Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Producătorul de anvelope, Continental va expune la târgurile internaționale de top, inclusiv la IAA Mobility, tehnologii inovatoare cu accent pe sustenabilitate.

Proiectul Conti GreenConcept a evidențiat, încă din 2021, angajamentul producătorului față de materiale reciclabile, așa cum siliciu din deșeuri agricole și poliester din PET reciclat, sau alte materiale regenerabile și reciclabile. Multe dintre aceste inovații au fost integrate în producția anvelopelor în serie, culminând anul trecut cu lansarea modelului UltraContact NXT, considerată cea mai sustenabilă anvelopă din portofoliul companiei. Astfel, Continental reconfirmă poziția de lider progresist în industria anvelopelor, evidențiind preocuparea constantă pentru sustenabilitate.

„Inovațiile sustenabile își au locul pe șosea și nu într-un showroom. Ne asigurăm că inovațiile și conceptele de anvelope sunt puse la dispoziția clienților noștri și intră în producție cât mai repede posibil, fără niciun compromis în ceea ce privește siguranța și performanța. Am fost primii care au integrat tehnologii de pionierat, precum PET-ul reciclat, în producția de anvelope de serie. Am fost, de asemenea, primul producător de anvelope care a lansat un model cu o pondere deosebit de mare de materiale regenerabile și reciclate. Ne ținem de cuvânt atunci când vine vorba de a transforma lumea actuală într-o lume mai sustenabilă.”,

a declarat Jorge Almeida, Head of Sustainability la Continental Tires.

Sticlele de plastic, adesea destinate incinerării sau depozitelor de deșeuri, găsesc o nouă utilitate prin tehnologia ContiRe.Tex dezvoltată de Continental și partenerii săi. Acest sistem transformă sticlele PET reciclate în fire de poliester de înaltă calitate pentru anvelope. În funcție de mărimea acestora, pot fi reutilizate între nouă și cincisprezece sticle din plastic pentru fiecare anvelopă, contribuind la reducerea impactului asupra mediului. Sticlele PET folosite provin exclusiv din regiuni fără un circuit închis de reciclare.

Tehnologia Conti-Re.Tex a implicat nu doar adaptarea proceselor de producție în fabricile de anvelope, ci și gestionarea echilibrului complex al noilor materii prime. Inginerii și experții în materiale de la Continental au reușit să coordoneze perfect aceste elemente, oferind clienților anvelope de înaltă performanță, sigure, eficiente energetic și durabile. Anvelopele produse cu tehnologia Conti-Re.Tex pot fi găsite la distribuitorii specializați în anvelope din Europa.

Tehnologia Conti-Re.Tex este integrată în anvelopele UltraContact NXT, devenind una dintre cele mai sustenabile anvelope dezvoltate de Continental pentru autoturisme de până acum. Prezentată inițial la IAA Mobility 2021, anvelopa folosește siliciu din coajă de orez și reciclarea sticlelor PET, parte a Conti GreenConcept. Producția a început în iulie 2023 în Portugalia, având până la 65% materiale regenerabile, reciclate și certificate pentru echilibrarea masei. Toate cele 19 dimensiuni au obținut cea mai bună evaluare a etichetei UE pentru anvelope (“A”) în rezistența la rulare, frânarea pe carosabil umed și zgomot exterior. Continental vizează o utilizare cu peste 40% a materialelor regenerabile și reciclate în anvelopele sale până în 2030, UltraContact NXT reprezentând un avans semnificativ către atingerea acestor obiective ambițioase de sustenabilitate.

Produsele Continental se disting prin interacțiunea echilibrată dintre tehnologii și materiale eficiente și durabile, reflectându-se în eficiența din timpul condusului. Tehnologia Conti CityPlus, prezentată la IAA Mobility, amplifică eficiența energetică a anvelopelor auto cu până la 10%, traducându-se în emisii reduse de CO2 pentru mașinile cu motoare cu combustie și o autonomie mai mare pentru vehiculele electrice. Această îmbunătățire se realizează prin optimizarea comportamentului anvelopelor în condițiile traficului urban, unde frânarea frecventă poate extinde autonomia autoturismelor cu până la 3%. Pentru vehiculele electrice, aceasta economisește aproximativ 0,6 kWh la 100 de kilometri. Continental explorează integrarea acestei tehnologii în producție în viitorul apropiat, având deja contact din partea mai multor clienți de echipamente originale.

