Kia a obținut premiul „Sustainability Disruptor of the Year” în cadrul competiției Newsweek Auto Disruptor 2025 din New York City, în semn de recunoaștere a parteneriatului cu proiectul internațional non-profit The Ocean Cleanup și inițiativa acesteia de a extrage plasticul colectat din oceanele lumii.
Premiul evidențiază angajamentul Kia față de sustenabilitatea mediului, sprijinul continuu pentru eforturile The Ocean Cleanup și folosirea plasticului reciclat în accesoriile Kia.
De la lansarea parteneriatului în 2022, Kia a contribuit cu resurse financiare, expertiză tehnică și asistență cu bunuri și servicii, inclusiv asistență logistică, de mobilitate și de cercetare, pentru a accelera scoaterea deșeurilor din plastic din ocean.
Până în prezent, parteneriatul a contribuit la eliminarea a peste un milion de kilograme de plastic din cea mai mare acumulare de deșeuri plutitoare din lume – Great Pacific Garbage Patch – poziționat între coasta de vest a SUA și Hawaii și care acoperă o suprafață de trei ori mai mare decât Franța.
„În ultimii trei ani, parteneriatul nostru cu The Ocean Cleanup a redus cantitatea de deșeuri de plastic din oceanele noastre. Această colaborare continuă să genereze soluții scalabile și de durată pentru căi navigabile mai curate, consolidând aprovizionarea responsabilă cu materiale a mărcii Kia și în același timp întărirea prezenței noastre dincolo de impactul de mediu global The Ocean Cleanup.”, a precizat Charles Ryu, Executive Vice President and Head of Kia’s Global Brand & CX Division al Kia.
„Sprijinul Kia în promovarea inițiativelor noastre de curățare a oceanelor marchează un pas esențial către atingerea obiectivului nostru mai larg de a elimina oceanele lumii de plastic. Acest parteneriat întruchipează puterea colaborării și inovației în abordarea poluării cu plastic. Lucrând îndeaproape cu Kia, putem contribui la progresul semnificativ în atingerea misiunii noastre de a restabili sănătatea oceanului pentru oameni și planetă.”, a declarat Julian Searle, Chief Development Officer al The Ocean Cleanup.
Prin combaterea poluării cu plastic la sursă, Kia și The Ocean Cleanup plănuiesc să își consolideze și mai mult angajamentul de a curăța oceanele lumii și de a urmări sustenabilitatea pe termen lung.
De asemenea, parteneriatul permanent al companiei Kia cu The Ocean Cleanup se aliniază cu obiectivele mai largi de sustenabilitate ale mărcii. Dincolo de operațiunile de curățare, vor continua să stimuleze inovația în reciclarea plasticului oceanic, susținând cercetarea și dezvoltarea care vizează integrarea materialelor reciclate în viitoarele soluții de mobilitate.
Noua gamă Nokian Tyres Seasonproof 2 este o anvelopă pentru toate anotimpurile, care va îndeplini nevoile șoferilor din Europa Centrală și de Sud. Gama oferă anvelope la dimensiunile autoturismelor moderne, SUV-uri și CUV-uri, urmând a fi disponibile pentru consumatori în toamna acestui an. Nokian Tyres Seasonproof 2 vine cu simbolul fulgului de zăpadă (3PMSF), indicând faptul că anvelopa este aprobată oficial pentru utilizarea pe timp de iarnă.
„Europa Centrală este o importantă zonă de creștere strategică pentru Nokian Tyres. Nokian Tyres Seasonproof 2 este produs la fabrica noastră de anvelope cu emisii neutre de carbon din Oradea, România, aproape de consumatorii și clienții din Europa Centrală. În plus, lansarea unei game de anvelope cu până la 38% materiale regenerabile, reciclate și certificate ISCC PLUS ne apropie semnificativ de obiectivul nostru de a utiliza 50% materiale regenerabile și reciclate în anvelopele noastre până în 2030.”,
a declarat Tommi Alhola, Senior Vice President Passenger Car Tyres, Central Europe pentru Nokian Tyres.
Nokian Tyres Seasonproof 2 are o proporție de până la 38% de materiale regenerabile, reciclate și certificate ISCC PLUS. Este prima anvelopă a companiei în producție comercială cu o pondere atât de mare de materiale regenerabile și reciclate. De exemplu, rășina și silicea utilizate în anvelopă provin din surse regenerabile. Materialele se regăsesc în toate dimensiunile din cadrul familiei de produse disponibile consumatorilor și îmbunătățesc, de asemenea, caracteristicile de rulare ale anvelopei.
„Prin utilizarea materialelor regenerabile, am reușit să îmbunătățim performanța anvelopelor, reducând în același timp rezistența la rulare. Ne angajăm să găsim opțiuni regenerabile sau reciclate pentru materialele tradiționale pe bază de fosile și continuăm să cercetăm noi opțiuni inovatoare împreună cu diverși parteneri.”,
a adăugat Teemu Soini, vicepreședintele pentru inovații și dezvoltare la Nokian Tyres.
Fabrica Nokian Tyres din România, unde este fabricat produsul, a primit, de asemenea, Certificarea Internațională pentru Sustenabilitate și Carbon (ISCC) PLUS, permițând utilizarea materialelor certificate în Seasonproof 2. ISCC este un sistem de certificare aplicabil la nivel global pentru sustenabilitate.
„Capacitatea de a comercializa o anvelopă cu până la 38% materiale regenerabile, reciclate și certificate ISCC PLUS este rezultatul muncii de dezvoltare pe termen lung. Anterior, de exemplu, am prezentat anvelopa concept Nokian Tyres Green Step, care este fabricată din 93% materiale reciclate și regenerabile, iar odată cu prezentarea anvelopei concept Nokian Tyres Green Step Ligna, am demonstrat capacitatea de utilizare a unui nou material regenerabil de pionierat în anvelope.”,
a completat Teemu Soini.
Seasonproof 2 de la Nokian Tyres, disponibilă pentru consumatori, este prima anvelopă produsă la noua fabrică Nokian Tyres din Oradea, România. Totodată, fiind și prima fabrică de anvelope din lume cu emisii zero de CO2. Fabrica din România a fost pusă în funcțiune în septembrie 2024 și va începe livrările de anvelope în primăvara lui 2025.
02.10.2020
Ultimul număr: Iunie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit