Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în mai 2023 cu 33,76% față de mai 2022, atingând un volum de 13.641 unități. Pe primele 5 luni din 2023, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 60.472 unități, ceea ce reprezintă o creștere cu 26,9% comparativ cu aceeași perioadă din 2022, respectiv 47.645 unități.

În ceea ce privește autoturismele second-hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în mai 2023 cifra de 27.543 unități, înregistrând o scădere de 8,4% față de mai 2022. Pe primele 5 luni din 2023, nivelul înmatriculărilor de autoturisme SH înmatriculate pentru prima oară în România a atins nivelul de 98.453 unități, în scădere cu 6,86% față de perioada similară din 2022, respectiv 135.275 unități.

Cele mai vândute mărci de autoturisme în ianuarie- martie 2022 sunt Dacia, care a vândut 20.706 de unități, Renault (4.767 de unități), Hyundai (4.008 de unități), Skoda (3.955 de unități), Toyota (3.897 de unități), Volkswagen (3.690 de unități), Ford (2.957 de unități), Mercedes-Benz cu 2.151 de unități, BMW  (1.956 de unități), în timp ce Suzuki a vândut doar 1.740 de unități.

În România,la finalul primului trimestru al acestui an, Renault deține o cotă de piață de 10,7% (o creștere de 4,2 pct vs T1 2022) cu 4.430 unități (PC & LCV). Ca și în anul precedent, marca înregistrează o performanță sporită în segmentele care generează valoare – segmentul C, cel al vehiculelor electrificate, în retail și LCV.

Creștere pe modelele electrificate

Pe segmentul vehiculelor electrificate, Renault ocupă poziția a treia, cu un volum total de 1.208 unități înmatriculate.

Gama electrificată (EV, Full Hybrid și Plug inHybrid, dar fara Mild Hybrid) reprezintă 23% din totalul înmatriculărilor Renault în România în T1 2023. Vehiculele echipate cu tehnologia E Tech full Hybrid au avut un prim trimestru reușit, cu o reprezentare sporită în rândul clienților persoane fizice: mix de 55% pentru Arkana și 59% pentru Captur.

Vehiculele 100% electrice au cumulat 271 unități, cu o creștere de 4,8 puncte vs aceeași perioadă a anului trecut. Megane E-Tech Electric, aflat în primul său an complet de comercializare, a înregistrat 217 unități, devenind al doilea cel mai înmatriculat EV din România.

Creștere în segmentul C

În segmentul C din România, Renault urcă două poziții față de aceeași perioadă a anului trecut, ocupând locul 2, cu peste 1.400 înmatriculări. Trei modele au constribuit puternic la această performanță: Arkana, cu aproape 350 de unități înmatriculate, Megane Sedan, lider de segment, cu peste 650 de unități și o cotă de aproape 30%, și Megane (electric si termic) aflat în top 3 în segmentul său, cu cu o creștere de 9,7 puncte în cotă de piață vs T1 2022.  Lansarea noului Renault Austral progresează si ea cu succes, cu peste 500 de comenzi în T1 2023.

Într-un context în continuare dificil în ceea ce privește disponibilitatea componentelor electronice, Renault își atinge obiectivul de retail și îl menține la un nivel optimizat, ocupând locul 3 în total piață. Mixul de retail ajunge la 42% în T1 2023, ceea ce reprezintă un ușor avans față de media pieței (41%).

Creștere pe piața LCV

Renault este liderul segmentului LCV în România, cu o cotă de piață de 30% și un volum total de trei ori mai mare decât cel al perioadei similare din 2022 (1.256 unități în 2023 vs 416 unități în 2023).

Performanța comercială este determinată de o gamă completă, care răspunde diferitelor nevoi ale clienților din zona profesională. Modelele care au condus această creștere sunt: Express (+341%), Trafic (+78%) și Master (+202%), leaderi în segmentele lor.

Înmatriculări totale T1 PC+LCV       
 T 1
 20232022% variație   cotă de piață
RENAULT   
PC3.1741.696+2.7
LCV1.256416+17.1
PC+LCV4.4302.112+4.2