Inmatricularile de autoturisme noi in Romania au crescut in august 2021 cu +44.56% fata de august 2020, atingand un volum de 16.129 unitati. Cresterea totala fata de 2020 nu este insa semnificativa, pe primele opt luni din 2021 nivelul inmatricularilor de autoturisme noi in Romania atingand nivelul de 79.320 unitati, o crestere de doar +7.59% fata de perioada similara din 2020, respectiv 73.723 unitati.
Cea mai vanduta marca de autovehicule noi in primele 8 luni ale anului ramane Dacia, cu 21.334 unitati, urmata de Skoda (6.033), Toyota (5.859), Volkswagen (5.460), Hyundai (5.619) si pe locul 6, Ford (5.500 unitati). Pe 7 se situeaza Renault, cu 4.963 de masini inmatriculate, iar pe 8 Suzuki (3.515). Mercedes si BMW se claseaza pe 9 si respectiv 10, cu peste 2.400 de unitati.
In ceea ce priveste autoturismele second hand inmatriculate pentru prima oara in Romania, volumul acestora a atins in august 2021 cifra de 34.828 unitati, o crestere de +17.03 % fata de august 2020. Pe primele opt luni din 2021 nivelul inmatricularilor de autoturisme SH in Romania a atins nivelul de 270.016 unitati, o crestere de +11.82% fata de perioada similara din 2020, respectiv 241.565 unitati.
Franţa se opune intenţiei Uniunii Europene de a elimina automobilele echipate cu motoare pe combustie internă din 2035, susţinând o poziţie mai îngăduitoare privind eliminarea acestor automobile abia de la finele deceniului următor şi de asemenea mai mult timp pentru modelele hibride.
Comisia Europeană intenţionează să ceară ca emisiile automobilelor să scadă cu 65% începând din 2030 şi să fie reduse la zero din 2035, în timp ce guvernul de la Paris susţine o ţintă referitoare la reducerea emisiilor automobilelor cu 55% până în 2030, iar modelele hibride să poată rămâne pe piaţă o perioadă mai mare de timp. Declarația a fost făcută de către un oficial din cadrul biroului preşedintelui Franţei, Emmanuel Macron, potrivit Bloomberg. Președintele Franței s-a întâlnit recent cu mai mulţi directori de top de la o serie de producători auto, precum Stellantis NV şi Renault SA, precum şi cu reprezentanţii sindicali pentru a discuta tranziţia la vehiculele electrice. Oficialul, care a dorit să îşi păstreze anonimatul, a mai spus că Franţa analizează posibilitatea de a oferi un nou sprijin pentru a ajuta industria auto să se adapteze la noua tehnologie.
La Plateforme Automobile, principul organism de lobby al industriei auto din Franţa, estimează că până la mijlocul acestui deceniu vor fi necesare investiţii de aproximativ 17,5 miliarde de euro pentru dezvoltarea de baterii, staţii de încărcare, hidrogen şi servicii conexe. De asemenea, eliminare motoarelor pe combustie internă ar putea conduce la pierderea a a aproximativ 100.000 de locuri de muncă în Franţa până în 2035 şi închiderea mai multor uzine, susţine La Plateforme Automobile. În prezent industria asigură aproximativ 190.000 de locuri de muncă directe.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit