Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția în care grupul Carrefour intenționează să preia Romania Hypermarche S.A., compania care operează lanțul de hypermarketuri „Cora” și magazinele de proximitate „Cora Urban” în România.
În cadrul analizei efectuate de autoritatea de concurență, s-a evaluat impactul operațiunii asupra opțiunilor producătorilor/furnizorilor de produse alimentare și nealimentar. Astfel, Consiliul Concurenței a constatat că furnizorii au ca alternative pentru plasarea produselor lor și celelalte formate de magazine, inclusiv rețele locale de supermarketuri, cash & carry și comerț tradițional. Mai mult, prezența unor competitori importanți, precum grupul Schwarz (Kaufland & Lidl), Auchan, Profi, Penny și Mega Image, generează o presiune concurențială semnificativă pentru a menține prețurile competitive pentru consumatori.
Analiza a vizat și ariile de captare a consumatorilor din jurul magazinelor Cora, așa cum 10 hipermarket-uri în București, Bacău, Constanța, Drobeta Turnu Severin, Cluj Napoca, Ploiești și 8 magazine de proximitate Cora Urban în București și Chiajna (jud. Ilfov), luând în calcul zone de 10 minute de mers cu mașina și de mers pe jos în jurul acestor magazine. Autoritatea de concurență nu a primit observații din partea mediului de afaceri cu privire la potențiale efecte de limitare sau închidere a pieței în urma acestei tranzacții.
În urma analizelor, Consiliul Concurenței a concluzionat că tranzacția în calea concurenței efective pe piața românească sau pe o parte a acesteia nu creează obstacole semnificative și că nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea acesteia cu un mediu concurențial normal. Decizia autorității de concurență va fi publicată pe site-ul său, după eliminarea informațiilor cu caracter confidențial.
Consiliul Concurenței reamintește că inițial, această operațiune a fost în analiza Comisiei Europene, având în vedere că sunt implicate companii care derulează activități în mai multe țări, însă deoarece piața din România ar fi cea mai afectată, autoritatea română de concurență a solicitat preluarea cazului, iar forul european a aprobat ca analiza să se facă la nivel național. Grupul Carrefour operează în România magazine de vânzare cu amănuntul sub diverse formate, iar Romania Hypermarche S.A. face parte din grupul belgian Louis Delhaize, concentrându-se preponderent pe comerțul cu amănuntul în România și deținând hipermarketurile „Cora” și magazinele de proximitate „Cora Urban”.
Profi, lanțul de retail din România cu cea mai mare extindere în teritoriu, a lansat Profi Retail Media în parteneriat cu Footprints AI, o companie de tehnologie românească, care dezvoltă și comercializează una dintre soluțiile de Omnichannel Retail Media (RMH), cele mai avansate din punct de vedere tehnologic la nivel global.
RMH se ocupă de activitatea media selling, lucrând direct cu brandurile și agențiile de media, și asigură supervizarea execuției campaniilor publicitare.
De asemenea, Microsoft România susține acest proiect prin infrastructura sa de cloud și Inteligență Artificială, Microsoft Azure.
Rețelele de retail media conectează datele despre consumatorii retailerilor cu advertiserii, folosind targetarea bazată pe comportamentul de cumpărare din retail pentru a livra reclame personalizate prin canalele media proprii ale retailerului, cât și în canalele online. Tehnologia Footprints AI a fost aleasă de Profi pentru capacitatea sa de a dezvolta astfel de proiecte majore în timp record, de mai puțin de 3 luni, și promite o eficiență de cinci ori mai mare în advertisingul de tip Retail Media.
Prin utilizarea instrumentelor clasice de advertising, retailerii monetizează maxim 15% din datele pe care le dețin despre clienți. În plus, brandurile care aleg să facă advertising în rețeaua de retail media Profi au acces la o targetare mai eficientă în magazine și pe canalele digitale, ceea ce este estimată la o eficiență de 3-5 ori mai mare decât alte rețele de advertising, inclusiv Google și Meta, radio sau TV. Prin intermediul soluției Footprints AI, rețeaua de retail media Profi oferă acces la date anonimizate privind comportamentul de consum al clienților, permițând brandurilor și agențiilor de media să livreze mesaje publicitare eficiente către aceste audiențe.
„O dată în plus, rețeaua noastră face pași mari în direcția digitalizării și eficientizării. Cu peste 4000 de displayuri și cu instalații radio active în toate magazinele noastre în prezent, numărul lor urmând să se dubleze în viitorul apropiat, Profi dispune de o inegalabilă capacitate de promovare în teritoriu, capacitate pe care de acum o punem și la dispoziția brandurilor din diverse domenii, altele decât retail, care doresc să beneficieze de o acoperire nemaiîntâlnită până acum în România.”,
a precizat Călin Costinaș, director general adjunct Profi.
„Lansăm un proiect de advertising aparte – cea mai mare rețea de retail media din România, dezvoltată cu cea mai avansată tehnologie de targetare omnicanal și în parteneriat cu leaderul local pentru monetizare. Le oferim brandurilor acces la date esențiale, dar anonimizate, despre comportamentul de consum în magazinele Profi, pentru ca acestea să-și deruleze campaniile de promovare mult mai eficient prin rețeaua noastră. Cei peste 1,2 milioane de clienți Profi care își fac zilnic cumpărăturile în cea mai extinsă rețea de magazine din țară vor avea și ei de câștigat. Vor primi oferte hiper-personalizate, care răspund așteptărilor, nevoilor și obiceiurilor lor de achiziție, dincolo de produsele cu cele mai bune oferte pe care le găsesc deja pe rafturile noastre.”,
a declarat Cătălin Pavel, Digital & Data Director, Profi.
„Intrăm în parteneriat cu cea mai extinsă rețea de magazine din România și ajutăm la lansarea în România a unei rețele de retail media unică prin dimensiunile sale și, implicit, prin eficientizarea bugetelor pe care brandurile le vor aloca în activările lor in-store și online. Tehnologiile noastre foarte avansate sunt utilizate de Profi pentru a maximiza monetizarea datelor comportamentale generate de clienții din magazine. Acest lucru se realizează prin conversia traficului anonim din locațiile Profi în audiențe media cu un comportament de achiziție predictibil cu ajutorul inteligenței artificiale, oferind astfel brandurilor randament crescut si totodată vizibilitate totală asupra rezultatelor în vânzări din investițiile făcute în publicitate.”,
a adăugat Dan Marc, fondator și CEO, Footprints AI.
„Prin evoluția lor accelerată din ultimii ani, rețelele de retail și cele de media au ajuns la o intersecție care modelează viitorul în industria de advertising. Astfel, am dezvoltat un ecosistem media, atât fizic cât și digital, care ajută brandurile să se conecteze cu cumpărătorii în momente mai relevante și în moduri mai personalizate. Această rețea media inovativă le permite brandurilor să exploreze noi teritorii și să se adapteze mai rapid schimbărilor din comportamentul consumatorilor iar campaniile de advertising derulate în acest context au potențialul de a atinge un nivel de eficiență nemaiîntâlnit până acum pe piață.”,
a menționat Cosmin Rădoi, co-fondator, Retail Media Hub.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit