai se doreste dezvoltarea sistemului IT. WMS-ul folosit acum este putin diferit de cel polonez, dezvoltat de-a lungul anilor pe baza experientei proprii.
Inter Cars are o acoperire de circa 40% a tarii, dar urmeaza a doua faza de dezvoltare, in cadrul careia compania se va extinde si in alte orase mari.
„Avem o acoperire foarte buna, de peste 80%, in partea de nord-vest a tarii, in Ardeal. Afacerea a inceput la Cluj si, din motive strict logistice, s-a dezvoltat mai mult acolo. In momentul de fata suntem foarte focusati pe partea de sud si de est a tarii. In urmatoarele 2-3 luni, pe langa cele 18 depozite operate in prezent, vom deschide patru in Constanta, Iasi, Galati si Pitesti. S-a mers in general pe depozite mari, care ne pot asigura dezvoltarea stocului pe o perioada mai mare de timp“, a explicat CEO-ul Inter Cars Romania.   
Anul acesta stocul de marfa din depozitul din Brasov a crescut foarte mult, poate si datorita extinderii pe segmentul pieselor de schimb pentru vehicule comerciale, si acum are o valoare de peste trei milioane de euro. Bineinteles, si fiecare filiala are stocul ei, dar dimensiunile acestuia sunt stabilite de partener, deoarece el stie cel mai bine ce se cere in zona respectiva.
Unele livrari se fac direct de la furnizori, saptamanal, dar in fiecare zi unul sau doua camioane pleaca din Polonia catre Brasov. Bineinteles ca operatiunile au si o periodicitate, dar exista perioade in care volumul de marfa este mai mare, cum este acum, cand Inter Cars se pregateste pentru sezonul de iarna.

E mai usor de lucrat cu transportatorii mici
Inter Cars vinde in general direct flotelor, nu neaparat service-urilor profesioniste. In prima faza se lucreaza in special cu flotele mici si mijlocii, despre care se stie ca cele mai multe isi fac operatiunile de service in regie proprie. Marius Mujdei considera ca „flotele mari pot sa creeze probleme, financiare mai ales. In Romania, transporturile au trecut printr-o perioada foarte dificila, si asta s-a vazut si in comportamentul de plata al clientilor. Am incercat sa ocolim aceste probleme. Putem spune ca transportatorii mai mici sunt mai seriosi in sensul ca isi controleaza mai bine costurile. Termenele de plata nu au fost o problema pentru noi deoarece avem o politica foarte stricta. E vorba de cat de multe riscuri isi poate asuma un partener de franciza. Daca partenerii de distributie vor sa mareasca termenul de plata pot sa o faca, dar responsabilitatea este 100% a lor, cunoasterea foarte buna a clientului este foarte importanta.“
In afara de cresterea termenelor de plata, criza nu a cauzat nici reducerea numarului de furnizori de piese, catalogul companiei continand acum produsele a peste 550 de furnizori, mai mari sau mai mici. Dimpotriva, gama de produse a fost extinsa pentru ca de multe ori apar furnizori cu anumite solutii foarte specifice pentru un anumit tip de vehicul.

Pretul pieselor de schimb este in scadere
In ultima vreme, preturile pentru materiile prime au crescut. Totusi, in opinia lui Marius Mujdei „nu exista o tendinta crescatoare generala, ba, dimpotriva, preturile scad chiar daca pretul materiilor prime creste. Fiind perioada de criza, unii producatori, furnizori etc. au renuntat la o parte din marja pentru a vinde. In perioada de criza au fost multi cei care s-au vazut in imposibilitatea de a-si repara vehiculele. Ei aveau nevoie de o solutie salvatoare care putea veni din pret sau din alegerea unei alte game. In functie de marjele de inflatie, exista reasezari de pret care nu cresc arbitrar, ci se stabilesc in functie de anumite aspecte, cerere, pretul materiilor prime, de intentia producatorului de a promova o anumita gama.“
Pe segmentul vehicule comerciale mari, Inter Cars are o gama de produse premium care este dublata si de marci proprii.
„De-a lungul anilor, colegii din Polonia au dezvoltat o gama de buget, dar care este testata de catre serviciul tehnic de acolo la standardele pentru produsele premium. Aceste produse au un raport calitate-pret foarte bun si au fost testate pe piata poloneza, foarte mare si foarte competitiva in acelasi timp. O mare parte din piata este acaparata de furnizori din China si din Turcia, dar, daca noi importam de la un furnizor de acolo, toate piesele sunt testate.“
In general, produsele premium sunt solicitate de catre clientii care fac transport international, ceilalti prefera piesele de categorie buget.

Investitiile continua
Depozitul din Brasov este inchiriat, dar investitia initiala in sistemul de rafturi, echipamente, stocul de marfa s-a ridicat la circa doua milioane de euro. Investitiile vor continua in toamna si presupun dezvoltarea gradului de automatizare a depozitului prin implementarea unei benzi transportoare, dar si alte echipamente, deoarece la momentul de fata este nevoie de un personal prea numeros pentru a procesa toate comenzile.
In septembrie s-a deschis si prima filiala Inter Cars in Bulgaria, care va opera in Ruse si va fi aprovizionata tot de la depozitul din Brasov, asa ca logistica se va complica.
„Anul acesta vom deschide filiale, anul viitor vom extinde depozitul din Brasov si vom imbunatati sistemul IT. Vom incerca, de asemenea, ca la nivel regional sa dezvoltam afacerea in locatiile unde suntem deja prezenti, marind capacitatea de distributie prin deschiderea de depozite mai mici, astfel incat sa reducem costurile logistice, in principal pe cele de transport“, a afirmat Marius Mujdei, care estimeaza ca „anul acesta vom inregistra o crestere de peste 100%. Daca in 2009 am avut o cifra de afaceri de 10,5 milioane de euro, anul acesta vom atinge 21-22 de milioane de euro, gratie extinderii spre piese pentru vehicule comerciale, anvelope, piese de moto si cresterii cifrei de afaceri pe partea de autoturisme.“                                   
In plina criza, retailerii mizeaza pe extindereIn plina criza, retailerii mizeaza pe extindere