Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Schmitz Cargobull a lansat la începutul anului trecut gama de semiremorci aerodinamice EcoGeneration care permit o economie de carburant de până la 5% și sunt disponibile în trei variante: EcoFIX, EcoFLEX și EcoVARIOS. Iar acum modelul EcoFLEX se află într-un turneu de promovare prin mai multe țări europene, inclusiv România, unde clienții și jurnaliștii din presa de specialitate au putut asista atât la o prezentare a caracteristicilor tehnice și avantajelor pe carele oferă, cât și la o demonstrație de ajustare a înălțimii utile folosind sistemul de la Varios: acoperișul se ridică și se coboară manual cu ajutorul unei pompe hidro-pneumatice, în timp ce înălțimea este modificată cu ajutorul stâlpilor. O singură persoană este suficientă pentru a face asta în circa 15 minute, interval în care se include și ajustarea prelatei conform cu noua înălțime. Încărcarea și descărcarea se fac la fel ca la alte prelate și toate cele trei tipuri Eco pot fi încărcate din spate sau din lateral.

EcoGeneration are la bază conceptul de parte din spate liftabilă, care îi conferă o formă aerodinamică și reduce rezistența aerodinamică. Acoperișul se poate ridica ușor dacă semiremorca trebuie să fie încărcată până la nivelul maxim pe înălțime și se coboară când se transportă mărfuri de greutate, care nu ating tavanul, fără a crește costurile și fără a modifica semnificativ funcțiile semiremorcii, performanța transportului și manevrarea.

EcoFLEX se pretează la transport de mărfuri generale și de băuturi, deoarece propune un acoperiș care se poate coborî în partea din spate, astfel încât înălțimea totală maximă să fie de 4 m atât în față, cât și în spate, dar să poată scădea flexibil, în spate, ceea ce duce la o formă aerodinamică și deci la economii de carburant.

Testele realizate până acum, inclusiv în România, indică o reducere cu 5% a consumului de combustibil, datorită unei aerodinamici cu 10% mai bune.

Vehiculul laborator al Renault Trucks, Optifuel Lab 3, destinat transportului pe distanțe lungi, a înregistrat o reducere cu 12,5% a consumului de combustibil prin comparație cu un camion standard, datorită optimizării aerodinamicii ansamblului, lanțului cinematic, anvelopelor, integrării suportului predictiv în conducere și funcțiilor de management al energiei. Acest vehicul îi permite constructorului să pregătească soluțiile tehnice pentru produsele viitoare, în special pentru a îndeplini cerințele privind emisiile de CO2 ale vehiculelor grele. Și, deși nu este destinat comercializării în această formă, cele mai eficiente tehnologii ale sale pot fi încorporate în camioanele de serie.

Inițiat în 2017, proiectul Falcon de camion flexibil și aerodinamic pentru CONsum redus – condus de Renault Trucks și de un consorțiu de parteneri printre care Faurecia, Michelin, Total, Fruehauf, Wezzoo, BeNomad, Styl’Monde, Polyrim, Enogia, IFPEN, École Centrale de Lyon (LMFA) și IFSTTAR și finanțat de Banca Franceză de Investiții Publice – și-a propus să scadă cu 13% consumul unui ansamblu autotractor+semiremorcă din categoria grea.

După 18 luni de dezvoltare, 6 luni de teste pe piste cu circuit închis și pe drumuri publice și 15.500 km – realizați repetitiv pe un traseu din care 68 km au oferit condiții similare celor din transportul regional, iar 136 km, condiții de autostradă – dar și simulări care au permis analiza și corelarea măsurătorilor, Renault Trucks și-a confirmat presupunerile, obținând o reducere de 12,5% a consumului de combustibil comparativ cu un autotractor din seria T cu semiremorcă standard, ceea ce înseamnă o economie de 3,75 l de motorină și 9,8 kg CO2 la 100 km. Comparația a fost realizată cu un ansamblu testat în paralel, Renault Trucks T 480, cu semiremorcă acoperită Fruehauf, al cărui camion a avut caracteristici similare ale geometriei și lanțului cinematic. Tehnologiile dezvoltate în cadrul proiectului au fost evaluate întâi independent, apoi ca ansamblu.

Lanțurile cinematice ale Optifuel Lab 3 și ale vehiculelor de referință au fost rulate în prealabil, pentru a asigura faptul că ambele camioane sunt reprezentative.

Câștigul în ceea ce privește frecarea cu aerul a fost evaluat utilizând procedura oficială din regulamentele vizând CO2. Cuplul la nivelul roților a fost măsurat la două viteze constante: redusă (circa 15 km/h) și ridicată (circa 90 km/h), conform secvenței de testare definite de Comisia Europeană. Procedura a fost utilizată pentru a evalua contribuția aerodinamicii autotractorului singur și apoi a întregii combinații Optifuel Lab 3. Beneficiile legate de coeficientul de frecare au fost apoi convertite în câștiguri în ceea ce privește consumul de combustibil prin simularea unui ciclu de utilizare reprezentativ definit în proiect, înainte de a fi confirmate de testele pe drumurile publice.

Îmbunătățirea rezistenței la rulare a anvelopelor dezvoltate pentru Optifuel Lab 3 a fost măsurată de Michelin în conformitate cu standardul ISO 28580. Anvelopa este comprimată sub o încărcătură care corespunde la 85% din indicele de încărcare, pe un banc de rulare cu un diametru echivalent de 2 m și într-o încăpere cu o temperatură menținută la 25 OC. Forța de frecare generată de anvelopă este măsurată la o viteză de 80 km/h după trei ore sub regim termic stabilizat.

Lubrifianții cu vâscozitate redusă pentru motor, cutie de viteze și axe, dezvoltați împreună cu Total, au redus consumul de combustibil la nivelul lanțului cinematic, aspect măsurat pe bancurile de testare a motoarelor și a componentelor, unde a fost confirmat și faptul că noile generații de lubrifianți nu cauzează uzură prematură a pieselor, în special datorită activării în strat subțire (Thin Layer Activation – TLA).

Iar sistemul Rankine de recuperare a căldurii aduce economii de combustibil evaluate pe un banc pentru componente, în cooperare cu Universitatea din Liège, prin compararea a două arhitecturi diferite (evacuare și recuperare în circuitul de răcire) și a mai multor tipuri de fluide de răcire.

Suportul predictiv în timpul conducerii și funcțiile de management al energiei au fost evaluate în condiții reale de operare în cadrul unui ciclu reprezentativ de utilizare.

Noile strategii optimizate ale sistemului de cruise control utilizând datele de navigație BeNomad, strategia de control inteligent al alternatorului și noile actuatoare ale sistemului de răcire au fost testate și comparate cu strategiile și actuatoarele utilizate pe vehiculele din producția de serie.