Lion’s Head Investments, un joint venture al AG Capital și Old Mutual Property, intră pe piața logistică din România prin achiziția unui teren de 155.000 mp în Popești Leordeni. Compania, cu un portofoliu imobiliar de 440 de milioane de euro, care include și Oregon Park din București, plănuiește dezvoltarea unui parc logistic cu o suprafață închiriabilă totală (GLA) de 85.000 mp. Proiectul este situat strategic între DNCB (vechea Șosea de Centură) și A0 (noua Șosea de Centură), aproape de autostrada A2 (Autostrada Soarelui), iar construcția este planificată să înceapă în prima jumătate a lui 2025.
Anul trecut IFC (International Finance Corporation), parte a Grupului Băncii Mondiale, a investit 150 de milioane de euro în proiectele de dezvoltare logistică sustenabilă ale Lion’s Head din România și Bulgaria. Investiția strategică urmărește îmbunătățirea accesului la infrastructura de depozitare ecologică în regiune și atingerea obiectivelor de mediu ale Europei.
„Dezvoltarea spațiilor logistice sustenabile în România prezintă un potențial remarcabil, având în vedere interesul crescut al companiilor pentru soluții prietenoase cu mediul, integrate și eficiente din punctul de vedere al costurilor. La Lion’s Head, conștientizăm oportunitățile specifice acestei piețe, iar prin această achiziție marcăm un început privind diversificarea portofoliului nostru în România.”,
a precizat Alina Necula, Country Manager România Lion’s Head Investments.
„Anul trecut, am făcut un pas semnificativ prin intrarea pe segmentul logistic din Bulgaria, prin achiziția unei platforme operate de o echipă performantă, pas care ne-a transformat în al doilea cel mai important proprietar de spații logistice în această țară. Suntem încântați acum să ne extindem portofoliul logistic și în România prin dezvoltarea de proiecte care îndeplinesc cele mai înalte standarde și cerințe ale chiriașilor internaționali.”,
a subliniat Vladimir Gurdjieff, Director Logistics & Industrial properties Lion’s Head Investment.
Parcul logistic din zona Popești Leordeni va beneficia de o infrastructură rutieră modernă, oferind acces ușor la zonele cheie din București și la coridoarele de transport. În același timp, proiectul este situat strategic într-o comunitate în creștere rapidă și asigură accesul la forță de muncă suficientă și calificată pentru viitorii chiriași.
Toate activitățile premergătoare au fost deja efectuate, urmând obținerea autorizației de construcție și începerea lucrărilor acestuia. Viitorul parc logistic de clasă A va folosi materiale ecologice și metode de construcție durabile. Tehnologia va juca un rol crucial în acest proiect, implementând tendințele moderne și îmbunătățind siguranța, consumul de energie și costurile generale al operațiunilor.
Achiziția terenului a fost asistată de firma de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, iar firma de avocatură românească Peli Partners a asigurat serviciile juridice necesare pentru încheierea tranzacției.
Miniștrii de interne din Uniunea Europeană au decis astăzi, 12 decembrie, aderarea deplină la Spațiul Schengen a României și Bulgariei, după ce Austria și Olanda au renunțat la opoziția lor de până acum. Atât România, cât și Bulgaria aplică deja integral normele Schengen de la 31 martie 2024, dată de la care au și fost eliminate controalele la frontierele aeriene și maritime interne.
Aderarea unei țări la Spațiul Schengen are ca efect ridicarea controalelor între frontierele interne dintre statele membre, care aplică în întregime acquis-ul Schengen, fiind creată o singură frontieră externă, unde controalele se desfășoară conform unui set de reguli clare în materie de vize, migrație, azil, precum și măsuri referitoare la cooperarea polițienească, judiciară sau vamală.
Președintele Klaus Iohannis a anunțat că decizia se va aplica integral de la 1 ianuarie 2025, deși se vor menține controale aleatorii la frontierele dintre Ungaria și România și dintre România și Bulgaria pentru o perioadă de cel puțin șase luni, prin aplicarea Art. 25° (4) și (5) din Codul Frontierelor Schengen, pentru a atenua potențiala schimbare a tiparelor migratorii ce ar putea surveni ca o consecință imediată a eliminării controalelor la frontierele terestre.
După eliminarea controalelor la frontierele terestre cu Ungaria și Bulgaria, personalul din punctele de trecere situate pe viitoarea frontieră internă va fi relocat pe frontierele externe, unde vigilența trebuie sporită, pentru a nu permite accesul ilegal al persoanelor și al mărfurilor de contrabandă în spațiul Comunitar.
Aderarea României cu frontierele terestre la Schengen va avea un impact semnificativ asupra economiei naționale: schimburile comerciale vor deveni mai facile și mulți investitori/producători – care până acum erau descurajați de timpii lungi de așteptare la intrarea/ieșirea din țară – ar putea să fie interesați să-și extindă business-ul aici. De altfel, importurile și exporturile de mărfuri în România au crescut și așa constant în ultimii ani. Între 2018 și 2022, importurile au crescut cu aproximativ 53,9%, iar exporturile, cu aproximativ 43,6%. Această tendință a fost oprită în 2023 din cauza recesiunii economice, dar cifrele au rămas pozitive.
Acum, odată cu aderarea României la Schengen, transportul de marfă va primi un boost și inclusiv prevederile Pachetului Moblitate vor fi mai ușor de respectat. Timpii de tranzit vor scădea considerabil, iar operatorii români vor deveni mai competitivi pe piața unică europeană. De precizat că, până acum, costurile așteptărilor la frontiere pentru companiile de transport care fac transport bilateral plus intracomunitar care aduceau camioanele o dată la opt săptămâni în țară se ridică la circa 300 de euro per camion/lună.
În cadrul Consiliului Justiție și Afaceri Interne (JAI) de astăzi de la Bruxelles s-a mai discutat creșterea securității generale prin digitalizare a Spațiului Schengen.
Citește și:
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit