Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Partslife, grupul german de gestionare a deșeurilor, a înființat Partslife Packaging Disposal Service România, cea mai nouă organizație menită să preia responsabilitatea producătorilor și importatorilor (OIREP), care introduc pe piața românească ambalaje și produse ambalate.

Partslife România își propune pentru anul 2023 să gestioneze un volum de peste 50.000 de tone de deșeuri și servicii de regionalizare pentru a veni în sprijinul clienților și partenerilor internaționali în atingerea obiectivelor de colectare și reciclare.

Astfel, Partslife Packaging Disposal Service România devine prima companie OIREP locală cu know-how german, activitatea în România fiind demarată la jumătatea acestui an, în urma licențierii de către Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor.

Portofoliul de servicii include activitățile specifice OIREP-urilor, precum și consultanță pentru sectorul deșeurilor și legislația din acest domeniu. De asemenea, compania utilizează un sistem integrat transparent, prin care partenerii pot primi cele mai bune soluții pentru activitatea lor și certitudinea îndeplinirii obiectivelor de reciclare și valorificare a deșeurilor de ambalaje.

La nivel european, Partslife este prezentă în Olanda, Danemarca, Austria și Ungaria, unde oferă servicii de consultanță în domeniul mediului și al eficienței energetice. Totodată, pe lângă România, Partslife oferă servicii de preluare a responsabilității producătorilor și importatorilor, precum și consultanță pe aspecte de mediu, și în Germania și Polonia.

„Partslife este primul OIREP din România care oferă servicii de preluare a responsabilității în regiune și punem la dispoziția clienților locali întregul nostru know-how la nivel european pentru a crea sinergii și pentru a îndeplini angajamentele de mediu. Strategia de regionalizare a fost demarată în acest an prin lansarea activităților în România și Polonia, cu scopul de a ne extinde treptat acoperirea și în alte țări”,

a declarat Daniel Grub, CEO Partslife GmbH.

Renault Group a anunțat crearea unei noi entități, dedicat integral economiei circulare, The Future Is NEUTRAL. Sub această nouă marcă expertizele și activele industriale și tehnologice disponibile la nivelul grupului și al partenerilor săi reunesc prima companie al cărei domeniu de activitate acoperă întregul lanț de valoare al economiei circulare auto.

Noua entitate va permite constructorilor de automobile să integreze în producția de vehicule noi un procent tot mai mare de materiale reciclate. În prezent, se utilizează între 20% și 30% de materiale reciclate în fabricarea unui vehicul nou.

Grupul are ca plan dezvoltarea activităților existente prin folosirea unui model de business destinat pentru identificarea de noi clienți în cadrul industriei auto. Obiectivul companiei, de a deveni lider al economiei circulare în buclă închisă la scară industrială și europeană, este atingerea unei cifre de afaceri de peste 2,3 miliarde de euro și un profit operațional de peste 10% până în 2030.

De asemenea, The Future Is NEUTRAL urmează să deschidă o cotă minoritară din capitalul său unor investitori externi pentru co-finanțarea unor investiții de 500 milioane de euro.

„Azi facem un nou pas în îndeplinirea angajamentului nostru istoric privind dezvoltarea economiei circulare. Filialele noastre Gaia, Indra și Boone Comenor, precum și Refactory de la Flins au demonstrat deja capacitatea noastră de a desfășura activități creatoare de valoare din punct de vedere economic, social și benefice pentru mediu pe întreg ciclul de viață al vehiculelor. Profitând de această experiență și convinși de potențialul acestor activități, mergem mai departe și creăm The Future Is NEUTRAL care reunește o parte semnificativă a activelor noastre industriale și tehnologice, precum și rețeaua noastră de parteneri strategici. Misiunea sa este de a spori activitățile noastre prin aplicarea unor planuri strategice ambițioase și prin identificarea de noi clienți, propunând industriei auto confruntate cu provocările climatice, cu noile exigențe în domeniul reglementărilor și a tensiunilor tot mai accentuate generate de diminuarea resurselor, soluții de reciclare în buclă închisă, de la automobil la automobil. Ambiția noastră este de a duce reciclarea într-o nouă eră și de a deveni lider european în economia circulară auto.”,

a declarat Luca de Meo, CEO al Renault Group.

În Europa, peste 11 milioane de vehicule cuprind circa 85% materiale reciclabile în fiecare an. Totodată, vehiculele noi folosesc, doar 20% până la 30% materiale reciclate provenite din toate industriile. În momentul de față, materialele reciclabile din vehiculele scoase din uz sunt recuperate pentru alte aplicații industriale, precum metalurgie, construcții, etc.

Scopul The Future Is NEUTRAL este de a păstra valoarea pieselor și a materialelor mai mult timp și de a permite industriei auto să utilizeze în viitor un procent mai ridicat de materiale reciclate pentru fabricarea altora noi.

„În sectorul auto, prima resursă sub-exploatată este mașina în sine, alcătuită în proporție de peste 85 % din metale și materiale plastice. The Future Is NEUTRAL reunește experiența și competențele necesare pentru a transforma acest potențial în noi factori de dezvoltare. Această nouă entitate are ca obiectiv să încurajeze industria auto în tranziția către neutralitatea în utilizarea resurselor, extrăgând din fiecare vehicul cea mai mare cantitate posibilă de materiale necesare pentru fabricarea unui nou model.”,

a precizat Jean-Philippe Bahuaud, CEO al The Future is NEUTRAL.

Compania deține o rețea de filiale și de parteneri, care asigură colectarea de piese, de materiale și de baterii cu proveniență din diferite surse, de la rebuturi de uzină, la ateliere auto. The Future Is NEUTRAL va desfășura bucle economice circulare în fiecare etapă din viața unui vehicul la uzina din Flins, Franța.

Noua entitate beneficiază de cel mai mare parc de vehicule electrice din Europa și de o expertiză largă în domeniul chimiei metalelor rare. În plus, împreună cu partenerul de referință Suez, deține Indra (lider în tratarea vehiculelor scoase din uz din Franța care dispune de 370 de centre) și Boone Comenor (expert în reciclarea deșeurilor metalice din industria auto).