Continental își propune avansarea în domeniul tehnologiilor inovatoare, produselor și serviciilor sustenabile pe întregul lanț valoric, de la achiziționarea de materiale durabile la reciclarea anvelopelor scoase din uz. Până în 2030, producătorul premium de anvelope vizează utilizarea a peste 40% de materiale regenerabile și reciclate în producția anvelopelor sale. Într-un efort de sustenabilitate continuă, Continental își dorește ca obiectiv obținerea în procent de 100% a materialelor sustenabile în anvelopele sale până cel târziu în 2050.

Iveco Group a anunțat, la Torino (Italia) și la Ludwigshafen (Germania), că l-au selectat pe BASF, liderul mondial în domeniul chimiei și unul dintre cei mai mari furnizori de produse chimice pentru industria auto, ca prim partener pentru furnizarea unei soluții de reciclare a bateriilor litiu-ion ale vehiculelor sale electrice.

Noua decizie este în concordanță cu strategia de economie circulară a Iveco Group, care urmează cadrul celor 4R – Reparare, Recondiționare, Reutilizare și Reciclare, având scopul de a extinde durata de viață a bateriilor și de a reduce impactul asupra mediului. De asemenea, inițiativa este aliniată cu politica extinsă a producătorului, care implică responsabilitatea pentru întregul ciclu de viață al produselor.

Recent, BASF a inaugurat primul centru european de producție de materiale pentru baterii și reciclare a bateriilor în Schwarzheide, Germania. Compania va coordona procesul integral de reciclare a bateriilor litiu-ion utilizate pe furgonetele, autobuzele și camioanele electrice ale Iveco Group. Acest parteneriat acoperă colectarea, ambalarea, transportul și reciclarea bateriilor în mai multe țări europene, inclusiv Franța, Germania și Marea Britanie. După colectare, BASF va efectua un proces mecanic pentru a obține o masă neagră, din care va extrage și recupera materiile prime esențiale, precum nichel, cobalt și litiu, pentru a le reutiliza în fabricarea unor baterii noi. Această inițiativă va contribui la stabilirea unui lanț valoric complet de reciclare a bateriilor în Europa, furnizând local metale reciclate cu o amprentă redusă de carbon pentru industria bateriilor.

„Gândirea ciclului de viață este una dintre prioritățile noastre strategice de sustenabilitate. BASF împărtășește această abordare cu noi, iar rețeaua sa extinsă de colectare a bateriilor și capacitățile sale de reciclare din Europa ne vor ajuta să închidem bucla de la bateriile aflate la sfârșitul ciclului de viață la cele noi. Lucrând împreună, vom permite o economie circulară și vom reduce amprenta noastră de CO₂, ceea ce este în deplină concordanță cu angajamentul Grupului de a ajunge la zero emisii nete de carbon până în 2040.”,

a precizat Angela Qu, Chief Supply Chain Officer, Iveco Group.

„Parteneriatul cu Iveco Group este primul nostru acord de reciclare a bateriilor, provenite de la furgonete, autobuze și camioane electrice, și un pas important pentru afacerea noastră de reciclare a bateriilor în vederea extinderii activităților noastre în domeniul vehiculelor comerciale. Aceasta ne va permite să ne consolidăm și mai mult rețeaua europeană de colectare și să continuăm progresul pe această piață în curs de dezvoltare. Cu soluțiile noastre de reciclare, ne propunem să sprijinim piața europeană să închidă bucla și să îndeplinim cerințele ambițioase ale politicii axate pe economia circulară din Regulamentul UE privind bateriile.”,

a declarat Dr. Daniel Schönfelder, președintele diviziei Catalysts a BASF, responsabil pentru activitățile de reciclare a bateriilor și a materialelor pentru baterii ale companiei.