Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Kia Europe devine primul producător de echipamente originale auto (OEM) care testează public pașaportul pentru baterii la nivel celular, o inovație menită să asigure transparență în privința bateriilor automobilelor electrice și date în timp real despre starea fiecărei celule a bateriei. Acest sistem permite urmărirea stării de sănătate (SoH – State of Health), diagnosticarea reparațiilor în timp real și trasabilitatea completă pe tot parcursul ciclului de viață al bateriei. Pentru șoferi de automobile electrice, avantajele includ durată de viață extinsă a bateriei, costuri reduse de întreținere și mai multă încredere în tranzacțiile la cumpărarea sau vânzarea de automobile electrice second-hand.

„Kia își propune să stabilească un nou standard pentru clienți în ceea ce privește transparența și performanța bateriilor”, a declarat Marc Hedrich, președinte și CEO al Kia Europe. „Prin testarea pașapoartelor pentru baterii la nivel de celulă, obținem informații despre beneficiile pe care le putem oferi clienților noștri în ceea ce privește deținerea unui automobil. De asemenea, pe lângă avantaje precum durata de viață extinsă a bateriei, vom construi și o relație de încredere.”

Separat de această cercetare preliminară, Kia a creat o organizație internă dedicată pentru dezvoltarea propriului serviciu de pașaport pentru baterii, în colaborare cu parteneri din întregul lanț valoric al bateriilor pentru automobile electrice și din rețelele aferente. Noul pașaport pentru baterii Kia va depăși cerințele de reglementare, incluzând informații suplimentare despre siguranță și stabilind un standard de referință pentru industrie. Kia intenționează să implementeze acest serviciu pentru toate modelele EV/HEV vândute în Europa până în februarie 2027, în conformitate cu regulamentul UE privind bateriile.

Teste cu un model real Kia

Pentru test, un model Kia EV3 echipat cu sistemul de monitorizare Dukosi a celulelor bateriei a fost trimis din Coreea de Sud în Europa, ajungând în Germania în februarie. Automobilul de testare poate transmite în timp real date despre fiecare celulă a pachetului de baterii și le încarcă în pașaportul digital al bateriei. Astfel, utilizatorii, mecanicii și autoritățile de reglementare pot accesa informații actualizate despre starea de sănătate a bateriei prin intermediul sistemului de infotainment al mașinii. Datele din pașaportul bateriei colectate se actualizează automat după reparații. Pentru a accesa datele, testul a folosit un mediu pilot de partajare a datelor creat de TNO.

Delft University of Technology, împreună cu Hyundai Motor Group, a coordonat testarea colaborativă a pașaportului pentru baterii, parte a unui studiu european comun care urmărește evaluarea maturității acestui sistem. Proiectul face parte dintr-o inițiativă de cercetare colaborativă la nivelul UE, menită să testeze în condiții reale implementarea pașaportului UE pentru baterii și să identifice provocările și oportunitățile asociate. Integrarea tehnică și platforma de administrare a pașaportului pentru baterii, pentru transferul securizat al datelor între sistemele automobilului și părțile interesate au fost gestionate de furnizorul global de piese auto Hyundai Mobis și Hyundai Motor Group.

Un studiu pilot, realizat împreună cu proiectul DATAPIPE, finanțat de UE, precum și cu ARN (organizația olandeză de responsabilitate a producătorilor pentru analiza mașinilor și bateriilor la sfârșitul ciclului de viață al acestora), a analizat potențialul pașapoartelor digitale pentru produse care ar putea fi benefice în viitor. În prezent, pașaportul UE pentru baterii include peste 100 de atribute de date.

Mai inteligent, mai ieftin și mai curat pentru clienți

Soluția Kia, mai avansată decât sistemele convenționale de monitorizare, colectează și afișează date pentru fiecare celulă, starea întregului pachet de baterii sau modul. Această abordare oferă clienților informații detaliate în timp real, permițând întreținerea preventivă, extinderea duratei de viață a bateriei și reducerea costurilor.

Monitorizarea precisă a bateriei permite reparații specifice fiecărei celule, reducând costurile și timpul de întreținere. Datele în timp real cresc încrederea cumpărătorilor de automobile electrice second-hand și sprijină deciziile privind reutilizarea și reciclarea bateriilor, contribuind la reducerea deșeurilor.

Testul Kia demonstrează cum transparența la nivel de celulă și diagnosticarea în timp real pot combina conformitatea cu beneficiile pentru clienți, deschizând calea către un ecosistem de automobile electrice mai sustenabil.

Importatorul de automobile Quantum Auto Max a deschis un nou showroom multi-marcă în Ploiești, în prezența autorităților județene, a presei locale și naționale și a clienților.

Astfel, la showroom-ul, de pe strada Ștrandului 48, vor putea fi comercializate în premieră mărcile Kia, MG, Isuzu și Maxus. Cu o suprafață generoasă de peste 500 de metri pătrați, un centrul de service modern și dotări de top, showroom-ul dispune de opt puncte de lucru pentru reparații mecanice, două puncte de lucru pentru reparații electrice, două ateliere de tinichigerie și o cabină de vopsitorie.

Este o veste foarte bună pentru prahovenii care sunt deja clienți ai celor 4 mărci și care nu mai trebuie să se deplaseze la București sau Brașov pentru revizii, reparații și piese de schimb originale.

Totodată, nici potențialii clienți ai mărcilor Kia, MG, Isuzu și Maxus nu vor mai fi nevoiți să facă o călătorie pentru a-și achiziționa mărcile lor preferate.

Un punct culminant mult așteptat al inaugurării a fost dezvăluirea, în premieră, a primului cabriolet electric din lume, deja celebrul MG Cyberster. Proiectat și desenat în Marea Britanie, acest roadster revoluționar este dotat de două motoare electrice care dezvoltă 510 CP și 725 Nm, ceea ce îi permite să accelereze de la 0 la 100 km/h în 3,2 secunde. Bateria de 77 kWh oferă Cyberster-ului o autonomie de peste 443 km (WLTP).

Quantum Auto Max, cu sediul în București, este importatorul oficial în România al automobilelor produse de concernul SAIC Motors – MG și Maxus – și face parte dintr-un grup de companii cu peste 20 de ani de experiență în sectorul auto, alături de Kia Romauto – importatorul Kia, Isuzu Rom Auto – importatorul Isuzu D-Max și Mit Motors International – dealer multi-marcă pentru Kia, MG, Isuzu și Maxus.