Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
În aprilie 2020, porturile Genova ?i Savona, guvernate de Autoritatea Sistemului Portuar din Marea Liguric? de Vest, au înregistrat o sc?dere constant? a volumului de containere, în compara?ie cu luna precedent?. Potrivit sondajelor realizate de Autorit??ilor Portuare, volumul de containere manipulate în aprilie a sc?zut cu 15,8% fa?? de aceea?i lun? din 2019, înregistrând un total de 192.284 TEU. Volumele din Orientul Îndep?rtat, care au ajuns la total de 50.089 TEU, sunt diminuate cu 10%, importurile din China au marcat o sc?dere de 11%, iar cele din Singapore de 16%. În general, comer?ul cu Orientul Mijlociu a sc?zut cu 14,1%. În ceea ce prive?te traficul de containere c?tre America de Nord ?i America de Sud, sc?derea a fost de 31,7%, respectiv de 69,4%.
În ceea ce prive?te m?rfurile conven?ionale, volumele au marcat o sc?dere important?. Traficul ro-ro a sc?zut cu 17,5%, iar cel de m?rfuri lichide vrac a fost redus cu 44,5% la uleiuri minerale ?i cu 17,3% la alte lichide. Volumul m?rfurilor de tip pulberi s-a redus în aprilie la jum?tate (-50,6%), din cauza cererii sc?zute de pe pia??.

Potrivit Asociatiei Internationale a Transportorilor de Marfa din Turcia (UND), a fost planificata o ruta maritima pilot, operata de compania Sea Lines, care sa faca legatura intre Turcia si Romania (Karasu – Constanta), aceasta fiind „benefica pentru logistica si comertul exterior“. O astfel de cursa este programata din portul Karasu joi, 02 aprilie 2020, la ora 03:00, termenul limita pentru acceptarea documentelor fiind miercuri, 01 aprilie 2020, orele 21:00.
In aceasta cursa vor fi acceptate maximum 80 de remorci, iar timpul estimat de tranzit va fi de 12 ore. De asemenea, vor fi acceptate la bord maximum 10 vehicule. Pe retur, nava se va intoarce fara incarcatura.
Tariful este de 450 de euro, per unitate, plus taxa de terminal de 25 de euro, aici fiind inclusa incarcarea, dar si descarcarea din portul Constanta.
Daca aceasta cursa va avea succes, vor fi planificate, cat mai curand posibil, o serie de curse regulate Karasu – Constanta – Karasu.