AQUILA a încheiat primul semestru din 2024 cu venituri de aproape 1,3 miliarde de lei, cu 18% mai mari față de aceeași perioadă a anului trecut. Rezultatele obținute au fost susținute de creșterea organică în segmentul de distribuție și de cele trei companii a căror achiziție a fost finalizată în 2024.
„Prioritatea noastră în primele șase luni a fost consolidarea poziției pe piața serviciilor integrate de distribuție și logistică din România și Republica Moldova, precum și setarea cadrului pentru realizarea sinergiilor în urma celor trei companii achiziționate în acest an. De asemenea, continuăm discuțiile pentru achiziționarea altor companii deja atent analizate. Deși am înregistrat venituri record în acest semestru, suntem în continuare atenți la oportunitățile care ne pot conduce spre dublarea EBITDA până în 2026, având ca reper anul 2021, conform strategiei asumate. Am continuat creșterea organică și dezvoltarea brandurilor proprii. Canalele de distribuție cu cel mai mare ritm de creștere au fost HoReCa și canalul de vânzare organizat, care au înregistrat vânzări mai mari cu 35%, respectiv 29%. Integrarea companiilor Romtec Europa, Parmafood Group Distribution și Parmafood Trading a contribuit la extinderea portofoliului AQUILA cu peste 120 de branduri, locale și internaționale, cu o contribuție adițională de 5% la vânzări”, a declarat Cătălin Vasile, CEO AQUILA.
Brandurile proprii, Gradena, La Masă și Yachtis, continuă să reprezinte unul din obiectivele strategice de dezvoltare ale companiei, în acest sens fiind înregistrată o creștere a veniturilor aferente de 16% în primul semestru al anului comparativ cu perioada similară din 2023.
EBITDA a înregistrat o creștere de 11% față de primul semestru al anului anterior, ajungând la 77 milioane de lei, cu o marjă EBITDA realizată de grup de 6%. Profitul net înregistrat în primul semestru din 2024 este de 35 milioane de lei, influențat și de noile măsuri suplimentare de taxare impuse de către autoritățile centrale. Prioritățile companiei pentru anul acesta rămân integrarea celor trei companii recent achiziționate, precum și creșterea vânzărilor brandurilor proprii. Pentru 2024, compania și-a bugetat investiții de 16,9 milioane de euro pentru mijloace de transport și echipamente de depozit, în linie cu obiectivele de sustenabilitate.
Aquila, liderul pieţei de soluţii integrate de distribuţie, logistică şi transport din FMCG, a marcat un an de la listarea la Bursa de Valori Bucureşti prin organizarea Zilei Investitorului, în 23 şi 24 noiembrie, la depozitul său din Dragomireşti Vale.
Cu prilejul evenimentului – la care au fost invitaţi investitorii grupului şi jurnalişti – Aquila a anunţat că deţine capacităţi de depozitare de peste 124.000 de paleţi, într-o reţea logistică ce include 24 de facilităţi adaptate pentru toate tipurile de temperatură: ambientală (peste 90.000 de paleţi), refrigerată (peste 8.000 de paleţi) şi congelată (circa 20.000 de paleţi). De asemenea, flota companiei depăşeşte 1.600 de autovehicule, cu capacităţi de încărcare variate şi configurate cu mai multe zone de temperatură, pentru a permite transportul optimizat al unei game cât mai diverse de produse.
Aquila adresează toate canalele de vânzare – retail modern şi tradiţional, HoReCa, benzinării şi travel retail – şi atinge peste 67.000 de puncte de vânzare, echivalentul a peste 90% din piaţă.
„La primul an de la listare, ne continuăm parcursul şi prezentăm un business stabil, cu planuri ambiţioase, concret ancorate în contextul macroeconomic curent. Am avut o creştere accelerată în ultimii 3 ani şi păstrăm obiectivele de creştere rapidă şi pentru următorii 5, prin evoluţie organică şi achiziţii. Mizăm pe calitate în toate punctele de contact şi avansăm investiţiile în proiecte care ne vor face mai eficienţi, ne vor consolida rezultatele şi ne vor reduce amprenta de carbon”, a declarat Jean Dumitrescu, Investor Relations Director, Aquila.
După trei trimestre foarte bune din punct de vedere financiar, estimările pentru finalul acestui an sunt moderate, din cauza fluctuaţiei veniturilor din distribuţie, care se aşteaptă să scadă puţin, pe fondul creşterii semnificative a preţurilor la raft. Scăderea veniturilor din servicii logistice în baza reducerii volumelor va fi compensată însă de creşterea veniturilor din transport internaţional, pe baza tarifelor majorate. În aceste condiţii, 2022 se va încheia cu o creştere a cifrei de afaceri, dar şi a EBITDA cu opt procente faţă de anul anterior, iar profitul net depăşi cu 29% valoarea din 2021.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit