Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Gebrüder Weiss România, unul dintre principalii jucători ai pieței locale de transport și soluții logistice, a înregistrat o creștere constantă în ultimii 5 ani de la lansarea serviciului Home Delivery, efectuând aproximativ 650.000 de transporturi în acest interval. În plus, anul trecut, compania a demarat un proiect cu impact social și de mediu semnificativ, prin livrarea cu vehicule electrice pentru un client important din portofoliu.

Serviciul Home Delivery a fost introdus pe piața din România în 2018 pentru a satisface cererea de livrare a bunurilor voluminoase la domiciliul consumatorului final, cu o greutate individuală minimă de 25 kg. De la lansare, acest serviciu a atras clienți din industriile de bricolaj (DIY) și mobilier, precum și din sectorul bunurilor albe (en. white goods) – electrocasnice, servind în prezent o gamă diversificată de clienți.

Rețeaua de hub-uri logistice a companiei, amplasate strategic în întreaga țară, asigură avantajul de a oferi un serviciu eficient de livrare la domiciliu în orice zonă a țării. Mai mult decât atât, oferirea livrării la locul de utilizare/domiciliu cu doi livratori, serviciile de livrare expres (24/48 de ore) și în zilele de sâmbătă, împreună cu gestionarea eficientă a retururilor, au avut un impact benefic în dezvoltarea și consolidarea serviciului Home Delivery.

Volumele livrate direct la domiciliu au crescut cu peste 4% în 2023

În ultimul an, serviciul Home Delivery a efectuat aproape 130.000 de transporturi, înregistrând o ușoară creștere de 1,14% față de anul precedent. În același timp, tonajul total al mărfurilor transportate a înregistrat o creștere de peste 4%, atingând aproximativ 36.000 de tone, majoritatea volumelor provenind din industria de mobilier/Home&Deco.

În 2023 Gebrüder Weiss și-a consolidat serviciul de livrare la domiciliu, urmând trendul impus de sectoarele pe care le deservește, și a înregistrat volume comparabile cu cele din anul precedent. Totuși, în acest an s-a observat o creștere a vizibilității în rândul clienților și s-a atras un număr semnificativ de noi parteneri.

Zonele metropolitane ale celor mai mari orașe din țară au continuat să manifeste un apetit crescut pentru serviciul Home Delivery, iar aproximativ 70% din volumul total de mărfuri transportate au fost distribuite în zona central-vestică a țării.

Un alt aspect important al evoluției serviciului Home Delivery a fost introducerea a șapte camioane electrice în fluxul de livrări începând cu finalul lui 2023. Aceste vehicule sunt folosite pentru livrările în zonele metropolitane din Cluj, Sibiu, Brașov, Craiova, Constanța și Iași, realizând peste 2.000 de livrări în ultimele trei luni ale acelui an. Mișcarea strategică nu numai că contribuie activ la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, dar aduce și beneficii adiționale, așa cum reducerea poluării fonice.

„Desigur, suntem încă în perioada de acomodare și învățare, însă feedback-ul primit atât din partea livratorilor care folosesc aceste mașini și sunt încântați să fie în contact direct cu tehnologia de ultimă generație, cât și din partea destinatarilor, care apreciază grija noastră față de mediu, ne motivează să continuăm și să dezvoltăm acest proiect și în 2024”,

a declarat Viorel Leca, Director General al Gebrüder Weiss România.

Inovare și adaptare la cerințele pieței

Gebrüder Weiss România își propune să-și extindă flota de vehicule electrice pentru clientul cu care a demarat proiectul până la finalul lui 2024, conform declarațiilor sale. În plus, perspectivele companiei pentru acest an vizează optimizarea eficienței operaționale prin implementarea notificărilor automate pentru clienți și automatizarea supravegherii procesului de ambalare.

„Contextul economic și politic la nivel național și internațional și puterea de cumpărare în declin, ar putea influența performanțele serviciului de livrare la domiciliu în 2024. Cu toate acestea, ne-am propus să compensăm acest aspect prin extinderea portofoliului de clienți, concentrându-ne pe consolidarea relațiilor cu partenerii existenți și atragerea unor noi parteneriate pe acest segment de servicii.”,

a adăugat Viorel Leca.

GRAMPET Group, liderul transportului feroviar privat de marfă din România, a decis să continue procesul său de reproiectare organizațională început în 2022, în colaborare cu echipa Advanced Thinking Switzerland. În cadrul acestui proces, au anunțat și numirea Ramonei Gălățeanu în funcția de Consilier Financiar al președintelui grupului de companii, Gruia Stoica.

GRAMPET Group a implementat metodologia Advanced Thinking Organizational Management (ATOM) încă din 2022 pentru a răspunde nevoilor dinamice ale pieței și de a valorifica potențialul uman existent în cadrul organizației. ATOM este o metodologie internațională validată, implementată în peste 170 de organizații din întreaga lume. Totodată, reprezintă un cadru integrat pentru reproiectarea, execuţia și îmbunătățirea continuă a activității unei companii. Prin aplicarea ATOM, GRAMPET Group vizează crearea unei sinergii între capitalul uman, infrastructura strategică și operațională, precum și tehnologia.

„De 25 de ani, GRAMPET se dezvoltă constant și durabil, iar astăzi desfășurăm operațiuni în 10 țări europene, prin cele 18 companii și echipa formată din peste 7.500 de angajați. Împreună cu Advanced Thinking Switzerland ne-am dorit să găsim soluții la provocările organizaționale pe care un grup de talia GRAMPET le are, în vederea atingerii obiectivelor de dezvoltare propuse. În cadrul acestui amplu proces de transformare organizațională, ne-am propus îmbunătățirea constantă a echipei de management, prin cooptarea unor specialiști cu experiență relevantă în domeniile economic, financiar și juridic. Mă bucur că Ramona Gălățeanu s-a alăturat echipei noastre. Experiența sa extinsă ne va întări și mai mult și sunt sigur că va contribui la succesul GRAMPET în următorii ani. Doresc să îi mulțumesc lui George Dinu, fost CFO al grupului, pentru contribuția sa din ultimii 5 ani, și lui Cristian Tosun – fost director economic GP Rail Cargo – pentru cei aproape 14 ani petrecuți alături de noi. Le dorim mult succes în proiectele lor viitoare.”,

a declarat Gruia STOICA, președinte GRAMPET.

Ramona Gălățeanu are o experiență de peste 21 de ani în cadrul grupului KMG International, iar începând cu data de 18 martie s-a alăturat echipei GRAMPET. De asemenea, a deținut funcția de Director Economic al Societății Rompetrol Rafinare SA în ultimii trei ani. În calitate de Consilier Financiar al președintelui GRAMPET, Ramona Gălățeanu va prelua atribuțiile lui George Dinu și ale lui Cristian Tosun și se va ocupa, printre altele, de activitățile de audit și consolidare a situațiilor financiare, precum și de coordonarea activităților de natură fiscală la nivel de grup.

„Sunt foarte bucuroasă să mă alătur echipei GRAMPET, liderul transportului feroviar de marfă din România. Îmi doresc să valorific la maximum noile oportunități de creștere profesională oferite de această etapă din cariera mea și să contribui, alături de echipă, la consolidarea poziției grupului în regiune.”,

a precizat Ramona Gălățeanu.