Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comentand zvonurile potrivit carora Nissan s-ar pregati de o posibila despartire de Renault, David Leggett, redactor auto la GlobalData, companie lider de date si de analiza, afirma ca, atat pentru Renault, cat si pentru Nissan, indepartarea de alianta mondiala industriala este un pas dificil de facut. „Aventura continua a lui Carlos Ghosn si tensiunile crescute intre cele doua companii inseamna ca o fuziune este in afara agendei, ambele fiind in acelasi timp constiente de dificultatile aduse de separarea activitatilor si operatiunilor comune existente.“

Alianta a oferit beneficii substantiale participantilor de-a lungul mai multor ani, precum economii in inginerie, sprijin in lantul de aprovizionare si economii la scara. Economiile anuale de costuri depasesc 5 miliarde de euro.
Atat Renault, cat si Nissan, trebuie sa isi stabileasca in mod clar directia strategica, este de parere David Leggett, iar statutul aliantei va fi in centrul acestei situatii. Daca se vor desparti, atunci fiecare trebuie sa aiba o strategie pentru un raspuns competitiv care sa compenseze economiile aduse anterior de alianta.
Daca Nissan are probleme in a-si transforma pierderile si in a-si recupera cota si marja in America de Nord, Renault se confrunta cu conditii extrem de competitive pe piata auto europeana. Ambele sunt supuse unor presiuni crescande, in special a majorarii investitiilor in tehnologii avansate, precum electrificarea.
Exista o necesitate clara de a se clarifica daca si cum poate continua alianta. Aceasta va fi o prioritate pentru noul CEO al Renault, care va fi numit in aceasta saptamana, a mai spus Leggett.

Anul acesta testele pentru acordarea International Pick Up Award 2020 s-au tinut la circuitul din Tierp, de langa Stockholm, in septembrie, cu participarea a sapte producatori: cinci in concurs (Ford, Mitsubishi, Nissan, Renault si Toyota) si doi in afara concursului: Volkswagen, care a prezentat Amarok, castigatorul competitiei din 2017, desfasurata in Romania, si Ram.

Ford Raptor a fost prezentat tot in afara concursului, insa trebuie spus ca acest model deosebit a ajutat la conturarea unei imagini de robustete si putere absoluta pentru pick-up-urile Ford.
La teste au participat 18 jurnalisti din tot atatea tari, printre care si Romania, reprezentata de revista Tranzit. Din juriu mai fac parte alte doua tari, ai caror reprezentanti nu au putut insa vota, deoarece nu au fost prezenti la teste.
Pe langa testele on-road, circuitul din Tierp a oferit si un traseu off-road destul de solicitant (sigur, nu la fel de dur precum cel de acum doi ani, cand testele off-road au avut loc pe circuitul de motocross de la Zarnesti!), pe care am putut testa unghiurile de degajare si de atac, precum si functia Hill Descent Control, care acum este „standard” la toate modelele aflate in competitie.
Testele de consum organizate de colegii din tarile nordice inainte de demararea oficiala a competitiei au relevat un consum de 10-10,5 l la 100 km pe parcurs mixt drum regional, autostrada pentru Ford Ranger si Mitsubishi L200, Nissan Navara si Renault Alaskan situandu-se intre 10,6 si 11 l la 100 km. Toyota Hilux, VW Amarok si RAM au depasit 11,1 l la 100 km.