Moncler, producătorul franco-italian de îmbrăcăminte de lux, a anunțat finalizarea construcției din Bacău, printr-o investiție de 10 milioane de euro. Această extindere include o nouă unitate de producție și o grădiniță pentru copiii angajaților.
Noua unitate de producție are o suprafață de 8.000 de metri pătrați, repartizați pe două nivele și va completa fabrica existentă de 16.000 de metri pătrați deschisă acum aproximativ opt ani.
La capacitate maximă, unitatea de producție din România va produce aproximativ 30% din producția anuală globală de îmbrăcăminte de exterior Moncler.
Potrivit companiei, fabrica are aproximativ 230 de angajați, iar numărul total al angajaților din cadrul Industries Yield Moncler din România se apropie de 1.800 de persoane. În viitor, producătorul își propune să angajeze în următoarele luni alte 200 de persoane pentru fabrica din Bacău.
Unitatea de producție din România este singura deținută de Moncler din afara Italiei. Aceasta se concentrează în principal pe producția de jachete din puf. Moncler a intrat pe piața din România în 2015, când a înființat Industries Yield Moncler.
CFR Marfă a demarat un proces de valorificare a activelor excedentare în data de 6 iulie 2023, în conformitate cu articolul 248 din Legea 207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala. Această acțiune a fost luată pentru a maximiza veniturile și a accelera procesul de stingere a ajutorului de stat. Astfel, au fost scoase la vânzare 7.157 de vagoane și 508 locomotive.
După obținerea acordului Administrației Naționale de Administrare Fiscală pentru valorificare și ridicare sechestru, s-au încasat 55,24 milioane de lei (la care se adaugă TVA) pentru 45 de locomotive și 56 de vagoane. Mai multe firme au fost declarate eligibile și au achiziționat bunurile oferite, printre care Banat Green Trading (2 locomotive), Laromet Transib (2 locomotive), Marsim Strei (2 locomotive), Tehnotrans Feroviar (1 locomotivă), Ukrainian Global Trading (1 locomotivă), Vest Trans Rail (1 locomotivă), GFR (31 locomotive), Magro Util (1 locomotivă), Nitramonia (52 vagoane), Tim Rail Cargo (4 vagoane) și Unicom Tranzit (4 locomotive).
Procesul de valorificare va continua, iar în cursul lunii septembrie, anunțul va fi republicat pe site-ul www.cfrmarfa.com pentru vagoanele și locomotivele rămase neachiziționate. CFR Marfa a reușit să valorifice active excedentare la valori superioare celor evaluate, ceea ce a permis reluarea ofertei până la epuizarea lotului de vagoane și locomotive scoase inițial spre valorificare. Sumele obținute în cadrul acestui proces de valorificare vor fi folosite exclusiv pentru stingerea ajutorului de stat declarat nelegal prin decizia Comisiei Europene. SNTFM CFR Marfa SA este operatorul național de transport feroviar de marfă din România, cu o cotă de piață de 31,6% în primul trimestru al acestui an, în creștere cu 2,3% față de aceeași perioadă a anului precedent.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit