Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Renault a înregistrat o creștere puternică a vânzărilor de vehicule hibride (HEV) în acest an, cu o creștere de 48% la 127.224 de unități. Această evoluție a condus la o creștere generală de 19% a vânzărilor de vehicule electrificate, ajungând la un total de 200.000 de unități vândute. Modelele Austral și Arkana au avut o contribuție cheie, reprezentând 65% și 55% din vânzările înregistrate pentru versiunile HEV, modelele Austral și Arkana. În plus, lansarea europeană a modelului Espace s-a bucurat de un start promițător al vânzărilor în Franța și Spania, urmând ca începând cu octombrie 2023 planurile să se extindă și în alte țări europene.

Megane E-Tech electric a generat peste 35.000 de unități vândute în acest an, reprezentând aproximativ 54% din totalul de vehicule electrice vândute de Renault, care au fost în total 64.854 de unități. În Europa, Megane E-Tech electric a reprezentat 2,2% din piața vehiculelor electrice.

Scenic E-Tech electric, dezvăluit la Salonul Auto de la München în septembrie 2023, va fi comercializat pe tot parcursul anului 2024 pentru a diversifica și mai mult oferta de vehicule electrice. Comenzile pentru Scenic E-Tech electric vor fi deschise în Europa până la finalul anului 2023.

Gama de modele Renault din segmentul C a înregistrat o creștere de 36% vs 2022 în vânzări, ajungând la un total de 190.535 de unități. Austral și Arkana au contribuit major la acest succes cu vânzări de 60.305 unităţi și de 59.542 vehicule în primele 9 luni ale anului 2023.

În ceea ce privește piața vehiculelor utilitare (LCV), Renault continuă să îşi depăşească performanţa anterioară cu o creștere de două cifre în vânzări, ajungând la 281.404 de unități la nivel mondial în primele 9 luni ale anului 2023, reprezentând o creștere de 21%. În Europa, vânzările LCV au crescut cu 26%, la 214.255 de unități, pe o piață în creștere cu 14%. Această performanță a fost determinată de succesul produselor emblematice, precum Express (+25%), Kangoo (+33%), Trafic (+29%) și Master (+13%).

Renault a obținut performanțe remarcabile pe piața din România

Renault deține leadership-ul mărcilor importate în România cu o cotă de piață de 9,4%, în creștere cu 2,1 puncte procentuale față de aceeași perioadă a anului anterior, marca a înregistrat vânzări de 11.527 unități (PC & LCV), comparativ cu 7.692 unități înregistrate în 2022, marcând o creștere semnificativă de 50%. Renault rămâne lider atât în segmentul vehiculelor de persoane, cât și în cel al vehiculelor utilitare (LCV).

Cu două modele, Megane și Clio, clasate în top 10 modele all brands, Renault a dominat segmentul vehiculelor de persoane, înregistrând 8.292 unități înmatriculate și o cotă de piață de 7,5%. De asemenea, Renault a devenit a doua marcă importată preferată de clienții persoane fizice, cu un volum cu peste 70% mai mare decât în aceeași perioadă a anului precedent, adică 3.765 unități și o cotă de piață de 8,2%.

Pe piața vehiculelor electrice, Renault ocupă locul al treilea, cu aproape 800 de unități înmatriculate și o cotă de piață de 6,6%, în creștere cu 3,6 puncte procentuale față de anul anterior. Megane E Tech electric a avut un succes notabil cu peste 660 de unități vândute în primele 9 luni ale anului 2023.

În ceea ce privește vehiculele utilitare (LCV), Renault și-a menținut poziția de lider cu 3.235 de unități înmatriculate până la finalul lui septembrie și o cotă de piață de 26,6%, în creștere cu 5 puncte procentuale față de anul anterior.

De asemenea, Renault urmează să prezinte planul său pentru ofensiva internațională până în 2027, cu premiera mondială a lui Renault Kardian pe 25 octombrie, marcând un pas semnificativ în extinderea prezenței sale pe plan global.

Uzina Cléon a Grupului Renault, specializată în producția de motoare și componente pentru vehicule electrice și cu combustie internă, este mult mai mult decât o uzină de producție obișnuită. Cu o istorie începută din 1958, fabrica emblematică a devenit un simbol al inovației tehnologice în industria auto. Pe parcursul anilor, Uzina Cléon a reușit să producă peste 100 de milioane de motoare și cutii de viteze.

