Sindicatele FNV și CNV din Germania pregătesc o grevă a transportului public pe 11 septembrie, dimineața între orele 4:00 și 8:00, la NS și la Regional Transport. Ambele sindicate doresc să facă o declarație clară față de cabinet și față de organizația patronală VNO-NCW.
În acordul privind pensiile din 2019, încheiat între angajatori, angajați și guvernul din Germania, a existat în mod clar un acord de a găsi o soluție structurală pentru a înceta lucrul mai devreme. Sistemul este acum în pericol de dispariție, deoarece scutirea de taxe fiscale pentru întreprinderi va dispărea de la 1 ianuarie 2025. Pentru moment, politicienii nu doresc să o prelungească. Prin acțiunile planificate, sindicatele transmit un semnal clar, de a nu schimba schema de pensionare pentru condițiile dificile (RVU).
Anterior, sindicatele au trimis o scrisoare către VWOV, solicitând păstrarea sistemului RVU, pe care angajații și angajatorii l-au obținut. Din aceasta, a reieșit că toate companiile de transport regional (Arriva Transdev, Keolis, EBS și Qbuzz) și NS vor întrerupe serviciile în întreaga țară pe 11 septembrie între orele 4:00 și 8:00.
Acțiunile planificate fac parte dintr-o serie de greve în mai multe sectoare. Printre altele, poliția, NS, transportul regional, transportul urban, metalurgia, construcțiile și industria care desfășoară acțiuni în a doua săptămână a lui septembrie pentru a face în așa fel încât guvernul să găsească o soluție structurală și mai bună pentru pensionarea anticipată. Tinerii de astăzi sunt vârstnicii viitorului.
Marți, 27 august, sindicatele și angajatorii vor organiza o așa-numită „consultare privind siguranța”. În cadrul acesteia, se va discuta despre modul în care acțiunile se pot desfășura într-un mod ordonat și cât mai sigur posibil pentru toată lumea.
Mobilizarea europeană, care a început în Germania și Franța, a ajuns în ultimele zile și în Italia. Fermierii italieni s-au alăturat protestelor din Europa, exprimându-și nemulțumirile față de creșterea prețurilor la motorină și impactul reglementărilor stricte asupra industriei agricole.
Există producători de grâu și de porumb, supărați pe noile reguli ale UE, deoarece începând din acest an există obligativitatea de a păstra necultivat 4% din terenul însămânțat de peste 10 hectare, dar și problema prețurilor. În plus, există un proiect de lege care modifică decretul legislativ din 2021, împotriva practicilor neloiale, așa cum introducerea unui cost de producție, de care trebuie să țină cont prețul de vânzare.
Îngrijorarea fermierilor este alimentată și mai mult de discrepanța evidentă dintre prețurile pe care le primesc pentru produsele lor și ratele la care aceste bunuri ajung la consumatori pe piață. De asemenea, fermierii sunt de părere că dacă nu sunt abordate aceste reglementări ar putea duce la dispariția producției locale din Italia, ceea ce ar putea exacerba și mai mult presiunea economică cu care se confruntă agricultorii.
Mișcarea de protest a luat amploare în întreaga Europă, fermierii francezi au emis avertismente severe cu privire la posibile blocaje în marile orașe, în special, în Paris. Însă, autoritățile franceze au răspuns prin desfășurarea unei forțe substanțiale de 15.000 de polițiști pentru a împiedica în mod preventiv protestatarii să intre în zonele urbane cheie.
Demonstranții solicită nu doar soluții imediate pentru provocările economice, ci și o reevaluare cuprinzătoare a cadrului de reglementare care guvernează industria agricolă, subliniind problemele legate de durabilitate și viabilitate în fața presiunilor economice.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit