Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cel mai de succes model, Renault Trafic, în care au avut încredere peste 2,4 milioane de profesioniști încă din 1980, vine acum într-o versiune care completează gama Renault LCV complet electrică, alături de Noul Renault Kangoo Van E-Tech electric și Master E-Tech electric.

Noua versiune este un vehicul utilitar, care nu reduce punctele forte ale omologilor săi ICE, oferind un nivel ridicat de performanță cu multiple opțiuni și posibilități de personalizare.

Renault Trafic Van E-Tech electric și-a păstrat toate avantajele care l-au consacrat în ultimii 40 de ani și l-au transformat într-un simbol în segmentul său, menținându-se în top trei cele mai vândute LCV-uri din Europa.

Dimensiuni și versatilitate

Trafic Van E-Tech electric oferă opțiuni variate, inclusiv două variante de lungime (5,08 m și 5,48 m) și două de înălțime (1,967 m și 2,498 m), ceea ce îl face potrivit pentru o gamă largă de nevoi. Volumul de încărcare (în modul furgonetă) variază între 5,8 m³ și 8,9 m³, iar lungimea de încărcare poate ajunge până la 4,15 m (la versiunea L2 extinsă cu trapa de „încărcare lungă” amplasată în compartimentul despărțitor).

Capacitate de remorcare și sarcina utilă

Noul vehicul are o capacitate de remorcare de 920 kg și o sarcină utilă de 1,1 t. Există și o versiune cabină auto-șasiu pentru versatilitate suplimentară.

Interior spațios

Interiorul cabinei oferă spații de depozitare generoase în segmentul furgonetelor, cu o capacitate totală de 88 de litri (19,7 l la consolă, 14,6 l în uși și 54 l la banchetă). În funcție de varianta de echipare, torpedoul are o deschidere ingenioasă care poate servi ca un sertar „Easylife” pentru șofer la un volum de 6,6 l de depozitare.

Totodată, poate fi evidențiat prin modularitate extremă, având posibilități de personalizare aproape infinite datorită rețelei extinse de peste 359 de carosieri agreați.

Autonomie și baterie

Cu o baterie litiu-ion de 52 kWh, Trafic Van E-Tech electric oferă o autonomie de până la 297 km în ciclul WLTP, ceea ce va permite o planificare fără stres în călătoriile zilnice la cel mai bun cost de utilizare. Bateriile au o garanție de 8 ani sau 160.000 km. În acest interval, bateriile sunt înlocuite gratuit în situația în care capacitatea acestora scade la un nivel mai mic de 70% din valoarea lor nominală (SoH: Stare de sănătate).

Performanța motorului

Noul Trafic Van E-Tech electric este echipat cu un motor de 90 kW (122 CP) și un cuplu de 245 Nm, asigurând o conducere lină și relaxată în toate circumstanțele. Modul Eco, în care puterea vehiculului este limitată, garantează o autonomie optimă, în timp ce versiunea „long range” oferă o autonomie extinsă de 322 km, limitată la o viteză de 90 km/h.

Sistemul de frânare hidraulic convențional vine îmbunătățit prin adăugarea unui ARBS (Adaptative Regenerative Brake System), care are capacitatea de a maximiza recuperarea energiei în timpul frânării.

Opțiuni de încărcare

Trafic Van E-Tech electric dispune de trei tipuri de încărcătoare, inclusiv încărcătoare AC monofazate de 7 kW funcționale cu toate tipurile de prize de acasă, încărcătoare rapide AC de 22 kW pentru stațiile publice, care oferă o autonomie de 50 km (WLTP) în mai puțin de 25 de minute și încărcătoare rapide DC de 50 kW – disponibile de anul viitor.

Servicii conectate

Prin intermediul aplicației pentru smartphone MyRenault sau a sistemului multimedia Renault Easy Link, utilizatorii pot programa încărcarea bateriei, monitoriza starea acesteia și găsi puncte de încărcare de-a lungul traseului, precum și calcula destinațiile accesibile cu autonomia rămasă a bateriei.

SMARTPHONE – MY RENAULT – BATTERY CHARGING STATUS DISPLAY – THREE ICONS – FRENCH VERSION

Producție și uzină

Trafic Van E-Tech electric este fabricat în Franța, la uzina din Sandouville, decizie luată în 2010, când a fost adaptată pentru producția acestui vehicul utilitar și la cele 600 de combinații posibile ale acestuia. Uzina a avut, ulterior, o investiție de 230 de milioane de euro, iar producția a început în 2014.

