Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Renault Trafic, lansat în 1980, a devenit sinonim cu succesul pe piața vehiculelor ușoare medii, cu peste 2,5 milioane de unități construite de-a lungul a trei generații. A patra generație a adus o schimbare revoluționară, fiind complet electrică și construită pe o platformă EV tip skateboard, cu baterie sub podea și grup motopropulsor în spate. Pentru acest model sunt disponibile două versiuni, L1 (cu o capacitate de încărcare de 5,1 m3, 4,87 m lungime și o lățime de 1,92 m) și L2 (cu o capacitate de încărcare de 5,8 m3, 5,27 m lungime și un ampatament mai lung de 40 cm), care poate avea acces în toate parcările subterane. Designul este modern și aerodinamic, cu elemente high-tech, cu bandă luminoasă frontală, logo iluminat din spate și ghidaje luminoase care se extind până la DRL-uri pentru a crea o semnătură luminoasă de ultimă generație. Stilul futurist este accentuat în parbrizul tip vizieră și de contrastul caroseriei, care combină culoarea principală cu accente negre pentru un aspect robust așteptat de la un LCV.

Bara de protecție față are o secțiune mare cu finisaj cu granulație neagră texturat cu model laser, similar cu Scenic E-Tech, care evită un aspect voluminos. Culoarea caroseriei pare să plutească între două secțiuni negre, banda cu semnătura luminoasă și bara de protecție. Pe lateral, protecția inferioară a caroseriei din plastic negru și modelele laser adaugă o notă dinamică panourilor laterale, chiar și în staționare. Partea superioară a spatelui a primit o semnătură luminoasă 3D, o premieră pentru Renault, cu linii verticale duble și funcții de iluminare convenționale, găzduite într-un singur bloc, tot în relief. Logo-ul este amplasat direct pe caroserie, iar insigna „Trafic” prezintă noile fonturi adoptate pentru vehiculele utilitare ușoare ale marcii.

„Plasarea sistemului de propulsie în spate a făcut posibilă deplasarea cabinei înainte, creând în același timp un stil de caroserie de tip one-box, a cărei aerodinamică este optimizată și mai mult de barele de plafon aerodinamice. Având la bază cel mai bun compromis între aerodinamică și capacitate, șinele se îngustează ușor spre spate, completate de un spoiler mare cu două deflectoare laterale pe portiere.”, a precizat Yannick Bignon, LCV Design Director, Renault.

Interiorul noului Renault Trafic adoptă un design modern și funcțional, cu un tablou de bord robust în formă de tub, completat de două ecrane digitale de 10″ și 12″. Scaunele sunt tapițate într-un amestec de gri și țesătură de blugi albaștri Zeta, cu cusături galbene pe gri și alb pe materialul de jeans albastru. Cabina oferă multiple spații de depozitare inteligente, atât deschise, cât și închise, adaptate utilizatorilor comerciali, inclusiv zone special concepute pentru documente, sticle și obiecte voluminoase. O zonă suplimentară amplă, vizibilă și din exterior, este realizată din fibre naturale și compozite din polipropilenă (NFPP), evidențiind angajamentul față de sustenabilitate.

Noul Renault Master, votat “International Van Of The Year 2025”, a redefinit standardele segmentului datorită unei abordări inovatoare și designului său “Aerovan”, oferind cea mai bună eficiență de pe piață atât în versiunile cu combustie internă, cât și în cele electrice.

Prin noua familie de autoutilitare electrice, dezvoltate de FLEXIS, marca se remarcă prin noua sa abordare, adaptată la constrângerile profesionale actuale.

Trafic, Goelette și Estafette sunt construite pe o nouă platformă complet electrică de tip skateboard, care optimizează capacitatea de încărcare în raport cu amprenta, cu o consolă frontală redusă și un grup motopropulsor montat pe spate, ceea ce face ca raza de bracaj să fie la fel de mică ca cea a unui Clio (10,3 metri).

În conformitate cu obiectivele sale de sustenabilitate, Renault a folosit materiale reciclate în procent de 22,5% atât la exteriorul, cât și la interiorul tuturor celor trei vehicule, în timp ce 80% dintre aceste materiale pot fi reciclate la finalul duratei lor de viață. Cifrele nu includ bateria. Până în 2030, Renault Group plănuiește să atingă 33% de conținut reciclat în vehiculele sale.

Soluția potrivită pentru fiecare utilizare: două opțiuni de baterie

Vehiculele Trafic, Goelette și Estafette E-Tech sunt echipate cu două soluții de baterii, precum standard și cu autonomie extinsă pentru o mai mare adaptabilitate în utilizare. Astfel, șoferii care parcurg mai mulți kilometri beneficiază de cea mai mare densitate energetică, având bateria cu autonomie extinsă cu tehnologie NMC (Nichel Mangan Cobalt), și pot atinge autonomia maximă la aproximativ 450 km WLTP* (Trafic). Utilizatorii business care lucrează în principal în zone urbane, folosesc bateria standard cu tehnologia LFP (litiu Iron phosphate), fără metale rare precum cobalt și nichel pentru o ofertă competitivă din punct de vedere al prețului și autonomiei, cu aproape 350 km WLTP* (pe Trafic), care răspunde nevoilor multor profesioniști.

O premieră pentru vehiculele Renault este noua tehnologie de încărcare rapidă de 800 V, ceea ce facilitează organizarea zilnică pentru utilizatorii. Bateria poate fi încărcată, la o stație de încărcare rapidă DC, de la 15% la 80% în mai puțin de 20 de minute.

Noul motor electric cu 150 kW și 345 Nm, proiectat în Europa, se remarcă prin eficiența sa ridicată.

De asemenea, cele trei vehicule beneficiază de arhitectură SDV centralizată, scalabilă și flexibilă, care vor primi o actualizare automată pentru a asigura o durată lungă de viață fără probleme de învechire.

Funcționalități V2X

Noile autoutilitare E-Tech de la Renault vor oferi funcționalități Vehicle-to-Load (V2L) și Vehicle-to-Grid (V2G). Astfel, cu V2L vor putea fi încărcate dispozitive externe prin intermediul prizelor din cabină (V2L, de la vehicul la un dispozitiv electric) pentru a conecta dispozitivele (de exemplu, unelte, computere).

Cu ajutorul încărcătoarelor bidirecționale, aceste dispozitive pot fi, de asemenea, integrate în rețea și pot furniza energia de la bateriile lor (funcționalități V2G).

Trafic, Goelette și Estafette vor fi construite în Franța

Cele trei autoutilitare Renault vor fi construite la uzina Renault Group din Sandouville, Franța, alături de Trafic ICE. De asemenea, la Sandouville vor fi dezvoltate caroserii personalizate pentru Qstomize, filiala Renault fiind specializată în personalizarea și conversia vehiculelor utilitare, aflată într-o clădire apropiată de fabrica principală.

„Renault își reînnoiește best-seller-ul pe segmentul de furgonete medii și redefinește standardele pieței cu o trilogie de produse electrice aflate în fruntea tehnologiei. Proiectate în jurul software-ului, acestea beneficiază de upgrade-uri software și hardware pe tot parcursul ciclului lor de viață pentru a sprijini profesioniștii și autoritățile locale în tranziția lor energetică în cel mai eficient mod posibil, oferindu-le o mare varietate de soluții eco-responsabile. Datorită formelor compacte, ergonomiei optime și eficienței energetice, acestea sunt perfect adaptate celor mai dificile constrângeri urbane, reducând în același timp costurile de operare.”, a declarat Alessandro de Rinaldis, Renault Trafic, Goelette and Estafette Product Leader.