Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Compania Trailer Dynamics, înființată în 2018, și Krone vor să contribuie la o logistică verde și pentru asta au dezvoltat un tren de rulare electric pentru camioane care fac transport pe distanțe lungi. Acesta reduce emisiile de CO2 ale vehiculelor diesel și le crește semnificativ autonomia. La baza lui stă axa eTrailer, foarte puternică și care lucrează independent de autotractor. Testele efectuate cu primul ei prototip confirmă așteptările mari pe care le au producătorii de la acest sistem inovator, iar pe 17 ianuarie 2022 Trailer Dynamics și Krone au primit premiul pentru Inovație ZENIT, în valoare de 10.000 de euro.

Amintim că țintele UE legate de mediu presupun o reducere a gazelor cu efect de seră cu cel puțin 55% față de 1990, până în 2030, deci publicul țintă vizat în primul rând de Trailer Dynamics constă din flotele actuale cu autovehicule diesel și semiremorci, care vor fi și în următorii 20-30 de ani cele mai folosite în transportul pe distanțe lungi. Și, pentru că cele mai multe soluții care reduc emisiile poluante sunt destinate utilitarelor pentru distanțe scurte, compania se concentrează asupra celor ce fac curse de peste 500 km, și de la care se dorește o reducere a consumului cu mai mult de 20% și deci și o reducere a emisiilor de CO2 de cel puțin 20 t/ansamblu articulat/an. Ia dacă eTrailer va avea o cotă de piață de 10%, reducerea anuală de emisii va fi de peste un milion de tone de CO2 în Germania.
Dar nu numai mediul va beneficia de această soluție, ci și firmele de logistică, deoarece, datorită eAxle, care se poate combina cu toate autotractoarele existente acum pe piață, autovehiculele sunt ajutate la rulare și pot fi redimensionate, făcute mai mici, reducând astfel costurile de operare.

Colaborarea Trailer Dynamics cu Krone permite producerea la scară industrială, rapidă și la standarde înalte de calitate a noului sistem și lansarea mai repede pe piață, dar aduce și servicii post-vânzare la standarde înalte. Iar schimbul constant de experiență dintre cele două companii este important pentru dezvoltarea ulterioară, pentru creșterea eficienței și reducerea greutății sistemului înainte de producerea unei serii premergătoare lansării.

DB Schenker România a achiziționat recent primele sale semiremorci ultra ușoare cu prelată din gama Berger Ecotrail, care vor deservi sucursalele de transport rutier din București și Cluj-Napoca.

Aceste vehicule reprezintă o soluție inovatoare, care răspunde nevoilor industriei logistice de a transporta pe cale rutieră cantități mai mari de mărfuri, cu un impact pozitiv asupra mediului. Datorită greutății proprii reduse, de doar 5 t, semiremorcile cu prelată Berger Ecotrail permit încărcături de până la 27 t, ceea ce înseamnă că emisiile de dioxid de carbon se reduc cu aproximativ 10%, iar consumul de combustibil cu aproximativ 6%. Pe lângă efectul pozitiv asupra mediului, care constituie o prioritate pentru DB Schenker, creșterea sarcinii utile cu până la 8% duce la diminuarea costurilor operaționale, oferind beneficii și clienților companiei.

„Pe termen mediu și lung, semiremorcile ultra ușoare ne ajută să efectuăm transporturi rutiere mai ecologice, mai economice și mai eficiente. Triplul avantaj, fundamentat pe dorința companiei noastre de a oferi în mod sustenabil servicii de înaltă calitate, va fi amplificat progresiv, întrucât vom continua să extindem flota de semiremorci la nivel național cu vehicule din gama Berger Ecotrail”, declară Albin Budinsky, CEO DB Schenker România.