De asemenea, procesele din inima uzinei sunt desfășurate cu o precizie aproape orchestrală. Operatorii lucrează la asamblarea componentelor și la supravegherea fiecărei etape pentru a garanta calitatea și fiabilitatea produselor finite. De-a lungul timpului, Cléon a reușit să se adapteze la cerințele vremurilor, de la producerea primelor motoare până la dezvoltarea celor mai avansate tehnologii. Megafabrica Cléon este un exemplu impresionant al inovației și o forță în progresul tehnologic din industria auto.

Motorul “Cléon fonte” reprezintă o realizare emblematică a uzinei Cléon din cadrul Grupului Renault. Acest motor, denumit și motor de tip C, a fost prezentat în 1962 la Salonul Auto de la Geneva și a continuat să rămână o evoluție semnificativă timp de trei decenii. Totodată, a fost montat pe numeroase modele Renault, inclusiv Floride, Alpine A110, Renault 5, Super 5, Renault 8, Renault 12 și Renault 18, precum și pe vehicule utilitare, cum ar fi Estafette și înlocuitorul său, prima generație Trafic.

Adaptările tehnice aduse motorului “Cléon fonte” au transformat uzina Cléon într-un adevărat laborator tehnologic. În 1981, au fost introduse îmbunătățiri semnificative, precum înlocuirea garniturilor inferioare a capacului supapei și a grupului de supape, realizate inițial din plută de silicon, ceea ce a necesitat ulterior noi tehnici de îndepărtare a garniturilor. Motorul “Cléon fonte” a trecut la o montare transversală, reducând considerabil zgomotul din interiorul vehiculului și au îmbunătățit performanța și durabilitatea motorului. De asemenea, motorul de tip C a fost unul dintre primele care a adoptat aprinderea electronică, turbocompresorul și sistemul de injecție. Totodată, succesul său poate fi cuantificat prin cifrele impresionante de producție, astfel peste 14 milioane de motoare de tip C au fost construite la Cléon.

Pe lângă motorul de tip C, uzina Cléon a produs motoarele F-Type și G-Type, care au reprezentat inovații importante în industria auto din întreaga lume. Motoarele F-Type, completat de un cap de cilindru din aliaj cu 16 supape, un kit de arcuri cu supapă dublă și două arbori cu came, au fost montate pe mașini sport, precum Renault 19 16S, Clio Williams și Spider, oferind performanțe impresionante. Motorul de tip G a fost instalat pe modele de vârf de gamă, așa cum Laguna, Safrane, Vel Satis, Espace și Avantime. Acesta a introdus o serie de inovații revoluționare, inclusiv biela din două piese, reducând semnificativ costurile de prelucrare. În plus, calibrarea duzelor de injecție a fost revoluționată pentru a respecta noile standarde de mediu ale momentului. Motorul de tip G a fost un pionier în utilizarea arborilor de echilibrare, garantând performanțe excepționale și un confort de neegalat.

„Întotdeauna a existat o atmosferă bună în ateliere și toată lumea a fost foarte cooperantă. De fapt, mi-am întâlnit soția la fabrică, deși lucram în același atelier cu mult timp înainte de a intra o cunoaște. De-a lungul carierei mele, am participat la aproximativ 60 de cursuri de formare pentru a învăța despre motoare, asamblare, siguranță și calitate, reușind să avansez în atelier și în cariera mea de inginer.”,

a mărturisit Didier Van-Tornhout, care a lucrat la fabrica Cléon timp de aproape 40 de ani.

Fabrica Cléon a condus la un progres tehnologic considerabil. De exemplu, tratamentele termochimice au evoluat de la o linie de producție de bază la instalații sofisticate care integrează panouri și transportoare, reducând astfel timpii de asamblare. Introducerea roboticii a revoluționat, de asemenea, procesul de producție. În anii 1960, alertele de defecțiune erau semnalate prin intermediul unei lumini de avertizare generice, în timp ce, în prezent, interfețele om/mașină oferă descrieri detaliate ale fiecărei defecțiuni. Integrarea tratamentelor termochimice, în special a carburării la joasă presiune, a îmbunătățit durabilitatea componentelor. De asemenea, Cléon a modernizat activitatea de turnătorie, trecând de la turnarea de piese unice cu circuite de joasă presiune la produse care integrează circuite de înaltă presiune, care necesită o expertiză specifică. Dinții pinioanelor din reductoarele electrice ale vehiculelor hibride și electrice au fost modificați pentru a reduce zgomotul.

