Vrei să fii la curent cu ultimele noutăți? Abonează-te la newsletter.
China incearca sa bata toate recordurile in domeniul transporturilor. Cel mai recent exemplu e prototipul unei noi locomotive electrice destinate tractiunii trenurilor de marfa, gata sa depaseasca tot ce ofera piata actuala. Locomotiva Shen-24, dezvoltata de Crrc Zhuzhou Locomotive, impreuna cu China Energy Investment Corporation, dezvolta o putere de 28.800 de kilowati si o forta de tragere de 2.280 kN. Pentru comparatie, un Vectron Siemens are o putere de 6.400 kW (cu 300 kN), in timp ce un Traxx Bombardier variaza intre 4.200 si 6.400 kW. Aspectul estetic este impresionant, deoarece locomotiva este formata din sase sectiuni, cu o lungime totala de peste 100 m.
Performanta obtinuta nu are egal: o singura unitate e capabila sa transporte un tren de marfa de 10.000 de tone pe o rampa de 12 ‰, cu o viteza maxima de 120 km/h. Locomotiva Shen-24, dezvoltata dupa cele mai moderne criterii din punct de vedere al consumului de energie si al digitalizarii, va fi utilizata cu trenurile lungi si grele de marfa tipice transporturilor miniere, pe linia feroviara intre Shenmu si Shuozhou, in provinciile bogate in carbuni Shaanxi si Shanxi, in inima Chinei.
JCB a dezvoltat primul excavator din industria constructiilor alimentat cu hidrogen, ce inglobeaza tehnologii cu zero impact asupra mediului si emisii reduse de carbon.
Excavatorul 220X de 20 t, alimentat de pile de combustie cu hidrogen, a fost supus la numeroase teste in cariera JCB in ultimele 12 luni. Prin aceasta dezvoltare, compania este prima din lume care produce echipamente de constructii si care a dezvaluit un prototip functional al unui excavator alimentat cu hidrogen. „Dezvoltarea primului excavator cu hidrogen este foarte importanta, deoarece tindem spre o lume cu emisii zero. In lunile urmatoare, JCB va continua sa dezvolte si sa perfectioneze aceasta tehnologie prin testarea avansata a prototipului”, a spus presedintele JCB, Lord Bamford.
Jo Bamford, fiul presedintelui, a petrecut 14 ani la JCB inainte de a se muta in sectorul dedicat alimentarii cu hidrogen, a infiintat compania Ryse Hydrogen si apoi a cumparat gigantul constructor de autobuze din Irlanda de Nord, Wrightbus. El a castigat contracte de furnizare pentru primul autobuz supraetajat alimentat cu hidrogen din lume, in orase precum Londra si Aberdeen. „Hidrogenul este cea mai buna oportunitate a Regatului Unit de a construi o industrie avansata care sa genereze locuri de munca, sa reduca emisiile si sa revolutioneze omenirea.”
Puterea prototipului JCB este generata prin reactia hidrogenului cu oxigenul intr-o pila de combustie, creand energia necesara pentru actionarea motoarelor electrice. Singura emisie rezultata este apa.
Dezvoltarea vine dupa ce JCB a facut istorie anul trecut prin fabricarea echipamentelor electrice, intrand in productie completa cu primul miniexcavator complet electric din industria de constructii, 19C-1E. De asemenea, JCB a extins tehnologia electrica la incarcatoarele Teletruk cu furci telescopice, prin lansarea modelului electric, JCB 30-19E.
Acest website foloseste cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta pe website tinand minte preferintele tale de navigare. Apasand pe butonul accept iti dai acordul pentru folosirea tuturor cookie-urilor.
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browser-ul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului).