Guvernul de la Paris vrea ca Renault sa nu-si mai dezvolte capacitatea de productie peste hotare, in schimbul pachetului de salvare de cinci miliarde de euro, a afirmat duminica ministrul francez al Mediului, Elisabeth Borne, transmite Reuters.
Intrebat de informatiile din presa franceza referitoare la un posibil anunt marti al sprijinului guvernamental pentru industria auto, oficialul a declarat ca staul va majora subventiile pentru achizitionarea de vehicule electrice si ii va ajuta pe cei cu venituri scazute sa cumpere masini mai noi, mai putin poluante, potrivit Agerpres. Borne nu a dat detalii privind data la care va fi anuntat pachetul de masuri sau valoarea acestuia. Si ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, a avertizat intr-un interviu publicat vineri in cotidianul Le Figaro ca grupul Renault se lupta sa supravietuiasca in contextul crizei coronavirusului, adaugand insa ca producatorul auto trebuie sa isi asume unele angajamente cu privire la mentinerea in Franta a celor mai avansate activitati tehnologice.
Potrivit presei, Renault intentioneaza sa inchida mai multe uzine din Franta, printre care cea de la Flins, unde sunt asamblate modelul electric Zoe si Nissan Micra, dar si uzina de asamblare de la Dieppe, in cadrul unui vast plan de economii care ar urma sa fie anuntat saptamana viitoare.
Dupa ce a incheiat 2019 cu primele sale pierderi din ultimii 10 ani, grupul Renault a anuntat saptamana trecuta masuri care sa ajute la realizarea de economii de doua miliarde de euro in urmatorii trei ani. Initial, grupul a anuntat ca, pentru a reduce costurile, mai multe modele, cele mai putin rentabile, ar urma sa fie victime ale procesului de rationalizare.
Acum, se pare ca aceste planuri includ si inchiderea mai multor fabrici din Franta, dar si o serie de disponibilizari ale unitatilor detinute in Slovenia.
Uzinele vizate din Franta sunt cea de la Flins, unde sunt asamblate modelul electric Zoe si Nissan Micra, cea de asamblare de la Dieppe, dar si cele de la Choisy-le-Roi si Fonderies de Bretagne. Uzina de la Flins, unde se produce modelul electric Zoe, are 2.600 de angajati si se pare ca va opri productia de vehicule in cativa ani. Potrivit ACEA, numarul inmatricularilor auto in Franta a scazut la jumatate in primele patru luni ale anului.
Grupul Renault a anuntat concedieri massive si la subsidiara Revoz din Slovenia: 400 din cei 3.200 de angajati. Revoz este unul din cei mai mari exportatori din Slovenia, aici producandu-se modelele Clio, Twingo si Smart Forfour electric. „Din cauza incertitudinilor privind piata auto globala, ca efect al pandemiei si in urma informatiilor privind scaderea comenzilor la nivel mondial, Revoz va continua productia in doua schimburi. In cooperare cu Agentia de Munca din Slovenia, Revoz va organiza intalniri consultative cu toti angajatii care vor parasi compania – in jur de 400 de persoane, conform actualelor estimari”, se arata intr-un comunicat al companiei.
Cel mai mare actionar Renault este statul francez, cu o participatie de 15%, iar acesta intentioneaza sa garanteze un imprumut bancar in valoare de aproximativ cinci miliarde de euro pentru constructorul auto.
Producator de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent in 134 de tari si a vandut 3,8 milioane de vehicule in 2019. Compania Dacia a fost preluata de Renault in 1999 si relansata in 2004, cu modelul Logan, devenind un jucator de notorietate pe piata auto europeana.