Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Grupul Renault a prezentat recent planul sau de transformare, care are ca scop realizarea unor economii de peste 2 miliarde de EUR, pe parcursul a trei ani si punerea bazelor unui nou model de competitivitate.
Dificultatile cu care se confrunta Grupul, criza majora prin care trece industria auto si urgenta tranzitiei ecologice sunt imperative care determina compania sa accelereze aceasta transformare. Proiectul va consolida capacitatea de adaptare a Grupului, prin concentrarea pe generarea de flux de numerar, pastrand in acelasi timp clientul in centrul prioritatilor sale, se arata intr-un comunicat. 
In Franta, Grupul va fi organizat in jurul unor zone comerciale strategice, de viitor: vehicule electrice, LCV, economie circulara si inovatie cu valoare adaugata ridicata. Aceste centre regionale majore de excelenta, situate in Franta, urmeaza sa se afle in centrul revenirii Grupului. La Flins si Guyancourt, Grupul isi va reorganiza activitatile.
Groupe Renault intentioneaza sa faca ajustarile necesare in privinta fortei de munca prin masuri de recalificare, mobilitate interna si plecari voluntare. Proiectul se va intinde pe parcursul a trei ani si va viza aproape 4.600 de posturi in Franta, la care se adauga reducerea cu peste 10.000 de alte posturi in restul lumii, unde Grupul este prezent.
 
Proiectul include urmatoarele elemente principale:
1. Imbunatatirea eficientei si reducerea costurilor de inginerie, profitand de activele consolidate ale Aliantei, aproximativ 800 de milioane EUR:
o Rationalizarea proiectarii si dezvoltarii vehiculelor: reducerea diversitatii componentelor, cresterea standardizarii, programele Leader – Follower din cadrul Aliantei. 
o Optimizarea resurselor: concentrarea dezvoltarii tehnologiilor strategice cu valoare adaugata ridicata in sit-urile de inginerie din Ile-de-France; optimizarea utilizarii centrelor de cercetare si dezvoltare din strainatate si subcontractarea; optimizarea mijloacelor de validare prin utilizarea sporita a digitalului.

2. Optimizarea productiei, cu economii de aproximativ 650 de milioane EUR
o Accelerarea transformarii uzinelor prin generalizarea instrumentelor specifice Industriei 4.0
o Imbunatatirea procesului in noile proiecte de inginerie: accelerarea digitalizarii si „design to process ” („de la conceptie la proces”).
o Dimensionarea corecta a capacitatilor industriale:
• Capacitatea de productie globala revizuita de la 4 milioane de vehicule in 2019 la 3,3 milioane pana in 2024 (referinta Harbour).
• Ajustarea numarului de angajati din productie.
• Suspendarea proiectelor de crestere capacitara planificate in Maroc si Romania, studiu pentru adaptarea capacitatilor de productie ale Grupului in Rusia, studiu pentru rationalizarea activitatilor de fabricatie a cutiilor de viteze in lume.
• In Franta, patru ipoteze de lucru pentru optimizarea productiei vor face obiectul unei consultari aprofundate cu toate partile interesate, in special cu partenerii sociali si cu autoritatile locale:
? Renault lanseaza un proces de consultare la uzinele din Douai si Maubeuge pentru a studia crearea unui centru optimizat de excelenta pentru vehicule electrice si vehicule comerciale usoare in nordul Frantei.
? Reflectie deschisa asupra reconversiei uzinei de la Dieppe la sfarsitul productiei Alpine A110.
? In Flins, crearea unui ecosistem de economie circulara pe sit, inclusiv transferul activitatilor de la Choisy-le-Roi.
? La Fonderie de Bretagne, Renault lanseaza o revizuire strategica.
 
3. Eficienta sporita a functiilor suport, aproximativ 700 milioane EUR 
o Optimizarea costurilor generale si de marketing: digitalizarea pentru optimizarea costurilor de marketing, rationalizarea organizatiei si reducerea costurilor aferente functiilor suport etc.
 
