Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Expeditorul internațional cu operațiuni în 70 de țări și peste 140 birouri în lume, Fracht Group a încheiat un parteneriat de tip joint venture pentru transportul de mărfuri cu start-up-ul românesc YLOAD, specializat în dezvoltarea unui marketplace digital fiind și primul care a creat un marketplace de transporturi în Europa de Est.

În urma acestui parteneriat, Fracht România a preluat operațiunile YLOAD ca și casă de expediție, în timp ce start-up-ul românesc se va concentra pe automatizarea și digitalizarea segmentului logistic din cadrul Fracht Group în Europa de Est și ulterior, la nivel global.

Pentru a-și extinde activitatea în Europa de Est, Fracht România are planificate investiții de aproximativ 10 milioane de euro în următorii ani în țări, precum România, Bulgaria, Republica Moldova, Serbia, Macedonia și alte țări din regiune.

YLOAD va juca un rol important în digitalizarea operațiunilor de transport ale Fracht Group, acoperind atât transportul terestru, cât și cel maritim și aerian, pentru toți clienții companiei. Noua platformă digitală YLOAD Network va oferi clienților o suită de funcționalități ce au ca scop atât transparența și optimizarea proceselor transportatorilor, cât și posibilitatea de a monitoriza toate datele de transport într-un singur loc, ușor de gestionat cu o eficiență a costurilor de până la 30%, fiind și accesibil oricui.

YLOAD a fost fondat în 2019 de către Alexandru Huzău, un specialist cu 15 ani de experiență în IT și marketing online. De asemenea, în cei patru ani de la lansare, platforma YLOAD de digitalizare a operațiunilor de transport a atras peste 15.000 de firme din domeniul transporturilor și investiții de peste trei milioane de euro, urmând ca în viitorul apropiat să lanseze o rundă de investiții Serie A.

Fracht Group este un expeditor internațional cu o vastă experiență, înființat în 1955 de antreprenorul Ruedi Reisdorf. Compania operează în peste 140 de birouri din 70 de țări și are peste 2.000 de angajați. Din iulie, compania a devenit sponsorul echipei de fotbal Inter Miami, club nord-american care l-a transferat de curând pe Lionel Messi, căpitanul selecționatei Argentinei, actuala campioană mondială la fotbal.

„Echipa YLOAD ne-a convins că este partenerul strategic potrivit pentru noi în Europa de Est și nu numai. Toți clienții Fracht România vor avea la dispoziție softul YLOAD Network, prin care vor putea urmări în timp real costurile, transporturile, documentele, și vor putea chiar face plățile. Astfel, nu numai angajații Fracht România vor putea folosi platforma noastră pentru o mai bună eficientizare și sincronizare a serviciilor, dar și clienții vor avea acces la detaliile de transport pe durata acestuia, inclusiv vor putea vedea cât de mult au optimizat costurile. Conectarea camioanelor cu vapoarele și avioanele va duce la o îmbunătățire a întregii piețe de logistică din Europa de Est și, împreună cu integrarea cu portul Constanța este un pilon important în acest proces.”,

a declarat Sorin Nicolae, Director Operațional Transport Maritim, Fracht România.

„Faptul ca Fracht Group, un business global cu o experiență de aproape 70 de ani în domeniu, a ales un start-up pentru a-i fi partener pentru a digitaliza transporturile în Europa de Est și nu numai, este o reușită care ne oferă foarte multă încredere. Am convins datorită viziunii noastre, echipei devotate și tinere care a reușit într-un timp scurt crearea acestui soft pentru un domeniu în care nevoia de digitalizare, transparență și sinergie este foarte mare.”,

a menționat Alexandru Huzău, fondator și CEO YLOAD.

Potrivit datelor eBook eCommerce Growth Strategies, cel mai mare raport de date și strategii de creștere pentru magazinele online din România, realizat de Limitless Agency, una dintre agențiile de marketing digital de pe piață, românii au făcut cumpărături online în valoare totală de aproape 7 miliarde de euro, în anul 2022, din care peste 50% au fost cheltuieli pe articole vestimentare și electronice.

