Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în mai 2023 cu 33,76% față de mai 2022, atingând un volum de 13.641 unități. Pe primele 5 luni din 2023, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 60.472 unități, ceea ce reprezintă o creștere cu 26,9% comparativ cu aceeași perioadă din 2022, respectiv 47.645 unități.
În ceea ce privește autoturismele second-hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în mai 2023 cifra de 27.543 unități, înregistrând o scădere de 8,4% față de mai 2022. Pe primele 5 luni din 2023, nivelul înmatriculărilor de autoturisme SH înmatriculate pentru prima oară în România a atins nivelul de 98.453 unități, în scădere cu 6,86% față de perioada similară din 2022, respectiv 135.275 unități.
Cele mai vândute mărci de autoturisme în ianuarie- martie 2022 sunt Dacia, care a vândut 20.706 de unități, Renault (4.767 de unități), Hyundai (4.008 de unități), Skoda (3.955 de unități), Toyota (3.897 de unități), Volkswagen (3.690 de unități), Ford (2.957 de unități), Mercedes-Benz cu 2.151 de unități, BMW (1.956 de unități), în timp ce Suzuki a vândut doar 1.740 de unități.
În România,la finalul primului trimestru al acestui an, Renault deține o cotă de piață de 10,7% (o creștere de 4,2 pct vs T1 2022) cu 4.430 unități (PC & LCV). Ca și în anul precedent, marca înregistrează o performanță sporită în segmentele care generează valoare – segmentul C, cel al vehiculelor electrificate, în retail și LCV.
Pe segmentul vehiculelor electrificate, Renault ocupă poziția a treia, cu un volum total de 1.208 unități înmatriculate.
Gama electrificată (EV, Full Hybrid și Plug inHybrid, dar fara Mild Hybrid) reprezintă 23% din totalul înmatriculărilor Renault în România în T1 2023. Vehiculele echipate cu tehnologia E Tech full Hybrid au avut un prim trimestru reușit, cu o reprezentare sporită în rândul clienților persoane fizice: mix de 55% pentru Arkana și 59% pentru Captur.
Vehiculele 100% electrice au cumulat 271 unități, cu o creștere de 4,8 puncte vs aceeași perioadă a anului trecut. Megane E-Tech Electric, aflat în primul său an complet de comercializare, a înregistrat 217 unități, devenind al doilea cel mai înmatriculat EV din România.

În segmentul C din România, Renault urcă două poziții față de aceeași perioadă a anului trecut, ocupând locul 2, cu peste 1.400 înmatriculări. Trei modele au constribuit puternic la această performanță: Arkana, cu aproape 350 de unități înmatriculate, Megane Sedan, lider de segment, cu peste 650 de unități și o cotă de aproape 30%, și Megane (electric si termic) aflat în top 3 în segmentul său, cu cu o creștere de 9,7 puncte în cotă de piață vs T1 2022. Lansarea noului Renault Austral progresează si ea cu succes, cu peste 500 de comenzi în T1 2023.
Într-un context în continuare dificil în ceea ce privește disponibilitatea componentelor electronice, Renault își atinge obiectivul de retail și îl menține la un nivel optimizat, ocupând locul 3 în total piață. Mixul de retail ajunge la 42% în T1 2023, ceea ce reprezintă un ușor avans față de media pieței (41%).
Renault este liderul segmentului LCV în România, cu o cotă de piață de 30% și un volum total de trei ori mai mare decât cel al perioadei similare din 2022 (1.256 unități în 2023 vs 416 unități în 2023).
Performanța comercială este determinată de o gamă completă, care răspunde diferitelor nevoi ale clienților din zona profesională. Modelele care au condus această creștere sunt: Express (+341%), Trafic (+78%) și Master (+202%), leaderi în segmentele lor.
| Înmatriculări totale T1 PC+LCV | |||
| T 1 | |||
| 2023 | 2022 | % variație cotă de piață | |
| RENAULT | |||
| PC | 3.174 | 1.696 | +2.7 |
| LCV | 1.256 | 416 | +17.1 |
| PC+LCV | 4.430 | 2.112 | +4.2 |
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit