Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Nissan lucreaza la un plan de reducere a activitatii in Europa care vizeaza o concentrare mai mare asupra SUV-urilor si a vehiculelor comerciale si o repartizare mai eficienta a produselor si investitiilor cu partenerul sau Renault, asa cum arata Reuters.
Noua strategie presupune ca fabrica din Sunderland (Anglia) sa treaca definitiv de la trei schimburi zilnice la doua, dar sa devina un hub cheie pentru SUV-uri.
Iar fabrica din Barcelona ar putea fi inchisa, ceea ce pune in pericol circa 3.000 de locuri de munca.
Nissan ar putea produce SUV-urile Renault Kadjar si Captur in Sunderland, cata vreme modelele Renault au aceeasi platforma ca Nissan Qashqai si Juke, care se fabrica acolo. 
Strategia companiei japoneze pentru Europa face parte dintr-un plan global pe trei ani ce va fi anuntat pe 28 mai. 

Conform publicatiei franceze Car et Bus Connexion, Renault spera sa obtina, pana la jumatatea lui mai, imprumuturi de cateva miliarde de euro garantate de stat, desi are suficiente rezerve, 10,3 miliarde de euro la final de martie, pentru a face fata cheltuielilor lunare de 600 de milioane de euro provocate de inchiderea fabricilor. Insa imprumuturile pe care ar vrea sa le obtina i-ar aduce un plus de siguranta.
Producatorul auto, din al carui capital statul francez detine 15%, a anuntat o scadere cu 19,2% a cifrei de afaceri pe primul trimestru al anului.