Renault, marca istorică de mobilitate și pionier al vehiculelor electrice în Europa, a anunțat noul model Clio care reprezintă un standard emblematic în segmentul său de cinci generații de succes. Încă de la lansarea sa din 1990 până în prezent, modelul a continuat să fie unul dintre cele mai vândute mașini din toate timpurile în Franța, atingând peste 16 milioane de unități vândute.
De-a lungul timpului, Clio s-a reinventat în mod constant și continuă să fie la fel de atrăgător și adaptat în funcție de dorințele și nevoile clienților săi.
Gama simplificată a Noului Clio oferă trei versiuni de echipare generoase, așa cum Evolution, Techno și Esprit Alpine. Clienții au posibilitatea de a alege o configurație potrivită obiceiurilor de condus din grupul de motopropulsoare fiind cea mai cuprinzătoare din categoria sa, astfel pot găsi fie hibride, bi-fuel (benzină și GPL), benzină sau motorină. Una dintre principalele noutăți ale noului Clio este motorul complet hibrid E-Tech de 145 CP, care oferă o experiență plăcută la volan, performanțe remarcabile și eficiență economică (4,2 litri la 100 km și 95 de grame de CO₂ pe km, conform protocolului WLTP).
Renault adoptă o politică de marketing bazată pe diversitatea controlată a gamei, reducerea costurilor de producție și distribuție, ceea ce face ca Noul Clio să ofere prețuri competitive și costuri de utilizare deosebit de atractive.
Noul Clio are partea frontală dinamică cu un logo ieșit în evidență, o semnătură luminoasă revizuită și linii mai accentuate și mai exacte, conferindu-i un aspect sportiv și atrăgător, dând-i alura unui simbol de statut vibrant. De asemenea, noua tehnologie Clio a fost actualizată, iar toate versiunile vin acum cu un cluster digital. În plus, habitaclul a fost îmbunătățit, oferind o experiență primitoare și confortabilă la bord, având materiale de calitate superioară, mai sustenabile și mai nobile.
Echiparea de bază Evolution poate fi achiziționată de la 14.300 de euro (TVA inclus), cu primul motor în gamă SCe 65 CP. Pe lângă partea frontală complet reproiectată, noul logo Nouvel’R din crom satinat este situat în centrul grilei, iar lămpile spate sunt modernizate cu capace transparente (disponibile acum pe toate versiunile), clienții pot opta să se bucure de noile faruri full-LED într-o matrice verticală semi-diamantată cu până la cinci module de fascicul de înaltă tehnologie. Bara de protecție spate are culoarea negru mat, fiind și ea modificată pe această versiune de echipare.
Versiunea Techno începe de la 18.500 de euro (TVA inclus) pentru motorizarea TCe 90CP. Scaunele, panourile ușilor și tabloul de bord au o țesătură Modal inovatoare, provenită în proporție de 60% din surse biologice, cunoscută pentru atingerea sa excepțional de moale. Mai mult, baza grilei frontale este mai nou prevăzută cu o lamelă aerodinamică de aceeași culoare ca și caroseria, iar bara de protecție spate este de culoare negru lucios. Versiunea vine cu jante de 16 inchi din aliaj negru diamantat.
Versiunea Esprit Alpine are un preţ de la 20.400 de euro (TVA inclus), un caracter mai sportiv și mai elegant, însă combină semnele distinctiv ale mărcii Alpine cu noul limbaj de design Renault. Lamela aerodinamică și baza barei de protecție spate sunt de culoare Matte Shale Grey. Totodată, scaunele tapițeriei Esprit Alpine sunt realizate cu materiale durabile, 72% PET reciclat (polietilenă) pe șezut și spătar, și un material textil acoperit cu granulație reciclată 13% pe părțile laterale.



Renault face următoarea mișcare în segmentul D, lansând noul model emblematic al mărcii, Renault Rafale. Noul Renault Rafale deschide o nouă eră a designului Renault, vizionar și îndrăzneț, perfect în ton cu vremurile în care totul se accelerează, demonstrând că doar avangarda poate menține un model atractiv pe întreaga durată de viață.
În plus, este primul vehicul de serie dezvoltat conform noii direcții de design impuse de Gilles Vidal, directorul de design al Renault. De asemenea, oferă conectivitate de ultimă oră și un grup motopropulsor complet hibrid E-Tech de 200 CP. Sistemul de propulsie este eficient și economic, iar materialele folosite în construcția sa sunt reciclate.
Rafale provine din limba franceză și reprezintă vântul, având o referință aeronautică, subliniind importanța aviației în istoria mărcii, tot astfel purtând denumirea familiei de avioane produsă de divizia Caudron – Renault Rafale, care a zburat cu un record de 445 km/h în 1934.
Conceput pentru o experiență de conducere plină de plăcere de la cote tot mai înalte, îmbunătățită cu descoperiri tehnologice, Rafale ajunge în inima universului auto de înaltă performanță cu noul motor adăugat de E-Tech 4×4 de 300 CP. De asemenea, Renault a creat întotdeauna vehicule axate pe plăcerea de a conduce, oferind acum un concept „voiture à vivre” pentru o experiență de condus intensă atât pentru șofer, cât și pentru pasageri.
Noul Renault Rafale este un SUV coupé plin de satisfacții, datorită caroseriei fast back ușor ridicată, protejată de elemente Deep Glossy Black ce asigură o mulțime de spațiu și facilități pentru a se bucura de călătorie și prietenii sau familia. Are o lungime de 4,71 metri și o lățime de 1,86 metri, în timp ce înălțimea sa de 1,61 m îl face un SUV sportiv prin excelență.
Unghiul de înclinare a lunetei este de 17°, eliminând și necesitatea ștergătoarelor de pe lunetă pentru a proteja puritatea designului.
Grila unică este formată dintr-o multitudine de mici „diamante” în culoarea Deep Glossy Black, ce aranjează spațiul în trei dimensiuni în jurul emblemei din mijloc.

