Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volvo Group a semnat un acord de colaborare cu Heidelberg Materials, una dintre cele mai mari companii de materiale de construcții din lume. Scopul este de a reduce emisiile de carbon în sectorul construcțiilor prin investigarea și dezvoltarea în comun a modului în care nevoile de încărcare și transport pot fi rezolvate cu ajutorul vehiculelor electrificate și al serviciilor conexe.

În cadrul parteneriatului, mai multe soluții personalizate de produse și servicii electrice ale Grupului Volvo vor fi puse în aplicare în mare parte din operațiunile Heidelberg Materials din Europa de Nord, începând din acest an. Scopul este de a sprijini adoptarea în industrie a soluțiilor de transport și a echipamentelor de încărcare fără emisii. Industriile cimentului și betonului sunt responsabile pentru aproximativ 8% din emisiile de carbon de pe planetă. Găsirea unor modalități de reducere a impactului său asupra climei este vitală pentru ca Heidelberg Materials să ajungă la emisii nete de carbon zero în întregul său lanț valoric.

„Parteneriatele de colaborare ca acesta abordează schimbările climatice în întregul lanț valoric. În timp ce noi ne concentrăm pe reducerea emisiilor de carbon atât pentru produsele noastre, cât și pentru propriile noastre operațiuni, ne angajăm, de asemenea, să ne ajutăm clienții să dea un exemplu prin colaborări inovatoare care să producă schimbările atât de necesare”, a declarat Martin Lundstedt, președinte și director executiv al Volvo Group.

La Heidelberg Materials Northern Europe, transportul terestru reprezintă un total de 6% din amprenta de carbon a lanțului valoric. Electrificarea flotei din regiune are potențialul de a reduce emisiile anuale cu până la 200.000 de tone. În plus, vehiculele electrificate oferă un mediu de lucru și un mediu urban mai liniștit și mai bun.

Ca parte a acestui acord, soluțiile fără emisii ale Grupului Volvo – o combinație de camioane electrice și echipamente de construcții, utilaje și servicii de productivitate – vor fi puse la lucru în mai multe șantiere și cariere ale Heidelberg Materials. Un exemplu de echipament care va fi utilizat de Heidelberg Materials este încărcătorul pe roți de 20 de tone L120H Electric Conversion, recent introdus de Volvo Construction Equipment, care, cu zero emisii de gaze de eșapament și performanțe aproape silențioase, aduce beneficii operatorilor și atunci când efectuează lucrări în interior

Studiul de fezabilitate de 6 luni se va desfășura pe parcursul anului 2023 pentru a decide ce tehnologii de vehicule fără emisii și ce soluții de infrastructură de încărcare se vor potrivi cel mai bine cerințelor Heidelberg Materials. Acest studiu holistic reprezintă o oportunitate unică de a cartografia, adapta și implementa un program complet de reducere a emisiilor de CO2 în toate activitățile de transport și încărcare ale operațiunilor.„Parteneriatul cu Volvo este un proiect emblematic în industria noastră și are potențialul de a impulsiona semnificativ decarbonizarea întregului nostru lanț valoric din Europa de Nord.  Așteptăm cu nerăbdare să lucrăm împreună pentru a identifica și implementa soluții de ultimă generație pentru o tranziție climatică rapidă în sectorul construcțiilor”, a declarat directorul executiv al Heidelberg Materials, Dr. Dominik von Achten.

De pe platforma germană VerkehrsRundschau aflăm că Duvenbeck testează două ansambluri în care camioanele Iveco sunt unul diesel și unul cu LNG, iar semiremorcile cu podea joasă sunt echipate cu panouri fotovoltaice de la furnizorul Trailar. Energia solară generată de fotocelule ajunge în bateria autotractoarelor și furnizează energie electrică pentru funcționarea alternatorului care oferă energie sistemelor electrice de la bord. Astfel, alternatorul necesită mai puțin combustibil pentru a genera energie electrică, ceea ce ar trebui să prelungească durata de viață a bateriei.

Prin intermediul unei platforme web sunt disponibile datele transmise telematic de Trailar cu privire la cantitatea de energie electrică generată de panourile solare.

Duvenbeck folosește ambele combinații de vehicule pentru livrarea de componente just-in-time la BMW Group, astfel că ele merg zilnic pe o rută identică, pe distanțe lungi, între uzina de motoare BMW din Steyr (Austria) și unitatea de producție BMW din Regensburg, și susțin inițiativa clientului de a menține la un nivel cât mai scăzut emisiile generate de transporturi din întregul lanț de aprovizionare cu componente. Iar în funcție de rezultatele testelor ar putea fi echipate cu panouri solare și alte vehicule.

Duvenbeck are o flotă totală de 1.500 de camioane și lucrează în special pentru clienți din industria auto, având peste 30 de locații în opt țări din Europa.