Fabrica din Cléon cuprinde diverse tipuri de cutii de viteze, începând de la cele pentru Dauphine și 4CV, precum B2 și B3, în funcție de numărul de trepte de viteză disponibile. Apoi, în anii ’80, s-au dezvoltat cutiile de viteze de tip J, cu rulmenți cu bile sau conici, cu peste 21 de milioane de unități produse. În 1991, a fost introdusă seria de cutii de viteze manuale de tip P, cu cinci sau șase trepte de viteză, care continuă să fie produse și astăzi, cu peste 8 milioane de unități fabricate.

Pe lângă dezvoltarea cutiilor de viteze, fabrica Cléon a urmărit constant excelența prin reinventarea practicilor sale de fabricație. De la mașini specializate cu o singură destinație, fabrica a trecut la prelucrarea simultană pentru creșterea eficienței, apoi a adoptat automatizarea cu liniile de transfer și linii flexibile, echipate cu unități de prelucrare de ultimă generație.

De asemenea, acest progres tehnologic a inclus tratamentele termochimice, care au evoluat de la o linie de producție de bază la instalații sofisticate care integrează panouri și transportoare, reducând astfel timpii de asamblare. Introducerea roboticii a revoluționat procesul de producție. În anii 1960, alertele de defecțiune erau semnalate prin intermediul unei lumini de avertizare generice, în timp ce, în prezent, interfețele om/mașină oferă descrieri detaliate ale fiecărei defecțiuni.

Cléon a modernizat activitatea de turnătorie, trecând de la turnarea de piese unice cu circuite de joasă presiune la produse care integrează circuite de înaltă presiune, care necesită o expertiză specifică. Dinții pinioanelor din reductoarele electrice ale vehiculelor hibride și electrice au fost modificați pentru a reduce zgomotul.

„Am aflat că, deși vehiculele electrice au mai puține piese, tehnologia este foarte complexă și necesită un grad ridicat de precizie. Punctul nostru forte constă în expertiza acumulată de-a lungul deceniilor în producția de motoare și cutii de viteze, iar această expertiză este cea care ne diferențiază. În 2017, am înființat o divizie care să se concentreze în mod special pe procesul electric. A început cu doar cinci persoane, dar de atunci am căutat și am adus o mulțime de talente, iar echipa noastră este acum formată din peste 40 de experți. În fiecare zi, continuăm să învățăm, să ne dezvoltăm și să ne depășim limitele în ceea ce privește inovația în domeniul electric.”,

a declarat Patrice Duhaut, Process Expert Leader.

Fabrica din Cléon a continuat să evolueze, producând motorul 5A, un motor sincron cu rotor înfășurat, care a fost construit fără a utiliza pământuri rare, reprezentând o inovație semnificativă. Acest motor a fost utilizat în vehiculele Renault și ale partenerilor săi, și au fost dezvoltate upgrade-uri pentru modelele, precum Kangoo.

Un salt major a fost realizat cu introducerea motorului 6A, care a fost montat pe Megane E-Tech electric și noul Scenic E-Tech electric. Acest motor a adus o creștere semnificativă a puterii cu 30% mai mare, într-un motor cu 30% mai compact.

Pentru a accelera această tranziție și pentru a rămâne în avangarda progresului tehnic, fabrica Cléon a deschis o “universitate electrică”, implicând peste 3.000 de persoane în atelierele sale. Această inițiativă a contribuit la succesul transformării radicale a fabricii și a continuat să facă din Cléon un centru de excelență în industria auto.

„Suntem foarte mândri că am atins pragul de 100 de milioane de componente! Această performanță incredibilă a fost realizată datorită angajamentului, expertizei și performanței oamenilor care operează Megafabrica Cléon de zeci de ani. Ea reflectă capacitatea echipelor noastre de a ține pasul cu schimbările tehnologice, care decurg din transformarea industriei auto. Fie că este vorba de excelență operațională, de digitalizare sau de decarbonizare, uzina Cléon continuă să evolueze pentru a permite Grupului Renault să își urmeze strategia de electrificare.”,

a precizat Thomas Denis, director al Cléon Megafactory.