În prezent, aproape 600 de vehicule Renault Trafic părăsesc fabrica din Sandouville în fiecare zi, ceea ce reprezintă 1 Trafic la 80 de secunde, fabricat în două schimburi.

De asemenea, uzina produce și pentru Nissan (Primastar) și Renault Trucks (Trafic Red Edition) și întâmpină deja numeroase provocări legate de tranziția energetică și decarbonizare (fabrica este certificată ISO 50001 din februarie 2023), digitalizarea proceselor și inovarea.

Motorul electric și încărcătoarele noului Trafic Van E-Tech electric sunt fabricate la uzina Renault din Cléon, în Normandia. Bateria este asamblată la Flins, iar electrificarea vehiculului se realizează pe șantierul Gretz-Armainvilliers.

E2 VERSION – PANEL VAN VERSION – L1H1 – ANDROID AUTO SMARTPHONE REPLICATION – FRENCH VERSION – FULL FORMAT

110 vehicule Renault Master au fost livrate către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației pentru transportul elevilor din învățământul preuniversitar aflați în mediul rural. Microbuzele, în versiunea Master Trabus L3H2 blue dCi 145P (Euro VI D Heavy Duty), sunt dotate cu 16+1 locuri pe scaune și au fost concepute special pentru transportul elevilor, transformate în uzina din Batilly, Franța, în colaborare cu divizia Qustomize și partenerul Arobus.

Noile vehicule vor fi distribuite în 41 de județe pentru a deservi comunități în care unitățile de învățământ sunt la distanțe mari față de locuințele elevilor. Având această utilizare specială, microbuzele au fost echipate cu numeroase dispozitive sau sisteme specifice funcției de transport școlari, asigurând creșterea vizibilității în trafic a acestor vehicule din partea celorlalți participanți la trafic, precum și creșterea gradului de securitate activă și pasivă a vehiculelor. De asemenea, sunt prevăzute cu sistem electronic de control al stabilității (ESP), sistem acustic de avertizare pentru mersul înapoi (buzzer amplasat în zona spate și conectat pe poziția de mers înapoi a schimbătorului de viteze), dispozitive optice sau opto-electronice suplimentare de vizibilitate spre înapoi, camere video spate și senzori de parcare față – spate, așa cum și lămpi suplimentare de semnalizare omologate conform R6 CEE-ONU.

Microbuzele au măsuri pentru siguranța pasagerilor, cum ar fi sistemul de închidere centralizată a ușilor care se activează automat în mișcare și care se dezactivează când acesta este oprit. Totodată, a fost prevăzută o treaptă de urcare/coborâre pentru copii acționată prin deschiderea ușii principale, ceea ce asigură accesul facil. Toate inscripționările și etichetele legate de prescripțiile de siguranță sunt ideograme (etichetele cu numărul de pasageri, marcarea și utilizarea ieșirilor de siguranță, utilizare centurilor de siguranță, etc.) concepute pentru a fi ușor de înțeles de către elevi de toate vârstele.

Vehiculele livrate dispun de două uși de acces pentru pasageri, o ușă pe partea dreaptă (opusă șoferului, care deservește celor două locuri de lângă șofer) și una care deservește salonului de pasageri. Comenzile acestor uși sunt controlate exclusiv de către șofer pentru a asigura siguranța elevilor în timpul îmbarcării și debarcării.

Cele 110 vehicule au culoarea galbenă (nemetalizată), aplicată prin vopsire sau prin colantare pe toată suprafața exterioară și dispun de două casete luminoase cu inscripția „TRANSPORT ELEVI”.

„Ne pregătim cu toții de începerea școlilor și este momentul cel mai potrivit să putem contribui la facilitarea accesului copiilor către unitățile de învățământ aflate departe de locuința lor. Am pregătit cele 110 vehicule cu gândul de a fi nu doar un mijloc de transport, ci un spațiu în care se întâlnesc în siguranță în fiecare zi, discută și râd împreună pe drumul către școală. Ne bucurăm de colaborarea cu Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și ne alăturăm efortului de a preveni fenomenul de abandon școlar și de a asigura egalitatea de șanse.”,

a declarat Cecilia Tudor – Director General Renault România.