„Un design de succes trebuie să fie la fel de puternic și eficient dacă stai la 50 de metri, 10 metri sau 50 de centimetri distanță. De la distanță, te impresionează aspectul și proporțiile puternice ale Noului Renault Rafale. Când te apropii, linia fluidă este cea care te uimește. Și, în prim plan, atenția la detalii este cea care îți atrage atenția și îți stârnește interesul.”
a precizat Alexis Martot, Head of Exterior Design, Renault.
Designul grilei radiatorului are o structură foarte complexă și a fost dezvoltată folosind inteligența artificială într-o aplicație software de modelare parametrică.
Cele două blocuri optice din spate sunt îndepărtate unul de altul pentru a spori vizual lățimea mașinii și pentru a adăuga echilibru. Totodată, forma lor a fost inspirată de puzzle-urile tangram chinezești și creează un efect de „cub de gheață plutitor” atunci când sunt oprite.
Modelul va fi disponibil în cinci culori de caroserie, precum Flame Red, Starry Black și Shale Grey Glossy, plus alte două noi White Pearl Satin și un Albastru Alpine.
Pe lângă noul său design, sistemul multimedia OpenR Link de pe noul Rafale include Android Automotive 12 (în loc de Android Automotive 10), care facilitează împerecherea dispozitivelor prin Bluetooth și navigarea în anumite meniuri. De asemenea, poate avertiza șoferul când roțile vor avea nevoie de aliniere sau când sistemul de aer condiționat va avea nevoie de service.

Scaunele complet noi au părțile laterale întărite cu sprijin lateral și longitudinal complet și ajută la aderența în viraje oferită de șasiul Noului Renault Rafale în cele mai bune condiții de confort. Tapițeria Alcantara ecologică este reciclată în proporție de 61% și ajută la menținerea șoferului în poziție verticală, sporind senzația sportivă.

„Noul Renault Rafale este dimensionat pentru a-i oferi o aură de simbol de statut, designul său este vibrant și are o personalitate puternică. Așadar, se remarcă în mod natural ca noul flagship al mărcii Renault.”,
a adăugat Agneta Dahlgren, CMF-CD Design Project Director.
Noul Renault Rafale, la fel ca și Noul Espace, se va lansa cu grupul motopropulsor complet hibrid E-Tech pe benzină, 200 CP, cuplat la o cutie automată multimodală fără ambreiaj.
Acest grup motopropulsor este puternic, economic, automat și cu autoîncărcare. Totodată, oferind cel mai bun raport performanță-consum de pe piață (4,7 litri la 100 km și 105 g CO2/km, în curs de certificare).
Sistemul complet hibrid E-Tech de 200 CP are o arhitectură „serie-paralelă” și include un motor în 3 cilindri de 1,2 litri turbo, 130 CP (96 kW) pe benzină oferind un cuplu de 205 Nm, și două motoare electrice. Motorul electric principal furnizează 50 kW (70 CP) și 205 Nm și este alimentat de o baterie litiu-ion de 2 kWh/400V pentru condus complet electric. În plus, motorul electric secundar este un generator de pornire de înaltă tensiune (HSG) de 25 kW și 50 Nm care pornește motorul și alimentează schimbarea treptelor în cutia fără ambreiaj.
Sistemul de pornire complet electric și de regenerare a energiei se activează automat atunci când încetiniți sau frânați, iar conducerea se poate realiza în modul electric 80% din timp în oraș, tot astfel cu 40% mai puțin combustibil decât cu un motor cu ardere internă echivalent.
Noul Renault Rafale cu sistemul hibrid E-Tech de 200 de cai putere va fi produs la uzina Palencia din Spania, iar începerea vânzărilor la avea loc în primăvara lui 2024.
„Am creat efecte surprinzătoare oriunde am putut. Oriunde te uiți la caroserie, mereu se întâmplă ceva. Oriunde îți cade ochiul, există o atracție specială.”
a completat Alexis Martot, Head of Exterior Design, Renault.

02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit