Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Asociația olandeză de transport și logistică TLN informează că IRU a solicitat instituțiilor UE să investigheze dacă firmele de transport care au suferit daune ca urmare a protestelor fermierilor din întreaga Europă pot fi despăgubite. Asta deoarece, așa cum știți deja, în timpul protestelor fermierilor multe lanțuri logistice au fost grav perturbate deoarece rute importante au fost blocate.

Costurile pentru șoferi și companii de transport sunt din ce în ce mai mari din cauza protestelor care încă au loc, mai arată IRU, care estimează la 100 de euro/oră cheltuielile unui camion blocat, ceea ce, mai ales pentru șoferii independenți și companiile mici și mijlocii, duce la sume totale imposibil de suportat.

Tot potrivit IRU, costurile economice se ridică deja la multe milioane de euro fără a pune la socoteală încărcătura deteriorată care nu este acoperită de asigurători în caz de proteste.

Manifestațiile fermierilor se desfășoară întotdeauna în același mod, prin blocarea principalelor rute comerciale – autostrăzi, puncte de trecere a frontierei și porturi – pentru a perturba transportul. Astfel, mărfurile sunt livrate cu întârziere și șoferii sunt aproape ținuți ostatici pentru perioade lungi de timp, fără acces la hrană, apă și servicii sanitare.

TLN, ca și IRU, consideră că toată lumea are dreptul să protesteze, dar că asta nu ar trebui să se facă prin blocarea drumurilor și a lanțurilor logistice, deoarece astfel agricultorii împiedică ajungerea la destinație a tuturor tipurile de produse, inclusiv a celor agricole.

Ambele organizații dezaprobă și faptul că protestele au devenit din ce în ce mai violente. În Franța în special, camioanele au fost jefuite și încărcăturile distruse, șoferii au fost atacați în diferite locuri, iar poliția nu a intervenit pentru a împiedica protestele să escaladeze în continuare. Tocmai de aceea ar fi justificată o compensație acordată transportatorilor, iar banii ar trebui să vină, crede IRU, de la guvernele statelor respective, deoarece ele au datoria de a garanta libera circulație a mărfurilor și siguranța șoferilor și a bunurilor. Cele două asociații admit însă că va fi greu să se obțină despăgubiri pentru pierderile suferite din cauza blocajelor și a rutelor ocolitoare.

Asociația transportatorilor maghiari MKFE informează că de azi, vineri, 9 februarie, fermierii polonezi vor începe și ei o acțiune de protest pe șosele, intenționând să blocheze sau să încetinească traficul în 200 de locații din întreaga țară (pe care le aveți aici pe hartă: Ogólnopolski protest rolników – Google My Maps), inclusiv la granița cu Ucraina din punctele Dorohusk, Hrubieszow, Hreben și Medyka.

Protestele sunt programate să continue timp de 30 de zile.

Din aceeași sursă aflăm că și fermierii spanioli au ieșit cu tractoarele pe stradă pe 8 februarie și până în după-amiaza zilei au blocat 20-30 de locuri. Pe unele drumuri, tractoarele s-au oprit pe patru benzi, iar în alte puncte au fost incendiate grămezi de anvelope.

Congestii uriașe au apărut, astfel, pe principalele rute de transport din provinciile Catalonia, Valencia, Castilia-La Mancha, Andaluzia, Aragon, Murcia și Extremadura, iar porturile maritime majore au fost și ele perturbate. Deci și în Spania cursele se desfășoară cu întârzieri și cu perioade forțate de odihnă.

Fermierii au luat măsuri independente unii de alții în mai multe puncte și au lansat demonstrații neanunțate la nivel local, iar jandarmeria spaniolă a reținut șase persoane și a amendat sute de protestatari.

Din cauza imposibilității desfășurării transportului rutier, asociațiile spaniole de transport au apelat la Ministerul Transporturilor pentru ajutor și le-au cerut fermierilor să nu întreprindă acțiuni care să dăuneze transportului rutier, deoarece în felul acesta cei mai afectați vor fi operatorii și șoferii lor.

Situația traficului din Spania pe hartă o aveți aici: Traffic Information (dgt.es).