Piața de eCommerce din România are aproximativ 100 de magazine online care generează peste 1.000 de comenzi pe zi. Conform datelor Limitless Agency, aceste magazine au avut în 2022 comenzi în valoare totală de 6,7 miliarde de euro, din care 55% au reprezentat valoarea comenzilor pentru haine, încălțăminte și electronice.

Cele mai populare categorii de produse au fost fashion, cu un total de 2,63 miliarde de euro cheltuiți (46%), urmate de electronice cu 1,1 miliarde de euro (19%), îngrijire personală și a casei cu 885 milioane de euro (15%). De asemenea, jucăriile, hobby-ul și bricolajul au generat 590 milioane de euro (10%) din cheltuieli. Alte categorii, cum ar fi mâncarea, mobilierul, muzica/filmele/jocurile și băuturile, au înregistrat procente mai mici de cheltuieli.

„Potențialul pieței de ecommerce din România este foarte mare. Deși tot mai mulți români cumpără online, statistic doar 45% dintre cei cu acces la Internet, care în România înseamnă 90% din populație, plasează o comandă online. Momentan, nici jumătate din întreaga populație nu face achiziții online, ceea ce ne plasează foarte departe de avansul înregistrat de țările nordice, unde 95% din populație comandă online. Dar piața este de așteptat să crească spectaculos și în România, urmând ca în 2025 peste 54% dintre români să comande online, numărul de magazine online să crească de până la trei ori în următorii ani, iar valoarea pieței să ajungă la 10 miliarde de euro.”,

a explicat Daniel Ene, CMO&Partner Limitless Agency, furnizor principal de servicii de marketing digital pe piața de ecommerce.

În România, aproape unu din cinci persoane comandă online constant, iar 50% fac comenzi online de cel puțin două ori în trei luni. Doar 12% dintre români comandă online de până la șase ori pe lună. Piața de eCommerce a generat un venit mediu per utilizator de aproximativ 467 de euro în 2022 și se estimează că va ajunge la peste 870 de euro până în 2027. Mulți români comandă și din afara țării, în special din China, de pe Aliexpress, magazinul online din grupul din care face parte Alibaba.

Studiul arată că 72% dintre români economisesc pentru a cumpăra un produs, iar 28% sacrifică alte cheltuieli pentru a-l achiziționa mai repede. Există preferințe diferite în privința cumpărăturilor, astfel 49% dintre români plătesc mai mult pentru un brand cunoscut, 51% aleg produse de brand propriu mai ieftine, 57% sunt dispuși să plătească mai mult pentru produse eco-friendly, iar 43% preferă variantele non eco-friendly mai ieftine.

În Europa, numărul cumpărătorilor online a crescut de la 55% în 2012 la 75% în 2022, reprezentând o creștere de 20%. România se numără printre țările cu cele mai mari creșteri în acest domeniu (+41), alături de Estonia (+47%) și Cehia (+41%).

Comerțul electronic în Uniunea Europene a fost stimulat de cererea grupului de vârstă între 25-34 de ani, cu 87% dintre persoanele din această categorie cumpărând bunuri online în 2022.

În ceea ce privește Europa, comerțul electronic este influențat de nivelul de educație, cu peste 80% dintre consumatori având studii superioare și fiind angajați sau antreprenori. De asemenea, sunt menționate preferințele de cumpărare ale utilizatorilor, cu 42% dintre ei cumpărând haine și accesorii, 19% comandând mâncare de la restaurante sau fast-food și 17% achiziționând produse cosmetice, de înfrumusețare și wellness online.

Pentru a susține piața de eCommerce din România, a fost realizat un raport complex numit eBook eCommerce Growth Strategies, care oferă peste 90 de strategii testate și recomandări pentru creșterea vânzărilor online din partea a 24 experți în eCommerce, promovare online și comunicare de brand, tehnologii pentru eCommerce, design, livrare și legislație în domeniu. Raportul este destinat antreprenorilor care doresc să își extindă magazinul online, celor care investesc în marketing online și specialiștilor în marketing care gestionează magazine online.