Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Saptamana aceasta, un tren incarcat cu 198 de masini ale producatorului Jaguar Land Rover (JLR) a sosit la terminalul Koper Car & Ro-Ro, marcand un pas important in cooperarea dintre Luka Koper si JLR. JLR livreaza autoturisme prin Koper inca din 2017, in colaborare cu fabrica partenera din Graz, Austria, insa, de la deschiderea propriei fabrici de productie in Nitra, Slovacia, in octombrie 2018, volumele de export au crescut. Pe langa transporturile obisnuite cu camioanele, masinile vor ajunge acum din Nitra si cu trenul. JLR a ales ruta logistica prin Portul Koper datorita experientei bune legate de manevrabilitatea masinilor de ultima generatie si a vastei retele de servicii de transport auto catre Mediterana si Asia. Volumele sunt exportate in cea mai mare parte in China, cu serviciul saptamanal MOL, in timp ce Marea Mediterana (Grecia, Egipt, Israel, Turcia si Cipru) este deservita de mai multe servicii saptamanale Intra-Med.
Volumul autoturismelor a ajuns la 162.722 de unitati in primele trei luni ale lui 2020, cu o scadere de 4% fata de primul trimestru al lui 2019. Cu toate acestea, activitatile de investitii sunt in plina desfasurare, iar doua dintre acestea au fost finalizate in ultimele luni: noul terminal de acces feroviar dedicat si o dana Ro-Ro, in timp ce se planifica si constructia depozitului suplimentar pentru alte 6.000 de unitati.

In 2021, compania finlandeza Finnlines, controlata de italianul Grimaldi, va pune in functiune prima nava hibrida Ro-Ro, a carei productie a fost demarata la inceputul acestei luni in santierul naval chinez Nanjing Jinling. Comanda include trei unitati similare, din care prima va intra in functiune in 2021, iar celelalte doua in anul urmator.
Grupul tehnologic Wärtsilä va furniza sistemul hibrid de conversie a energiei electrice. Solutia, care include un sistem de stocare a energiei de 5.000 kWh, le va permite acestor nave sa functioneze cu zero emisii in timp ce se afla in port si sa indeplineasca notatia de clasa Green Plus a Registrului Naval Italian (RINA). De asemenea, acestea vor beneficia de clasificarea Ice 1A Super, potrivit celor mai ridicate cerinte anti-gheata din legislatia finlandeza si suedeza.
Nava va avea lungimea de 238 m si latimea de 34 m, oferind o capacitate de incarcare de 5.800 de metri liniari pentru material rulant si 300 TEU.