Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
In pofida contextului delicat al pietei din prima jumatate a anului, Renault reuseste sa isi consolideze pozitia de lider pe segmentul vehiculelor electrice (EV). Piata modelelor EV a inregistrat in primele sase luni ale anului o crestere incurajatoare de 27%, fata de aceeasi perioada din 2019, in special datorita unui numar tot mai mare de jucatori implicati. Astfel, Renault reuseste sa castige o cota de piata semnificativa de 44%.
La mai putin de sase luni de la momentul lansarii comerciale, Noul ZOE 100% electric e lider pe piata, cu o cota de peste 40%. De asemenea, modelul de segment B isi dubleaza vanzarile, ajungand la 255 de inmatriculari in Romania in primul semestru al anului. Reconfirma astfel rezultatul exceptional obtinut la nivel european de 17.650 de inmatriculari (+ 98,8% vs. 2019) pe parcursul aceleiasi perioade. In plus, in iunie, Noul ZOE a reusit sa intre in topul general al primelor 20 de modele vandute in tara. Renault Kangoo Z.E. pastreaza pozitia de lider pe piata de modele utilitare electrice, cu 14 vehicule inmatriculate, iar Renault Twizy completeaza lista optiunilor alese de clienti, cu patru unitati inmatriculate. 

Guvernul francez a anuntat ca a fost de acord sa imprumute cinci miliarde de euro Grupului Renault pentru a-l ajuta sa traverseze criza Covid-19 si consecintele economice ale acesteia. Totusi, gigantul auto va trebui sa fie de acord sa respecte strategiile stabilite cu statul francez, care dorea sa pastreze fabricile din Franta si locurile de munca. Chiar inainte ca acest imprumut sa fie aprobat oficial de stat, Renault anuntase pierderea a 15.000 de locuri de munca in intreaga lume, inclusiv 4.600 in Franta, dar fara concedieri. Aceste disparitii de posturi vor trece prin pensionari, iar persoanele respective nu vor fi inlocuite. 
Cu toate acestea, producatorul va trebui sa respecte o serie de angajamente si sa se restructureze intr-un mod sanatos, acceptand aceste plecari voluntare, care, cu siguranta, vor reduce forta de munca, dar nu vor duce la concedieri. "Sustinem Renault intr-una dintre cele mai grave crize din istoria sa si, pentru a face acest lucru, trebuie sa acceptam ca exista o parte de restructurare", a declarat secretarul de stat pentru economie, Agnès Pannier-Runacher. "Acestea sunt locuri de munca reduse, nu sunt oameni care pleaca, nu sunt oameni care sunt someri peste noapte. Am fost prea marcat in tinerete de reducerile de locuri de munca din industria siderurgica, a textilelor, unde am inceput prin a spune ca «nu se va intampla nimic» si, in final, am vazut cum dispar economii intregi.” Si guvernul promite sa-si tina promisiunea de a nu face concedieri la Renault, in timp ce solicita presedintelui grupului, Jean-Dominique Senard, sa respecte acest angajament.