Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Alliance International Logistics Network (AILN) Mioveni a expediat, in cei 14 ani de activitate, 22 de milioane m³ de colectii de piese (CKD sau SKD ) catre 24 de uzine ale Aliantei Renault Nissan in lume. Piesele expediate sunt utilizate la asamblarea vehiculelor din gama Global Access (din care fac parte si modelele Dacia produse pe platforma industriala de la Mioveni) si Nissan.

AILN Mioveni, cunoscut la inaugurare, in 2005, drept Centrul de Export CKD Logan, este cea mai mare platforma de export piese vehicule la nivelul Groupe Renault.
AILN Mioveni este parte a Directiei Logistica Romania care asigura atat importul si expeditia pieselor catre uzine ale Aliantei din lume, cat si expeditia vehiculelor produse la Uzinele Dacia din Mioveni.
AILN gestioneaza peste 21.000 de componente necesare fabricarii vehiculelor Dacia, Renault si Nissan, in diverse versiuni. Aceste piese sunt livrate de 651 furnizori, din care 108 sunt localizati in Romania. „Platforma logistica AILN este aprovizionata cu componente ale vehiculelor de la Uzinele Dacia si de la furnizori din Romania sau din afara tarii. Capacitatea de incarcare a unui trailer este intre 6 si 8 vehicule, iar a unui tren, intre 224 si 294 de vehicule finite. Masinile sunt transportate pe cale rutiera, feroviara si maritima. Cea mai indepartata destinatie este Noua Caledonie. Am reusit sa atingem performanta de a fi principala platforma logistica la nivelul Groupe Renault”, a declarat Alexandru Giurgescu, director al Directiei Logistica Romania.
Directia Logistica Romania din cadrul platformei industriale Dacia de la Mioveni are ca principala misiune asigurarea conditiilor necesare bunei desfasurari a procesului de comanda/aprovizionare si transport de piese pentru fabricatia vehiculelor si a componentelor mecanice in Uzinele Dacia de la Mioveni, precum si in cele 24 de uzine ale Aliantei Renault Nissan Mitsubishi care produc vehicule din gama Global Access la nivel international. Totodata, Directia Logistica Romania deserveste directia Comerciala prin organizarea si expedierea produselor finite (vehicule noi) catre reteaua autorizata de vanzari din Romania si din afara tarii.

Producatorul francez, unul dintre liderii europeni in productia de vehicule comerciale usoare electrice, cu 41,5% din piata – cota realizata mai ales datorita Kangoo – si-a completat oferta cu modelele Kangoo si Master electrice pe hidrogen, disponibile de la finalul acestui an, respectiv din prima jumatate a lui 2020, si ale caror celule de hidrogen ofera de pana la trei ori mai multa autonomie decat vehiculele pur electrice, adica pana la peste 350 km, si necesita doar 5-10 minte pentru incarcare. Noile utilitare sunt echipate cu celule cu hidrogen ce ofera o putere termica de 10 kW, au nevoie de intretinere redusa si raspund unor cerinte pe care vehiculele electrice nu le acopera, acelea legate de cursele pe distante lungi din zone urbane extinse si pana la periferia oraselor: transport si logistica, livrari urbane, servicii municipale, servicii de curierat si posta si servicii tehnice. Iar avantajele nu se opresc aici: noile modele pot merge pe energie decarbonizata, care respecta mediul si ofera confortul condusului electric, asa cum a punctat Denis Le Vot, seful Aliantei SVP, Renault-Nissan LCV Business Unit.
Noul Master Z.E pe hidrogen va fi disponibil in doua versiuni van si doua sasiu-cabina si va fi echipat cu doua rezervoare de hidrogen sub caroserie, ceea ce le va permite sa pastreze un volum util de la 10,8 la 20 mc. Iar greutatea in plus este de numai 200 kg.
Kangoo Z.E. va avea o autonomie de 370 km, fata de 230 km modelul doar electric, un volum util de 3,9 mc si o greutate suplimentara de 110 kg.
Cele doua vehicule electrice pe hidrogen folosesc o celula de combustibil ce combina hidrogenul din rezervoare cu oxigenul din aer pentru a produce electricitate si a alimenta motorul electric, deci respecta cerintele legate de mobilitatea urbana si protectia mediului.
Renault a dezvolta aceasta tehnologie impreuna cu Symbio, o subsidiara a grupului Michelin, si o testeaza inca din 2014.