Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Renault a raportat, vineri, pierderi record de opt miliarde de euro într-un an 2020 marcat de criza coronavirusului. Proprietarul Dacia a precizat că a reuşit să limiteze pierderile în al doilea semestru, când cifra de afaceri a scăzut cu doar 8,9%, iar pierderile nete s-au situat la 660 milioane de euro.  

Cu toate acestea, pe ansamblul anului 2020 veniturile grupului Renault au scăzut cu 21,7%, până la 43,474 miliarde de dolari, în condiţiile în care numărul de autovehicule vândute a scăzut cu 21,3% până la 2,95 milioane unităţi, informează AFP, citată de Agerpres.

2021 va fi un an dificil, având în vedere incertitudinile cu privire la criza sanitară, precum şi problemele în aprovizionare cu componente electronice. Prioritatea este profitabilitatea şi generarea de numerar“, a declarat directorul general Luca de Meo.

Oficialul Renault a prezentat luna trecută un plan strategic botezat „Renaulution“, conform căruia Renault va atinge o marjă operaţională de 3% până în 2023, pentru ca în 2025 să ajungă la o marjă operaţională de cel puţin 5%. Comparativ, în 2019, Renault a avut o marjă operaţională de 4,8%, însă asta a fost înainte ca Renault să înregistreze pierderi record din cauza pandemiei de coronavirus.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Groupe Renault este prezent în 134 de ţări și a vândut aproape 3,8 milioane de vehicule, în 2019. În prezent, compania are peste 180.000 de angajaţi, 40 de fabrici şi 12.700 de puncte de vânzare în întreaga lume.

Grupul Renault înregistrează, în cel de-al treilea trimestru al acestui an, o cifră de afaceri de 10,374 miliarde de euro, în scădere cu 8,2 %, față de anul trecut, o performanță comparativ cu situația înregistrată la începutul anului, mulțumită în special unei reveniri a vânzărilor în Europa. La un nivel al cursului de schimb și perimetru constante, scăderea ar fi fost de 3,2 %.

Trimestrul al treilea 2020 este marcat de o redresare a tendinței pieței auto mondiale, în scădere cu 4,0 %, comparativ cu scăderea de 28 % în primul semestru, arată compania într-un comunicat. În total, la nivel de Grup au fost comercializate 806.320 vehicule în acest trimestru, cu 6,1 % mai puțin, comparativ cu același trimestru din 2019.

Acest al treilea trimestru evidențiază evoluția politicii noastre comerciale care acum favorizează profitabilitatea în ceea ce privește volumele. Performanța noastră în electrice, primirea foarte bună a modelelor E-TECH hibride, rezervele noastre de lichiditate și dinamica pozitivă a echipelor, ne fac încrezători în capacitatea Grupului de a se redresa“, a declarat Luca de Meo, director general Renault.

Marca Renault își consolidează poziția de lider pentru vehiculele electrice și accelerează lansarea gamei E-TECH hibridă și plug-in hibrid în Europa.

Grupul și-a intensificat politica sa de disciplină a prețurilor în cursul acestui trimestru.

În Europa

Pe o piață europeană în scădere cu 5,0 %, Grupul își menține o bună dinamică cu 405.223 unități vândute pe trimestrul al treilea (-2,9 %). Cota de piață crește cu 0,2 puncte la 10,3 %. Vânzările mărcii Renault sunt în creștere cu 0,8 % grație succesului modelelor Clio, Captur și ZOE, care sunt fiecare lider în categoria lor. Vânzările mărcii Dacia sunt în scădere cu 9,9 %, în principal din cauza unei baze de comparație ridicată la nivelul trimestrului al treilea 2019.

În afara Europei

Vânzările Grupului sunt în scădere cu 9,0 %, în principal, generate de scăderea vânzărilor în Brazilia (-50,9 %), din cauza diminuării puternice a pieței și a evoluției politicii comerciale care privilegiază acum profitabilitatea volumelor.

În Rusia, a doua piață a Groupe Renault, marca LADA este în creștere cu 4,5 % pe trimestru, pe o piață în creștere (+ 3,7 %). Groupe Renault este lider, având o cotă de piață de 28,8 %, generată de modelele LADA Granta și LADA Vesta, cele două vehicule, cel mai vândute de pe piață.

În Turcia, pe o piață care și-a revenit puternic, (+178,0 %), Groupe Renault a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 131,1 % în trimestrul al treilea, comparativ cu 2019.

Foto: automarket.ro