Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comisia de Transport din cadrul Parlamentului European a aprobat luni, 4 iunie, reglementarile privind lupta impotriva practicilor ilegale din transportul rutier si imbunatatirea conditiilor de lucru ale soferilor profesionisti care fac cabotaj, conform, principiului „plata egala pentru munca egala“. Concret, pentru cei care distribuie bunuri intr-un alt stat membru UE decat cel de origine trebuie aplicate aceleasi reguli privind remunerarea ca pentru soferii din statele gazda.
 

Comisia de Transport a mai propus ca operatorii sa isi organizeze cursele astfel incat o data la trei saptamani conducatorii auto sa poata sa se intoarca acasa sau sa mearga in orice locatie la alegerea lor, pentru pauza saptamanala.
Noile reglementari vizeaza si cresterea numarului de inspectii si verificari pe drumurile europene, dar si accelerarea colaborarii dintre autoritatile din diverse state, pentru a stopa fraudele referitoare la timpul de lucru, perioadele de odihna, cabotaj si detasarea soferilor.
Comisia de Transport sprijina si introducerea unei limite de timp din activitatea de cabotaj: in loc de limita actuala bazata pe numarul de operatiuni de transport, propunerea adoptata este ca operatiunile de cabotaj sa fie permise in statul membru unde a fost realizata livrarea internationala sau intr-un alt stat membru de pe drumul spre tara de origine a operatorului, pentru un total de sapte zile. In acest timp operatiunile de cabotaj intr-un stat membru ar trebui limitate la 48 de ore, pentru a impiedica transportul sa devina sistematic si sa afecteze piata nationala. Iar cabotajul nu ar fi ingaduit in aceeasi tara inainte sa treaca 72 de ore de la intoarcerea camionului in statul de inmatriculare. 
Trecerile granitelor vor trebui inregistrate in tahograf pentru a sprijini autoritatile sa detecteze fraudele, iar pentru a stopa fenomenul „firmelor-cutie postala“ operatorii vor fi obligati sa aiba activitati substantiale in statul unde sunt inregistrati.
Textele adoptate de membrii Comisiei de Transport, cand vor fi aprobate de plenul Parlamentului, vor reprezenta pozitia Parlamentului European la negocierile cu Consiliul Europei, negocieri care ar putea incepe imediat ce si Consiliul isi va definitiva punctul de vedere.
Reamintim ca propunerile referitoare la detasarea soferilor, perioada de odihna a soferilor si accesul la profesia de operator de transport si la piata de transport de marfa, amendate pe 4 iunie de Comisia de Transport din PE, sunt parte a Pachetului de Mobilitate, pentru modificarile caruia Comisia de Transport si-a adoptat pozitia pe 24 mai.