Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Aceasta a necesitat 10 ani de inovație și inginerie, are 13 l și o putere de 368-450 kW sau 11 l și 202-368 kW, deci cu până la 11% mai mult decât generația anterioară, se caracterizează prin densitate mare de putere, durată de viață sporită mult și emisii de CO2 reduse și stabilește un nou standard pentru eficiența consumului de combustibil. De fapt, este chiar cel mai eficient motor Scania de până acum din punct de vedere al consumului de combustibil, așa cum explică reprezentanții companiei, cu un cuplu mai mare cu 21% decât al generației actuale, mai multă putere și o durată de viață cu până la 50% mai mare. Designul permite o răcire mai precisă, un bloc motor și o chiulasă mai rigide și o transmisie mai robustă, cu o rezistență optimă a treptelor de viteză. Iar intervalul dintre revizii este de până la 25.000 de ore.

Consumul redus cu 7% față de generația actuală de motoare cu aceeași putere (adică 4 l de motorină pe oră în condiții de sarcină maximă) se datorează sistemului îmbunătățit de evacuare a gazelor, frecării interne reduse și eficienței crescute a turbocompresorului. Specialiștii Scania explică faptul că, atât timp cât motoarele cu ardere internă sunt încă în uz, impactul lor asupra climei trebuie îmbunătățit. Iar noua platformă face tocmai asta, oferind performanța și fiabilitatea cu care clienții sunt obișnuiți de la Scania, dar și reduceri suplimentare ale emisiilor de CO2. Și este și compatibilă cu biodieselul și HVO (ulei vegetal hidrogenat).

În România în 2021 s-au înmatriculat aproximativ 150 de camioane IVECO alimentate cu CNG sau LNG. În cazul LNG infrastructura este o problemă reală, dar pentru 2022 există discuții referitoare la investiții, iar un producător a anunțat recent că a obținut toate autorizațiile necesare și că va deschide pentru început 2-3 stații de alimentare, astfel încât să poată fi tranzitată toată România.

Andrei Gagea, Business Director IVECO România, admite că scumpirea gazului poate influența negativ apetitul pentru camioanele care folosesc acest tip de propulsie, dar, de asemenea, există semnale că ea este temporară.

Soluțiile pentru un transport ecologic sunt numeroase, nu doar gazul, dar ele trebuie alese în funcție de aplicațiile la care vor fi folosite și de modalitatea de exploatare. IVECO a certificat deja reducerea emisiilor pe care o oferă vehiculele sale și le-a promovat mai devreme și mai susținut decât alți producători, și de aceea este lider de piață în domeniu.

Și camioanele diesel pot fi „ajutate“ să fie mai prietenoase cu mediul prin opționale ce reduc consumul. În cazul gamei de vehicule IVECO WAY care au Connectivity Box clienții pot beneficia gratuit de mentenanță predictivă, monitorizarea vehiculului și asistență de la distanță, diagnoză de la distanță sau actualizare automată a software-ului. Spre finalul anului trecut a fost lansat S-WAY de 490 CP echipat cu motor Cursor 13, proiectat pentru a obține niveluri mai reduse de consum (până la 3%) și în cazul căruia se estimează că pentru misiuni de transport de lungă distanță (120.000 km/an) se pot economisi aproximativ 3.600 de euro/camion/3 ani.