4. Reorientarea activitatilor pentru o mai buna alocare a resurselor
Aceasta reorientare asupra activitatii de baza a Grupului printr-o modificare in domeniul sau de activitate va fi in special axata pe:
o O parte din reteaua de distributie RRG integrata in Europa. 
o Transferul pachetului de actiuni detinut de Groupe Renault la Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) din China catre Dongfeng Motor Corporation si incetarea activitatilor cu vehicule termice, sub marca Renault, pe piata chineza. 
Aceste planuri vor fi prezentate organismelor reprezentative ale angajatilor in conformitate cu reglementarile aplicabile. Costul estimat al implementarii acestui plan este de 1,2 miliarde EUR.

Groupe Renault, Nissan Motor Co., Ltd. si Mitsubishi Motors Corporation au anuntat astazi mai multe initiative ca parte a unui nou model de cooperare in afaceri pentru a spori competitivitatea si rentabilitatea celor trei companii partenere.
Companiile membre intentioneaza sa valorifice anumite beneficii existente ale Aliantei in domenii precum achizitiile comune, prin utilizarea pozitiilor de leadership si a punctelor forte la nivel geografic, pentru a sprijini dezvoltarea comerciala a partenerilor. „Alianta reprezinta un parteneriat strategic si operational unic in domeniul auto si ne ofera un avantaj puternic in peisajul auto mondial, aflat intr-o continua schimbare”, a declarat Jean-Dominique Senard, presedintele Consiliului de Administratie al Aliantei si al Groupe Renault. „Cele trei companii care fac parte din Alianta vor acoperi toate segmentele de vehicule si tehnologiile aferente, in toata lumea, in beneficiul fiecarui client, crescand in acelasi timp competitivitatea, rentabilitatea durabila si responsabilitatea sociala si de mediu.”
Conducerile celor trei companii au aprobat principiile schemei leader-follower pentru vehicule, in cadrul carora vor coopera. In cadrul acestei parti a schemei, Nissan va fi membru de referinta pentru China, America de Nord si Japonia; Renault in Europa, Rusia, America de Sud si Africa de Nord; si Mitsubishi Motors in ASEAN si Oceania.
Noutatile din portofoliul companiilor vor urmari schema leader-follower, iar vehiculele leader si follower vor fi produse utilizand cea mai competitiva configuratie. De exemplu: 
• Reinnoirea segmentului C-SUV dupa anul 2025 va fi condusa de Nissan, in timp ce viitoarea reinnoire a segmentului B-SUV in Europa va fi condusa de Renault.
• In America Latina, platformele de produse B vor fi rationalizate, evoluand de la patru variante la o singura varianta pentru produsele Renault si Nissan. Aceasta platforma va fi produsa in doua uzine care produc atat Renault, cat si Nissan. 
• In Asia de Sud-Est si Japonia, membrii Aliantei vor urmari oportunitati in cadrul aceleiasi scheme, precum colaborarea kei auto intre Nissan si Mitsubishi Motors. 
Insumand toate cele de mai sus, aproape 50% din modelele Aliantei vor fi dezvoltate si produse in conformitate cu schema leader-follower pana in 2025.
Schema leader-follower va fi extinsa de la platforme si sisteme de propulsie la toate tehnologiile-cheie, pozitiile de leader fiind distribuite astfel: 
 
• Conducere autonoma: Nissan
• Tehnologii conectare auto: Renault va conduce platforma bazata pe Android, iar Nissan in China
• E-body, sistemul de baza al arhitecturii electrico-electronice: Renault
• e-PowerTrain (ePT): CMF-A/B ePT – Renault; CMF-EV ePT – Nissan
• PHEV pentru segmentul C/D: Mitsubishi
 
Noul model de business va permite companiilor membre sa isi extinda la maxim expertiza si competitivitatea pentru a consolida Alianta in ansamblu, intr-un mediu auto global aflat in schimbare radicala.