Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

22 din cele 27 de țări ale UE nu au pus încă în aplicare sau au pus în aplicare cu întârziere noile norme privind detașarea transnațională a șoferilor de camion. Comisia Europeană a trimis acestor guverne scrisori de încălcare a dreptului comunitar pe 14 martie. Potrivit Comisiei, statele care nu au reușit să pună în aplicare Directiva UE 2020/1057 în termenul prevăzut sunt Austria, Belgia, Bulgaria, Cipru, Croația, Republica Cehă, Estonia, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburgi, Maltei, Țările de Jos, Polonia, Portugalia, Slovenia, Spania și Suedia.

Noile norme trebuiau să fie puse în aplicare în întreaga UE până pe 2 februarie 2022. În special, Germania, Belgia, Țările de Jos, Spania, Italia, Suedia și Austria nu s-au conformat Directivei UE 2020/1057, în timp ce Bulgaria, Ungaria, Croația, Polonia, Lituania, Letonia, Estonia și Republica Cehă au întârziat să o facă. Interesant este faptul că multe dintre țările care nu au aplicat noile reguli sunt chiar cele care le-au promovat, susținând că detașarea neregulamentară provoacă concurență neloială pe teritoriul lor, ceea ce sugerează faptul că multe state vest-europene au vrut o legislație restrictivă, dar doar pentru țările estice, care vor fi, cel mai probabil, și singurele controlate.

România și Slovacia, care s-au opus Pachetului, considerate și principalele surse de șoferi detașați, sunt, surprinzător, printre puținele care au implementat deja Pachetul Mobilitate, ca să nu spunem că România l-a aplicat chiar un pic mai restrictiv decât o cere directiva europeană, cerând administratorilor firmelor de transport să își asume, prin declarație pe proprie răspundere, respectarea tuturor reglementărilor în domeniu, inclusiv întoarcerea camioanelor în țară. Printre țările care au mai aplicat Pachetul sunt Danemarca, Finlanda și Franța.