In 2018, Alianta Renault-Nissan-Mitsubishi a comercializat un total de 10.756.875 de unitati, mentinandu-si pozitia de lider in ceea ce priveste volumul total de vanzari in segmentul vehiculelor comerciale usoare si masini mici.
Comparativ cu 2017, cresterea vanzarilor este de 1,4%, printre modelele cele mai cerute numarandu-se Renault Clio, Captur si Dacia Sandero, Nissan X-Trail/Rogue, Sentra/Sylphy, precum si Mitsubishi Eclipse Cross si modelul Xpander.
Companiile membre ale Aliantei au inregistrat, de asemenea, cresteri importante pe segmentul de LCV, raportand vanzari mai mari pentru modelele Renault Kangoo, Master si Trafic, Nissan Navara si Terra, alaturi de Mitsubishi Triton. O strategie de baza a celor trei companii este aceea de a maximiza sinergiile din cadrul Aliantei prin dezvoltarea si productia incrucisata pentru a creste vanzarile si cota de piata a vehiculelor comerciale usoare pe pietele din intreaga lume.
La nivel de companii, vanzarile Grupului Renault au crescut cu 3,2% la 3,884,295 unitati, la fel si cele ale Mitsubishi Motors Corporation, care au ajuns la 1,218,897 unitati comercializate in 2018, la 18,3%. Pe de alta parte, Nissan a inregistrat o scadere de 2,8%, ajungand la un total de 5,653,683 de unitati vandute in 2018.
Renault-Nissan-Mitsubishi, cea mai mare alianta din domeniul auto, a anuntat, recent, ca vanzarile totale in cadrul aliantei au crescut cu 5,1% la un record de 5.538.530 de unitati in primele sase luni ale anului. Cresteri s-au inregistrat inclusiv in segmentele electric si hibrid electric.
Renault a raportat o crestere a vanzarilor la modelele Clio, Captur si Scenic, in timp ce Dacia a inregistrat un record in privinta primei parti a anului, potrivit unui comunicat de presa. La randul sau, Nissan a inregistrat cereri pentru modelele Note, Serena, X-Trail si Qashqai, in timp ce volumele Mitsubishi Motors au fost ridicate de vanzarile noului Eclipse Cross si XPANDER. Atat Renault, cat si Nissan au raportat o cerere in crestere in privinta modelelor electrice, cu Renault inregistrand o cota de piata in Europa de 21.9%, in timp ce pe segmentul LCV modelele ZOE si Kangoo Z.E. detin 38%. La Nissan, cererea pentru noul LEAF a contribuit la vanzarea a peste 47.000 de vehicule electrice in prima jumatate, fiind cel mai bine vandut model in Europa in prima parte a anului, cu peste 18.000 de inregistrari. Nu in ultimul rand, mai scrie sursa citata, Mitsubishi Motors ramane lider de piata in segmentul PHEV SUV, cu al sau Outlander hibrid-electric.
In cadrul unui plan pe sase ani, Alianta Renault-Nissan-Mitsubishi estimeaza vanzari combinate de peste 14 milioane de unitati pana la finalul anului 2022, in crestere cu 30% de la 10.6 milioane de unitati comercializate in 2017.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit