Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comisia Europeană a selectat 134 de proiecte de transport care vor primi subvenții din cei peste 7 miliarde de euro din partea Mecanismului Conectarea Europei (CEF), reprezentând cea mai mare cerere de propuneri din actualul program. Aproximativ 83% din finanțare se vor oferi proiectelor care vor contribui la obiectivele climatice ale UE, îmbunătățind rețeaua de căi ferate, căi navigabile interioare și rute maritime din rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T). Mai precis, proiectele feroviare vor beneficia de 80% din cele 7 miliarde de euro.

De asemenea, Regulamentul TEN-T revizuit va intra în vigoare pe 18 iulie. Finanțarea va susține îmbunătățirea conexiunilor feroviare transfrontaliere în statele baltice (Rail Baltica), între Franța și Italia (Lyon-Turin) și între Danemarca și Germania (tunelul Fehmarnbelt).

Aproximativ 20 de porturi maritime din Irlanda, Spania, Finlanda, Țările de Jos, Germania, Malta, Lituania, Cipru, Croația, Grecia și Polonia vor beneficia de sprijin pentru modernizarea infrastructurii. Aceste îmbunătățiri vor include facilități pentru furnizarea de energie electrică a navelor la țărm și pentru transportul energiei regenerabile. De asemenea, vor fi efectuate lucrări la infrastructura căilor navigabile interioare pentru a îmbunătăți conexiunile transfrontaliere între Franța și Belgia în bazinul Seine-Scheldt, și între România și Bulgaria pe Dunăre. Porturile interioare din Austria, Germania și Țările de Jos vor primi finanțare pentru a promova rețeaua europeană de râuri și canale, sprijinind transportul durabil.

În domeniul transportului rutier, se vor lansa sisteme și servicii de transport inteligente (STI) și vor fi create noi zone de parcare sigure și securizate, îmbunătățind siguranța atât pentru utilizatori individuali, cât și pentru profesioniști.

Proiectele de gestionare a traficului aerian vor avansa în dezvoltarea unui spațiu aerian european unic, vizând creșterea eficienței, siguranței și durabilității transportului aerian.

În plus, mai multe proiecte vor spori capacitatea pe benzile de solidaritate UE-Ucraina, facilitând importurile și exporturile între Ucraina și UE. Acestea includ îmbunătățiri ale infrastructurii de transport rutier la punctele de trecere a frontierei între Ucraina, Moldova și România, creșterea capacității la punctul de trecere a frontierei feroviare Ungaria-Ucraina, construirea unei noi secțiuni de drum în Polonia către frontiera cu Ucraina și studii pentru integrarea sistemului feroviar ucrainean în rețeaua UE.

După aprobarea de ieri a listei cu cele 134 de proiecte de către statele membre, Comisia Europeană va adopta oficial decizia de finanțare, iar CINEA va începe pregătirea acordurilor de finanțare. Rezultatele sunt provizorii și vor deveni definitive doar după adoptarea oficială a deciziei de atribuire de către Comisie.

Aceste proiecte au fost selectate din 408 de cereri depuse până la 18 ianuarie 2024. Finanțarea UE va fi oferită sub formă de granturi pentru cofinanțarea costurilor totale ale proiectelor.

Pentru perioada 2021-2027, programul CEF Transport dispune de 25,8 miliarde de euro pentru subvenții destinate proiectelor TEN-T în statele membre. De la începutul programului în 2014, CEF a sprijinit peste 1.500 de proiecte în sectorul transporturilor, cu o valoare totală de 37,5 miliarde de euro.

Începând cu 18 iulie, un regulament TEN-T actualizat va stimula dezvoltarea unei rețele de transport durabile și reziliente în UE, promovând moduri de transport durabile, digitalizarea și multimodalitatea, și abordând provocările climatice și mobilitatea militară.

GRAMPET Group, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România și Europa de Sud-Est, anunță schimbări strategice în echipa de management, marcând 25 de ani de activitate. În contextul unor proiecte ample de dezvoltare locală și regională, Dorin Soare a fost numit Director General al RELOC Craiova, în timp ce Gruia Stoica a preluat funcția de Președinte al Consiliului de Administrație al companiei membre a GRAMPET Group. Costinel Almăjanu a devenit Director General al Train Hungary, iar Rita Basco a fost numită Director Comercial al companiei din Ungaria.

Costinel Almăjanu

„Planurile GRAMPET Group pentru perioada următoare sunt extrem de ambițioase, iar obiectivul nostru este să avem în echipă cei mai buni profesioniști în domeniu. Prin aceste schimbări ne-am dorit să recompensăm performanța, profesionalismul și experiența celor care ne-au fost alături în ultimii ani și suntem convinși că împreună vom reuși să ne menținem poziția de top câștigată în industria de transport feroviar de marfă din România și Europa Centrală și de Sud-Est.”,

a precizat Gruia STOICA, președinte GRAMPET și președinte al Consiliului de Administrație al RELOC Craiova.

Cu o experiență de peste 16 ani în domeniul inovării industriale, cercetării și dezvoltării, precum și în producție și fabricație, noul Director General al RELOC Craiova, Dorin Soare a coordonat anterior timp de doi ani proiecte de management, dezvoltare a afacerilor și optimizare profesională și cercetare în cadrul companiilor RELOC Craiova, Electroputere VFU Pașcani și Reva Simeria. De asemenea, a ocupat și poziții de conducere la nivel de manager în companii de prestigiu, precum AKKA Technologies (Divizia Automotive & Transport) și AVL List GmbH. Inginer de profesie, a fost lector la Universitatea Politehnica din București, unde a obținut doctoratul în teme inovative actuale, concentrându-se pe utilizarea hidrogenului pentru alimentarea motoarelor cu ardere internă în vederea diminuarii emisiilor poluante.

Dorin Soare

După demiterea lui Călin Grațian, Costinel Almăjanu a preluat conducerea companiei Train Hungary, aducând o experiență de 25 de ani în transportul feroviar de marfă, întreținerea și reparațiile liniilor de cale ferată, vagoanelor și locomotivelor. Anterior, a deținut poziții de conducere în GRAMPET Group, inclusiv Director Comercial al Trans Expedition Feroviar și GP Rail Cargo, și Director General al companiei Logistică Feroviară.

Rita Bacso a fost numită Director Comercial al Train Hungary, având o experiență vastă de peste 13 ani în sectorul feroviar.