Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Scania a anunțat constituirea un provizion pentru Rusia ca urmare a cedării operațiunilor de vânzări și service și a serviciilor financiare din Rusia.

“Scania a investit și a dezvoltat o afacere în Rusia timp de mai multe decenii și are o mare responsabilitate în ceea ce privește relațiile cu clienții și, mai ales, cu angajații. După ce Rusia a invadat Ucraina, restricțiile și sancțiunile la export au schimbat situația generală a afacerilor din Rusia. Încă din martie, Scania a decis să oprească livrările atât de camioane, cât și de piese în Rusia și a oprit producția din Sankt Petersburg. Grupul Scania avea la 1 septembrie 2022 active totale de aproximativ 11 miliarde de coroane suedeze în Rusia. În 2021, aproximativ 6% din vânzările nete ale Grupului au fost atribuite Rusiei. Ca urmare a anunțului AdHoc al TRATON SE de ieri, 13 septembrie, Grupul Scania a constituit un provizion pentru Rusia în valoare de aproximativ 5 miliarde de coroane suedeze. Acest lucru va avea un impact negativ asupra rezultatului din trimestrul 3 din 2022.”

La finalul lui iulie 2022, Scania anunța deja o scădere a venitului operațional cu 42%, ajungând la 5.651 milioane de coroane suedeze (SEK) – de la 9.733 de milioane.

Rezumatul primelor șase luni ale anului 2022 mai rezuma vânzări nete neschimbate în comparație cu anul precedent – circa 74.690 milioane SEK față de 74.776 de milioane – și o marjă de exploatare de 7,6 la sută (față de 13 la sută în aceeași perioadă a anului trecut).

Christian Levin, președinte și director general Scania, a declarat la vremea respectivă că “Atât cu războiul din Ucraina, cât și cu o pandemie în curs de desfășurare, mediul extern turbulent continuă. Inflația în creștere și creșterea ratelor dobânzilor se adaugă, de asemenea, la incertitudine. În ciuda acestui fapt, activitatea economică este încă ridicată. Vedem acest lucru atât în cererea pentru soluțiile noastre, dar și în utilizarea parcului de vehicule existent. Cu toate acestea, la fel ca în primul trimestru, această cerere puternică nu se reflectă în comenzile primite. Având în vedere portofoliile de comenzi deja mari și termenele de livrare lungi din cauza lipsei de componente și a tranziției producției la noua noastră gamă de sisteme de propulsie, am continuat să fim restrictivi în plasarea comenzilor. Penuria globală de componente a persistat, dar s-a atenuat oarecum spre sfârșitul celui de-al doilea trimestru. Eforturile noastre de a găsi soluții de-a lungul lanțului de aprovizionare pentru a stabiliza fluxul, au îmbunătățit treptat producția, deși capacitatea de transport de ieșire a fost din ce în ce mai dificilă în al doilea trimestru. Pe parcursul celui de-al doilea trimestru, livrările de camioane au scăzut cu 25%, în timp ce livrările de autobuze și autocare au crescut cu 36 %. În cadrul Power Solutions, livrările au crescut cu 13%. Activitatea de servicii este în continuare puternică, iar veniturile în monedă locală au crescut cu 13 procente. În cadrul serviciilor financiare, activitatea de bază este puternică. Atât serviciile noastre legate de vehicule, cât și cele financiare ajută la echilibrarea profitabilității în perioadele în care livrările de vehicule sunt mai mici. Veniturile Scania au fost afectate negativ de volumul mai mic de vehicule și de creșterea costului bunurilor de intrare, de utilizarea mai slabă a capacității de producție din cauza lipsei de componente și de activele reevaluate și provizioanele pentru creanțe neperformante constituite ca urmare a evoluțiilor din Ucraina și Rusia.  În Ucraina, operațiunile noastre sunt în plină desfășurare, toate atelierele, cu excepția a două, fiind deschise pentru clienți. Recent, un nou atelier Scania a fost inaugurat în afara Kievului. Faptul că suntem prezenți la nivel local pentru a sprijini societatea ucraineană cu servicii de transport și logistică este, desigur, incredibil de important.

În ciuda circumstanțelor dificile, continuăm să conducem schimbarea. În conformitate cu planul nostru de electrificare, în cadrul căruia va fi introdusă anual cel puțin o nouă aplicație pentru vehicule electrice, am lansat recent soluții complete bazate pe BEV pentru operațiunile regionale pe distanțe lungi. Acest lucru deschide oportunități de operare a camioanelor electrice pentru un număr vast de clienți diferiți din ecosistemul industriei transporturilor.

Lecțiile pe care le învățăm prin colaborările de dezvoltare cu unii dintre cei mai inovatori clienți ai noștri deschid calea pentru viitoarele introduceri din planul nostru de electrificare. În minele Boliden, camionul electric cu baterii de 74 de tone pentru transporturi grele este acum în funcțiune, la fel ca și camionul cu baterii de la SCA pentru transportul lemnului, cu o capacitate de până la 80 de tone greutate totală.

Al doilea trimestru a fost, de asemenea, punctul de plecare pentru un parteneriat de colaborare pentru dezvoltarea de produse cu Einride, compania suedeză de tehnologie de transport de marfă, un furnizor de top de soluții de transport maritim digital, electric și autonom. Implicând 110 camioane, aceasta este cea mai mare comandă de vehicule electrice grele de până acum pentru Scania în Europa.

Pentru sarcinile de transport în care motorul cu combustie este în continuare cea mai bună sau singura soluție, noul nostru Scania Super și-a dovedit eficiența – atât prin faptul că a fost desemnat “Camionul verde 2022″, cât și ca câștigător al testului comparativ de 1000 de puncte din Germania. Acestea sunt dovezi excelente ale poziției de forță a Scania și ale beneficiilor pe care le oferim clienților cu soluțiile noastre.”