Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Legislația națională solicită înregistrarea detașării transnaționale în registrul general de evidență a salariaților în cazul operatorilor de transport internațional de mărfuri. HG 905/2017 stabilește metodologia de completare și transmitere în registru a elementelor raportului de muncă.

Versiunea actuală a programului informatic care reglementează registrul general de evidență a salariaților nu prevede, însă, funcționalități de transmitere în cazul “țara angajator destinație” pentru angajatori multipli de tipul operatorilor de transport rutier care efectuează pluriactivitate, astfel cum se menționează pe documentul portabil A1 pentru certificarea în materie de securitate socială emis pentru lucrătorul detașat transnațional.

Ca urmare, unii inspectori de muncă solicită și chiar sancționează lipsa înregistrării detașării transnaționale a șoferilor, alții doar avertizează că aceste operațiuni vor fi posibile odată cu lansarea noii versiuni a programului Revisal.

Larisa Otilia Papp, director în cadrul Inspecției Muncii, va vorbi în cadrul conferinței Tranzit de la Suceava de vineri, 26 mai, despre cum sau când se poate îndeplini această obligație legală, aspect foarte important cu atât mai mult cu cât mulți transportatori nu știu cum să coreleze declarația Revisal cu Declarația 112, în care, de la 01.01.2023, în urma modificării art 76 din Codul Fiscal, trebuie identificate indemnizatiile de detasare transnationale atat impozabile, cât si neimpozabile.

De asemenea, reprezentanta Inspecției Muncii va oferi informații despre controalele pe detașare transnațională derulate prin IMI. Pentru a avea o privire de ansamblu asupra practicii inspectorilor de control din toată țara, îi rugăm pe toți cei care au fost controlați pe detașare de Inspecția Muncii de la noi din țară sau din alte țări să ne trimită informații despre derularea acestor controale pe email-ul redacției: office@traficmedia.ro.

Înregistrarea şoferilor detaşaţi în Revisal este o altă problemă cu care se confruntă companiile de transport româneşti, pentru că operaţiunea nu se poate face cu acurateţea care este necesară. Practic, înregistrarea în sistemul informatic se poate face doar cu caracter general. Special în cazul transporturilor rutiere nu se poate evidenţia caracterul mobil al activităţii, multitudinea statelor şi a beneficiarilor unde se face temporar detaşarea. Ar fi necesare inclusiv înregistrări multiple pe o singură lună, iar programul nu permite acest lucru acum. Până la configurarea optimă a sistemului informatic, inspectorii de Muncă nu vor aplica sancţiuni pentru neînregistrarea corectă a şoferilor detaşaţi în Revisal, a dat asigurări Larisa Papp, director în cadrul Inspecţiei Muncii, cu ocazia intervenţiei online avute în cadrul Galei Tranzit. Dacă totuşi vor exista cazuri izolate de sancţionare se recomandă contactarea Inspecţiei Muncii, pentru analizarea fiecărei situaţii în parte. Deocamdată, transportatorii au posibilitatea de a adăuga observaţii în Revisal, pentru ceea ce nu se poate înregistra prin câmpurile deja predefinite.

Oricum, în momentul în care se va implementa un sistem nou, updatat, Larisa Papp a asigurat cărăuşii că vor fi consultaţi pentru configurarea optimă a acestuia.

Cert este că se impune achiziţionarea unui alt sistem sau dezvoltarea celui existent, care să răspundă 100% nevoilor curente pe toate segmentele de activitate. Pentru aceasta Inspecţia Muncii a aplicat pentru finanţare prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

https://traficmedia.ro/gala-tranzit-2021/